Annons:
Etiketterinvandringspolitikflyktingpolitik
Läst 498 ggr
Loris M
2020-02-29 20:01

"Hur dålig smak får man egentligen ha?"

Tobias Billströms har totalt tappat det.  Folk dör och han väljer att lägga ut en gigantisk illustration av sig själv där han står som gränsvakt och hindrar eventuella flyktingar att komma in i Sverige. 😕Sedan skriver han följande under hashtag #aldrigmer2015:

"I respons till president Erdoğans utmaning idag mot EU är det dags att höja våra nationella och europeiska gränsbarriärer.

Regeringen bör nu omedelbart aktivera gränskontrollmekanismer och kalla in extra personal. Snabbt och omgående. Utan dröjsmål."

Om ni har Twitter hittar ni tweeten här.

Alex Schulman bemöter det i en artikel:

"Och man kunde förstås skoja mycket om det här, och det kommer säkert också göras, bilden kommer få vingar, bli en meme som vi alltid kommer att förknippa med Billström, och han kommer att förlöjligas för den i många, många år. Men jag kommer ändå inte ifrån, att den känsla som ligger kvar i mig när jag ser bilden, efter att den första överraskningen lagt sig, är bedrövelse. Avsmak. 

De bombar i Syrien. De som överlever rör sig mot gränsen, de är män, kvinnor, barn och gamla, hemlösa, och utan pengar. De som klarar sig till Grekland gräns blir nu motade med tårgas. Det är en humanitär katastrof som äger rum. Det handlar om människor som dör. Och Moderaternas gruppledare lägger ut en bild på sig själv som en gigantisk gränsvakt. 

Hur dålig smak får man egentligen ha? "

https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/hur-dalig-smak-far-man-egentligen-ha-/

Annons:
Magi-cat
2020-02-29 20:04
#1

😮

Gränslöst dålig smak, skulle man kunna säga …


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lillyrod
2020-02-29 20:19
#2

Det måste ha varit något fel på uppfostran av människor de senaste generationerna. De vet inte varken vad de gör eller vad de säger längre 😢

DesK
2020-02-29 20:48
#3

Fullständigt förfärligt uselt!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tarotstollan
2020-02-29 21:22
#4

Verkligen dålig stil!🤮

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Loris M
2020-02-29 21:40
#5

Jag skulle verkligen vilja veta dels hur man kommer på idén att beställa en sådan bild av sig själv, dels hur man kan tycka att det är en bra idé att lägga ut det på Twitter medan människor flyr för sina liv och medan Grekland använder tårgas mot dem. 😕

Magi-cat
2020-02-29 21:44
#6

😯


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Maria
2020-03-01 08:33
#7

Jag gillar Alex Schulman  (för det mesta) Här skriver han jättebra.

Helt OT men  jag har träffat honom när han var tonåring. Festade en galen midsommar med hans föräldrar Allan och Lisette  bland annat😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Loris M
2020-03-01 08:42
#8

#7 Kul! 😃

Lussan20
2020-03-01 13:09
#9

Det är så utan respekt för människovärdet att man måste ställa sig frågan om de är helt utan känslor. Jag blir så besviken så det finns inte…Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: