Annons:
Etikettergenusfeminismjämställdhet
Läst 299 ggr
Magi-cat
2020-06-02 08:42

Kvinnohat ses som terrorbrott - i Kanada

Incelideologin drivs av hat mot kvinnor.
Incel är en förkortning av involuntarily celibate. Dessa män får ofta kontakt genom nätforum. Sverige är väldigt incel-tätt, enligt Totalförsvarets forskningsinstitut …

"Attityderna på den här typen av forum kan variera mycket och alla som frekventerar dem uttrycker inte en vilja till att vara fysiskt våldsamma mot kvinnor, även om det ofta förekommer, precis som diskussioner om självmord."

I Kanada bedömer man nu att incelbrott kan ses som terrorbrott efter ett uppmärksammat fall då en ung kvinna blev mördad av en kvinnohatare.

"”Terrorism finns i många former och det är viktigt att notera att det inte är begränsat till någon särskild grupp, religion eller ideologi,” förklarade den kanadensiska polisen."

https://tidningensyre.se/2020/1-juni/kvinnohat-ses-som-terrorbrott-i-kanada/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Lussan20
2020-06-02 08:54
#1

Det är ett terrorbrott att våldta en grupp av mänskligheten, att hota barn på nätet för att tillfredsställa sina perverterade lustar, att mörda just kvinnor, att misshandla kvinnor osv.  En fråga jag alltid haft är varför män tro att deras kön är så märkvärdigt att man skickar foto på det istället för ansiktet? Säger det något om deras ansikten?

Anonym
Anonym
2020-06-02 10:26
#2

Jag är så glad att någon tar ställning mot den så kallade "incelkulturen." Den är så obeskrivligt farlig och giftig att jag inte ens vet var jag ska börja. Många incels anser att sex är en mänsklig rättighet som kvinnor förvägrar dom, vilket dom tycker rättfärdigar deras hat mot kvinnor. 

Deras kvinnosyn och hyckleriet dom sysslar med är absolut fruktansvärt. Dom flesta anser att kvinnorna ska älska dom som dom är utan att dom ska behöva förändras, men dom hånar och förnedrar alla kvinnor som inte passar in i deras höga skönhetsideal. Ordet "landval" används ofta för att beskriva överviktiga kvinnor och incels som "nöjer sig" med att bli tillsammans med en "landval till tjej" hånas även dom. 

Dom sammanfattade det hela bra i artikeln, men jag är lite besviken över att dom inte nämnde så kallade "Chads" i den då mycket av incels hat riktas mot dom också. 

Hela grejen är så bisarr och fruktansvärd. Unga killar som inte har någon framgång i kärlekslivet söker svar på varför på nätet, hamnar i incelforum och får lära sig att det inte är deras fel utan kvinnornas. Kvinnor har för höga krav, kvinnor vill bara ligga med "Chads" och struntar i mindre attraktiva kvinnor, kvinnor är för lösaktiga och vill inte binda sig förrän dom är äldre och har legat med halva landet o.s.v. 

Istället för att få användbara råd och tips på vad killarna kan prova eller göra annorlunda så dras dom in i en värld av hat och bitterhet som kan vara väldigt svår att ta sig fri ifrån. Det är fruktansvärt och det behöver tas på största allvar så snabbt som möjligt innan det hinner spåra ur ännu mer.

Pyttelite
2020-06-02 11:02
#3

Nu är det väl så att incels inte bara riktar sitt hat mot kvinnor utan det handlar även om ett hat mot sexuellt aktiva män. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zG1E5q/sverige-kan-vara-incel-tatast-i-varlden https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/kultur/han-deltar-i-forsta-stora-universitetsstudien-om-incels


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Magi-cat
2020-06-02 11:20
#4

#2 Mycket bra skrivet om denna ytterst obehagliga företeelse! (Alla ord man kan komma på att säga om den är egentligen för små, för det är bara så ofattbart.)

Du beskrev det bra: Hela grejen är så bisarr och fruktansvärd.

Kan bara instämma.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Anonym
Anonym
2020-06-02 11:22
#5

#3 "Chad" är en av termerna som syftar på sexuellt aktiva män, oftast dessa som incels upplever som "överlägsna" och idealet av snygga killar som tjejerna alltid väljer över dom. Ofta är dom långa, vältränade och vackra enligt "traditionella skönhetsstandards" eller vad man nu ska kalla det. 

Det är "Chads" som tar alla tjejer, ligger med dom och dumpar dom och det är dom som alla kvinnor väljer att ligga runt med över incels. En vanlig klagosång hos incels är att dom önskar att dom vore "Chads" så att dom kunde ligga runt med tjejer som dom ville också och förbannar sin otur och sin genetik för att dom inte blev det. 

Det finns så mycket sjukt att berätta om incels och deras giftiga "kultur." Artiklarna och det jag skrivit skrapar bara på ytan av det.

Anonym
Anonym
2020-06-02 11:40
#6

Tillägg till #5

Det är också den förvridna "Chad"-synen som bidrar till att många incels vill genomgå plastikoperationer och ta steroider. Dom eftersträvar helt enkelt det idealet som dom har fått för sig att kvinnor vill ha och vissa är beredda att gå hur långt som helst för att försöka få det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: