Annons:
Etikettergenusfeminismjämställdhet
Läst 285 ggr
vallhund
12/8/19, 4:36 PM

Antigenusrörelsen har vind i seglen o är ett hot

Väldigt intressant artikel, svårt att välja ut citat för att förmedla innehållet, hoppas jag lyckas väcka er nyfikenhet så att ni läser hela. Själv blir jag illa berörd o mörkrädd!

"Anti-genusrörelsen är ofta sammanlänkad med klimatförnekare, globalism-skeptiker, invandringskritiker och integrationsmotståndare som alla menar att liberalismen har gått för långt.

Tankefiguren kan till exempel se ut så här: Feminismen leder till extrema krav på jämställdhet vilket gör att kvinnor inte vill föda barn vilket leder till brist på arbetskraft och rop på migration vilket i sin tur leder till kaos och nationens undergång. Den korta versionen blir då: Feminismen är skuld till den okontrollerade invandringen."

"På väg åt fel håll
Matteo Salvini som tills nyligen var Italiens vice premiärminister har lovat att bekämpa genusteori så länge han lever. Ungern avskaffade all undervisning i genusvetenskap förra året. Brasiliens president Jair Bolsonaro proklamerar sig som ”stolt homofob” och vill förbjuda all genusideologi i skolundervisningen. Ett trettiotal polska orter har utropat sig som HBTQ-fria zoner och Uganda planerar att föreslå en lag där homosexualitet straffas med döden."

https://www.gp.se/debatt/antifeminister-är-ett-hot-mot-vår-demokrati-1.20807714

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Magi-cat
12/8/19, 5:01 PM
#1

"Den här nya retoriken måste stoppas i tid. Kriget mot jämställdheten vinner hela tiden mark och det är dags att vi tar utvecklingen på allvar."

Tragiskt när det går bakåt.😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: