Annons:
Etikettövrigt
Läst 317 ggr
[Shamanens Ljus]
2020-05-19 18:03

Lågt väldigt lågt

Det här får hamna under övrigt för jag vet faktiskt inte vart kategorin hör hemma  och jag finner inga ord 😕 jag blir bara arg.

https://www.expressen.se/nyheter/politiker-kraver-hyra-for-att-radda-pensionarerna/

Hur kan man bolla med människor på et här viset ? jag blir så ledsen 😢

Annons:
[Shamanens Ljus]
2020-05-21 17:22
#1

Jag vill att dom här människorna bor gratis , det ska inte vara hyra öht .

Loris M
2020-05-22 09:03
#2

Så märkligt att Benjamin Dousa inte förstår kritiken. Varför skulle en pensionär som redan bor tillsammans med sina barn och barnbarn och kanske delar på kostnader eller inte betalar alls, flytta i en nedgången lägenhet för 5 000 kr. i månaden? 

Dessutom två månader efter att smittan härjat. 🤔 Jag ser det här som bara ännu ett försök av politiker att skuldbelägga de som bor i förorten för deras egen död och smittspridning, samtidigt som de befriar sig själva från ansvaret. Då kan politiker säga, "ja men vi erbjöd dem lägenheter men de ville inte ha." precis som att de har ett val. 😕

[Shamanens Ljus]
2020-05-23 16:56
#3

#2 Jag ser det här som bara ännu ett försök av politiker att skuldbelägga de som bor i förorten för deras egen död och smittspridning, samtidigt som de befriar sig själva från ansvaret. Då kan politiker säga, "ja men vi erbjöd dem lägenheter men de ville inte ha." precis som att de har ett val. Ledsen

Instämmer med dig där, det är så lätt att fly undan ansvar och man kan omöjligt skuldbelägga dom tvärtom anser jag för i många kulturer är det flergenerationsboenden där man rår om varandra och det anser jag vara något väldigt fint.

Ok jag kan förstå tänket i att skydda dom äldre men förpassas  till sunkiga lägenheter med spartanskt möblemang och sen ha mage att ta en hyra på 5000 kronor där dom ska sitta instängda det är inhumant.

Ska man nu ordna med evakueringslägenheter så får man se till att det är en ok standard och ha i åtanke att det handlar om personer utan inkomst eller ett kapital på banken och under rådande omständigheter anser jag dom borde få bo gratis men så var det det där med nedgångna  lägenheter och bara det kan i sin tur inverka på hälsan så som mögel med mera.

Är det  dom hus som  jag tror att det är så är dom under all kritik så jag förstår att inte många har nappat och det här är bara så tragiskt för visst sjutton kan dom skaka fram boenden som är humana med en normal sund standard  det är jag övertygad om.

Man bollar med redan hårt utsatta människor som saknar allt och det gör så ont i mig att dom inte tänker humant, jag anser det är så lågt så lågt  för det är människor med känslor och liv  som dom talar om   😢

Upp till toppen
Annons: