Annons:
Etiketterrasismfrämlingsfientlighet
Läst 457 ggr
Loris M
2020-02-21 17:51

"Vi måste ta hand om de flyktingar vi redan har"

Ett vanligt uttalande bland "svärjevänner" och en låtsasomtanke för det handlar sällan om omtanke.

Ännu en bra tråd på Twitter, skriven av Maggie som har punktat ner SD:s förslag som visar "omtanke" om invandrare. Observera att det här är förslag som de redan lagt fram. Nej då, de är inte främlingsfientliga ett dugg. 😮Vad kommer härnäst vågar jag inte ens tänka på:

"För att kunna ta hand om de invandrare och flyktingar vi redan har så måste vi (förutom minimalisera asylinvandringen) med hjälp av SD:s uttalade åtgärder: 

- Utestänga invandrare från biblioteken

- Förbjuda böcker på andra språk än svenska på biblioteken

- Skära ner på SFI 

- Avskaffa allt stöd till tolk (inom skola, rättsväsende mm) 

- Förbjuda barn att prata andra språk än svenska på skolorna 

- Kräva att man behärskar svenska inom 3 år för att få medborgarskap

- Införa hårdare (och nya) straff för just invandrare och utvisa de dömda 

- Begränsa religionsutövning (utöver kristendom) genom att förbjuda ex. moskebyggen och böneutrop 

- Införa klädtvång för muslimer

- Införa nivåer av medborgarskap (degradera både invandrargrupper och andra minoriteter som judar och samer)

 - Ta bort alla former av försörjningsstöd

 - Införa ett återvandringsverk som skall administrera utkastningen av alla de som kommit efter 1975

- Införa interneringsläger för 100 000-tals invandrare (även de med svenskt medborgarskap) som skall ut 

- Införa angiverilagar mot dem som gömmer/hjälper flyktingar

- Nya anslag till polis/militär för spaning efter och uppsamling av invandrare/flyktingar till sagda interneringsläger

- Misskreditera alla invandrare/flyktingar och beskylla dem för den "ökande galloperande" våldsbrottsligheten….

Tja det finns ju en drös andra politiska åtgärder som står för dörren när SD tagit makten… De antidemokratiska åtgärderna möter inga hinder då demokratin själv snabbt kommer att få stryka på foten och fascismen istället blir Sveriges styrelseskick."

Annons:
DesK
2020-02-21 18:10
#1

Detta är fruktansvärt!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

koppargaller
2020-02-25 12:40
#2

🤢

Magi-cat
2020-02-25 12:54
#3

Jag förstår bara inte att så många inte verkar se detta som sker. 😐


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Calcifer
2020-02-25 14:19
#4

Det enda jag kan hålla med om är att prata svenska i skolorna. UNDER LEKTIONSTID. Och detta kommer ifrån att jag studerat utomlands, t:ex i Japan. Där var det ett enormt NO NO att prata annat än japanska under lektionstid. Men under raster? Prata vilket språk som helst. Detta var inte för att mota bort någon utan för att uppmuntra till att man lärde sig språket. Det kan jag väl hålla med om. Däremot om man vill sitta på lunchen med en vän och prata på det språk man känner sig mest bekväm med så ska det naturligtvis vara 100% okej.

Dessutom ska det också finnas en förståelse att de som under lektionstid inte kan använda sig av svenska kan peka, mima, eller dylikt, för att göra sig förstådda tills de hanterar språket bättre. Tro mig, vi gestikulerade massor när jag först började plugga i Japan. Men då ska det finnas stöd så att ingen känner sig dum om de behöver peka eller visa med fysiska rörelser.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: