Annons:
Etiketterinvandringspolitikflyktingpolitik
Läst 246 ggr
Loris M
2020-03-13 14:18

Utvisas efter 13 år- familjen splittras

Det här är helt vansinnigt! En familj med tre barn (alla födda i Sverige) ska utvisas. Barnen utvisas med mamman till hennes hemland och pappa ensam till ett annat land där han troligen blir fängslad. 

Tydligen skulle Migrationsverket uttala sig under dagen vad som ligger bakom beslutet, men de väntade i 13 år på att fatta beslut. Arg 

"Sedan FN:s barnkonvention blev svensk lag har det i Migrationsöverdomstolen inte skapats någon ny praxis om hur den ska tillämpas i samband med utlänningslagen."

Källa

Annons:
Magi-cat
2020-03-13 18:29
#1

Det är totalt vansinnigt, hjärtlöst, fruktansvärt! Efter 13 år!?!?! Det är bara ingen rim och reson!
Ett av tyvärr många fall.

Barnkonventionen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs den, förstå den, använd den, Migrationsverket!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

DesK
2020-03-13 18:50
#2

Det finns inte ord för hur omänskligt och totalt vansinnigt detta är!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Loris M
2020-03-13 19:08
#3

Just när det gäller barn har jag så svårt att förstå. Varför gäller inte barnkonventionen (som efter årsskiftet blev lag) alla barn? 😕

DesK
2020-03-13 19:19
#4

Det fattar inte jag heller! 😕

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: