Annons:
Etiketterinvandringspolitikflyktingpolitik
Läst 558 ggr
DesK
2/22/20, 8:57 PM

Du räknas inte!

När jag kom till Sverige på 1960-talet, från Tyskland, så var det många svenskar som såg mig som en potentiell terrorist. Detta höll i sig till början av 2000-talet. Då blev jag plötsligt en människa som inte räknas som invandrare, därför att jag är född i Tyskland! 

För mig är det fullkomligt obegripligt att så många människor väljer att gruppera människor i olika etniciteter! Vi är alla människor och vi bor på samma planet. 

Demokratin måste värnas, vi får aldrig mer släppa in fascister och andra extremister. Ännu kan vi gemensamt arbeta för demokratin.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Loris M
2/22/20, 8:58 PM
#1

❤️

Magi-cat
2/22/20, 9:10 PM
#2

❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tant Grön
2/22/20, 10:21 PM
#3

❤️

Lussan20
2/23/20, 6:23 AM
#4

Från rymden syns inga gränser, där är bara vår vackra blå planet!

Det finns bara ett släkte av människan homo sapiens. Äger vi något? Vi har jorden som lån-vår stund på jorden-. Det är skillnad på vad man kämpar för.-Fred på jorden, eller att andra människor är fel människor. Där går skiljelinjen på tankar.

Kram från WL🤗❤️

DesK
2/23/20, 11:16 AM
#5

Wonnalesan, du uttrycker dig alltid så fint ❤️🤗

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Loris M
2/23/20, 11:24 AM
#6

#5 Ja, verkligen! ❤️ Och om vi alla bara kunde tänka så skulle inte världen/jorden upplevas som "för trång" eller som något vi kan prata om i termer av ägande.

Annons:
Upp till toppen
Annons: