Annons:
Etikettövrigt
Läst 932 ggr
Magi-cat
2019-06-03 09:05

Dalai Lamas brev till Greta

Även Dalai Lama….I ett brev till Greta Thunberg hyllar han hennes insats för miljön.

"”Det är väldigt uppmuntrande att se hur du har inspirerat unga människor att följa i dina fotspår, skriver Dalai Lama i ett stycke av brevet som publicerats på hans hemsida. 

Vidare fortsätter den andlige ledaren att fortsätta beskriva sig själv som en ivrig miljövän och säger att människan är ”den enda art i världen” som kan förstöra världen. 

”Men, om vi har förmågan att förstöra vår jord har vi också förmågan att bevara och skydda den”."

https://www.expressen.se/nyheter/klimat/dalai-lamas-brev-till-greta-du-inspirerar-/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8kEGO/dalai-lama-skickar-brev--till-greta-thunberg

Greta själv tar det hela lugnt. Och i höst ska hon delta i olika klimatmöten.

Heja Greta! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Lussan20
2019-06-03 09:39
#1

Heja Greta , det ska till en liten flicka som begriper mer än jordens alla styrande!

Fler unga flickor som får fredspris mm visar på att då flickor får tala berörs hela jorden…Mvh/WL🌺

Jane-Lyzell
2019-06-03 09:52
#2

👍

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

DesK
2019-06-07 10:31
#3

Heja Greta!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Andeljus]
2019-06-07 18:15
#4

Fantastiska människa hon imponerar på oss alla ❤️

Måtte tjejen hålla för det tryck hon utsätts för 🌺❤️🌺

Magi-cat
2019-06-13 16:10
#5

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Andeljus]
2019-06-13 17:45
#6

Jag säger det igen, Fantastiska Greta ❤️ hon gör ett jättejobb ❤️ och måtte hon hålla för den press hon utsätts för ❤️

Familjen Obama är lätt att tycka om och dom mottogs väl inte av det bästa väder Sverige hade att erbjuda med skyfall över Sthlm men det är en riktigt fin familj som är lätt att tycka om ,naturliga allihop 👍😍

Annons:
Upp till toppen
Annons: