Annons:
Etikettövrigt
Läst 254 ggr
Magi-cat
7/18/19, 8:28 AM

Nelson Mandela-dagen 18 juli

Lånat från #jagärhär:

"Idag den 18 juli, den dag Nelson Mandela föddes firas Nelson Mandela Dagen runt om i världen med kampanjen ”gör någonting! Inspirera till förändring.”

Syftet med kampanjen är att uppmana alla att använda 67 minuter av sin dag till att hjälpa andra. 67 minuter symboliserar de 67 år Nelson Mandela kämpade för mänskliga rättigheter. Och givetvis måste vi också hänga på att fira en av världens största människorättskämpe.

Så idag utmanar vi varandra att ägna 67 minuter av vår dag till att göra världen lite bättre."

"Mer information om Mandela dagen 

https://www.un.org/en/events/mandeladay/…"


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Loris M
7/18/19, 10:42 AM
#1

Bra! 🌺👍

Var och en av oss är mycket mer kraftfullare än vi tror. Många gånger tänker vi kanske, vad kan jag göra i det stora hela? Jag kan inte förändra världen ensam.

Men egentligen det är precis vad vi kan, var och en. Många stora förändringar och vändningar i historien när det gäller människors lika värde m.m. har vi att tacka enskilda personer. de som trodde på sin sak och de som trodde att de kunde förändra och göra skillnad. Se bara på Greta t.ex. hon har påverkat så många och blivit känd och hyllad av hela världen över en natt.

Upp till toppen
Annons: