Övrigt

Glad Nationaldag!

2019-06-06 15:23 #0 av: Magi-cat

Idag är det Sveriges Nationaldag och vi firar fred, frihet, demokrati, yttrandefrihet och allas lika värde oavsett religion och ursprung!

Jag lånar följande ord från #jagärhär:

"I dag är det våran dag, din och min dag, Sveriges Nationaldag, en dag för Sveriges hela befolkning. En dag då vi hyllar den gemensamma värdegrund som utgör kärnan i byggandet av landet Sverige. Vi firar demokrati, yttrandefrihet, rättvisa och allas lika värde, oavsett religion och ursprung. Vi hyllar fred och frihet. 
Idag firar vi med andra ord oss själva, vi välkomnar också nya svenska medborgare till landet."

HjärtaSolBlommaBallongHjärtaSolBlommaBallongHjärtaSolBlommaBallongHjärtaSolBlommaBallong

bild från pixabay.com

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade Fenomen. 

Anmäl
2019-06-06 19:04 #1 av: Loris M

Tack Magi-cat för ditt inlägg! HjärtaBlomma

Jag har läst så  mycket på Twitter och det är så många nysvenskar som skrivit så fina inlägg och uttrycker  tacksamhet över att de bor just i Sverige. Hjärta Vi har mycket att vara stolta och tacksamma över. Hjärta

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2019-06-06 20:24 #2 av: Magi-cat

Hjärta

Anmäl
2019-06-06 23:17 #3 av: DesK

Ja, vi har mycket att vara stolta och tacksamma för Glad

Désirée

Anmäl
2019-06-07 10:20 #4 av: Magi-cat

https://omni.se/de-flesta-invandrare-stolta-over-att-vara-svenskar/a/6j50eo?fbclid=IwAR0szuDE7kWFKn_TqME1J1jOMuAH4QuQ0upFZjPog4epyTCQYxHTbQ96crM

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.