Annons:
Etiketterrasismfrämlingsfientlighet
Läst 312 ggr
Loris M
2020-03-13 09:53

Fortsätter sprida skräck och hat

Medan andra partier sluter upp för att gemensamt hantera corona-pandemi, kan SD inte låta bli att utnyttja människor rädsla och passar på att sprida hat och peka ut asylsökande och regeringen som bovar i dramat. Lågt som vanligt, kallt, beräknande och utan förmåga att visa medkänsla. 🤢

Annons:
DesK
2020-03-13 18:52
#1

Jag är inte det minsta förvånad! Det verkar varken finnas människor med vare sig hjärta eller hjärna i det partiet!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

OberonsMatte
2020-03-13 22:39
#2

Och kommentarerna (!) i SD-grupperna blir man riktigt mörkrädd av…!  Hur står de ut med detta massiva vältrande i människofientlighet, pessimism och Sverigehat? Jag brukar läsa kommentarerna för att se om det finns några (eller åtminstone en enda!) SD-anhängare som protesterar mot hur andra SD-anhängare uttrycker sig, men det har hittills aldrig hänt.  Kommentaren "skall omskola mig till bödel så vi är redo när vi tar över. Tror jag kommer ha mycket att göra" fick t.ex. enbart tummeupp och hjärtan av andra SD-anhängare…!

Sajtvärd Katter iFokus

Loris M
2020-03-14 08:13
#3

Det är hemskt och jag förstår inte hur de får ihop det, de som röstar på dem. Det är skandal efter skandal och de som röstar bara: "Nej, de är inte homofober. De är inte rasister. Visa när de sagt något sådant.". 😕

Jimmie visar gång på gång att han inte har koll på något och bara känner efter vad folk vill höra och sedan säger det. Som i det här fallet med Coronaviruset. Först skyller han på regering och migranter och sedan säger: "Stäng alla skolor!", bara för att säga emot regeringen och deras beslut och inte för att han vet egentligen vad som är bäst. Han är så okunnig. Skulle han vinna, skulle han bara gå på magkänsla när han fattar beslut och inte lyssna på experter och forskare. Som Trump.

Magi-cat
2020-03-14 09:00
#4

😮

Man blir mörkrädd. Och bedrövad.

Svärjevänner och deras anhängare som säger sig  värna om Sverige  vältrar sig i Sverigehat, vilket kan verka uppenbart motsägelsefullt, tycker man …
 Men där hatet gått in, rotat sig och finner ny näring av andra hatare, kommer det inte ut vare sig logik eller empati. 

De som röstar bara för att "de vill ha en förändring" borde väl någon gång …? Vilket gäng vill de - egentligen - ha som fattar besluten, banar väg och representerar landet?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: