Annons:
Etikettövrigt
Läst 647 ggr
[Shamanens Ljus]
2020-06-02 17:50

George Floyd

Ingen har tagit upp honom och jag undrar hur ställer ni er till detta polisvåld ? jag blir helt förlamad  över det mörker som finns vad gäller svarta personer och jag har sett hela videon och mer därtill .

Jag är arg  😡

Annons:
Anonym
Anonym
2020-06-02 17:52
#1

Jag sörjer och jag är arg över allt detta meningslösa hat och våld.

Loris M
2020-06-02 18:13
#2

Jag har inte tagit upp det för jag orkar uppriktigt sagt inte med allt hat och allt våld. 😕Det går inte med ord att beskriva hur ledsen och förfärad jag är över det som händer i USA och hur Trump behandlar sitt folk och inte bara tillåter polisvåld utan även uppmanar till det. 

Rasismen har alltid funnits och mörkhyade har alltid blivit utsatta för övervåld, fördomar, hat… men nu har det kulminerat och nu går det inte längre att blunda för det. Jag hoppas så innerligt att vi i Sverige lär oss något av det här.

Magi-cat
2020-06-02 18:28
#3

Det är bara så fruktansvärt och förfärande. 😢

Och där står presidenten - med bibeln i handen visar han sin makt med  tårgas och gummikulor.😕😡


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2020-06-02 19:16
#4

Det är 2020 och vi har inte kommit längre 🙁 Så sorgligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Loris M
2020-06-03 07:56
#5
[Shamanens Ljus]
2020-06-04 16:50
#6

Tycker sånt här är så hemskt och det gör mig så arg att år efter år upprepas detta polisvåld 😡

Det är bra att man demonstrerar mot det här runt om i världen men det är en  väldigt illa vald tid mitt i en pågående pandemi samtidigt ska röster höras men just nu är det ett illa valt tillfälle att fysiskt mötas och borde i nuvarande läge ske på distans eller garanterad distans på plats men det är svårt att uppnå när så många människor samlas.

Demonstrationen i Malmö är beviljad men att hålla sig inom 50 gränsen är svårt med sånt här. 

https://www.expressen.se/kvallsposten/tusentals-kan-samlas-for-ny-demonstration/

Poliskvinnan som lugnade ner folkmassan med att böja knä det tycker jag var en fantastiskt fin gest och det visar också att medmänsklighet även finns inom poliskåren så det där gjorde hon mer än  fantastiskt bra ❤️

Annons:
[Vandrar]
2020-06-18 16:54
#7

Black Lives Matter ❤️ 

Det tycker jag  att vi alla ska skriva i vår signatur  här och nu 🌺 ❤️ 🌺

Det finns alltid ett problem med såna här demonstrationer för dom kan gå över styr med vandalism men det finns också en enorm sammanhållning mellan människor som uppriktigt gör sitt yttersta och allt för att en gång för alla få stopp på rasismen på den fredliga vägen  😎

https://www.expressen.se/nyheter/det-ar-inget-raskrig-det-ar-en-revolution/

Loris M
2020-06-18 20:34
#8

❤️

[Devya]
2020-06-19 07:39
#9

Det är otroligt hemskt men folk glömmer att det händer inte bara mörkhyade människor. Jag har sett videor där vita poliser gör samma sak mot vita människor, mörkhyade poliser som gör det mot mörkhyade människor osv. Så jag undrar om det inte handlar om en power trip inom polisen och att problemet kanske inte är alltid racism då det inte gäller bara mörkhyade människor som dör pga polisen som tror sig vara allsmäktiga. Ett exempel är ju då Shaver (en bit man) dog pga polisen som ville visa sig stora. Han ville dra upp sina byxor som de hade dragit ner och så sköt de honom. Jag förstår att det händer säkert mörkhyade män mer men det händer även vita människor utan att det blåser upp till något så stort som det här med Floyd. Min poäng är alltså det att det kan vara svårt att veta om racism ligger bakom allt det här eller om det är en power trip, då det händer människor oberoende deras hudfärg.

Loris M
2020-06-19 09:41
#10

#9 Det är nog ingen som glömmer bort eller påstår att det inte händer vita också. Polisbrutalitet är något helt annat i USA än här hemma. Där är alla beväpnade och poliser tränas i att skjuta först om de känner sig hotade. Men mörkhyade är mycket mer utsatta inte bara för polisvåld utan även för rasism, diskriminering, fördomar…

Jag tycker att det är bra att det här med Floyd blivit något "så stort". Jag tycker att det är bra att det uppmärksammas och protesteras mot. Det de gör i USA och hur de behandlar mörkhyade är fruktansvärt. Det kanske inte går att säga i varje enskilt fall om det handlar om rasism eller inte men det finns ganska mycket forskning, statistik som visar att mörkhyade riskerar bli dödade i mycket högre grad än vita och att det finns en strukturell rasism bland poliskåren. Det är det vi får utgå ifrån.

[Vandrar]
2020-06-20 17:35
#11

#9 Visst är det så absolut men just i den här händelsen av Floyd så bröt något bra ut, en stark reaktion ut världen över som fördömer rasism.

Jag tycker inte att det är ok att en människa ska behöva dö för att världen ska reagera men nu blev det så och jag hoppas att det här slutförs så varje människa kan leva sida vid sida och att rasismen får ett jäkla slut ❤️

Ett paket Cigg , allvarligt 😡 det finns värre brott än så 😕

Woodland
2020-06-21 08:47
#12

#2

Det går inte med ord att beskriva hur ledsen och förfärad jag är över det som händer i USA och hur Trump behandlar sitt folk och inte bara tillåter polisvåld utan även uppmanar till det.

Jag förstår att du är upprörd men vad menar du med detta?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Loris M
2020-06-21 09:34
#13

#12 

Han har fått kritik för hur han hanterat upploppen. Från början var det fredliga demonstrationer och istället för att försöka tillmötesgå demonstranterna och försöka lyssna på dem och lugna ner dem valde han att kalla nationalgarden, uppmanade dem att använda "tuffare tag" mot demonstranterna och sa att de måste dominera, gripa demonstranterna, sätta dem i fängelse och ge dem långa straff … 

Han försvarande insatsstyrkornas våld och sa att deras insats var heroisk. Han visade bilder på fredliga demonstranter (på sitt Twitterkonto) som med våld hänvisades därifrån och han kallade dem för terrorister. Han fick det att handla om laglöshet och kriminalitet och förnekade den strukturella rasismen som demonstranterna ville uppmärksamma. 

I ett av sina tal säger han att han mobiliserat tusentals och tusentals tungt beväpnade militärer för att få stopp på protesterna. Att demonstrera är en rättighet man har i varje demokrati, men det tycker uppenbarligen inte Trump om. 

O.s.v.

Annons:
Woodland
2020-06-21 10:55
#14

Det är härligt med ditt engagemang. Samtidigt är det  mycket  mer komplicerat än så. Det är svårt att få en balanserad bild. 

Att hantera upploppen är inte i första hand Presidentens uppgift  - det är en uppgift för staternas guvernörer och borgmästare i varje berörd stat/stad.   Cuomo är till exempel guvernör i staten New York och DeBlasio är borgmästare i staden New York. Cuomo har kritiserat DeBlasio för hans hantering av upploppen i New York och även sagt att han skall ersätta honom om det behövs.  

Demonstranterna har rätt att demonstrera och detta har inte Trump motsatt sig för det är en medborglig rättighet. Däremot har han talat i klara ordalag om lag och ordning.  Grupper influerade av Antifa, kriminella samt främmande makter är verksamma och skickar aktiva in i de fridfulla demonstranternas skaror för att angripa poliserna och olika byggnader. Detta vet polisen, Justitiedepartementet och FBI.  Nationalgardet  har använts förut för att stävja upplopp som har gått ur händerna på den vanliga polisen som i Los Angeles 1992.  Det är Antifa och olika lösa konstellationer som förstör vanliga människors livsverk (ofta svarta) när de bränner byggnader och plundrar deras affärer. 

Floyd's fall har överlag tveklöst fördömts i USA från Vita huset hela vägen ner i samhället. Det är ingen tvekan om detta och President Trump har varit väldig klar med detta om övervåld. Och  sedan han blev president har han arbetat med krafter inom det svarta samhället för att förbättra deras livsvillkor men det är ingenting som man kan läsa om i svenska medier och inte heller hos de stora mediebolagen i USA  (som till exempel en av dina källor CNN).  De publicerar inte detta. Det passar inte in i skildringen de gör för den som kontrollera berättelsen kontroller "sanningen"*. Och    förglöm inte att det är valår i år! Så många är okunniga om framstegen som görs och folk serveras vinklade och redigerade reportage. Faktum är att jag är övertygad om att mediabolagen överlag anser att den vanliga medborgaren kan inte hantera nyheter utan dessa måste "förklaras"! Det gäller att ta del av flera källor. 

Bilden om detta med polisvåld blir ofullständig om man bara lyssnar på en sida. Faktum är att de flesta svarta män i USA dödas av andra svarta män. Polisen använder mer dödligt våld mot vita än svarta och man kan se att antalet dödsfall har minskat och inte ökat. Varje dödsfall är tragiskt men poliserna i USA, liksom här i Sverige, har rätt att agera i självförsvar. Vi kan jämföra med hur vi har det här i Sverige - kriminalitet drivs på med  narkotika handel och dess användning.  Och liksom här i Sverige så har de kriminella i USA vapen. Polisyrket kan vara väldigt farligt.  

Det är inte bara Trump som förnekar termen " strukturell rasism". Det gör också personer ur den svarta befolkningen. Det finns otaliga svarta människor som lever den "Amerikanska drömmen".  Det är inte så stereotypt som många vill få oss att tro.  De konservativa bland den svarta befolkningen ökar. Det flesta konservativa svarta anser att familjefädernas frånvaro är den primära orsaken till unga svarta mäns vilsenhet.  Och våldet som kom i de senare demonstrationerna  resulterade i upplopp som förstörde primärt de svartas områden. Det är så tragiskt som det kan bli att se dessa små affärer som folk har byggt upp utbrända och förstörda. Dessutom har dessa samhällen lidit svårt under Coronaviruset.

Ursäkta längden på inlägget men jag ville bara nyansera detta lite.  Det finns två sidor till varje berättelse.

*Ett exempel  - Vet ni att just nu pågår en stor utredning om Obamaadministrationens  spioneri på Trumps kampanj med hjälp av vissa toppnamn (nu avskedade) inom FBI ? Troligen inte. Det är någonting som inte tas upp  i svenska medier. Resultatet väntas mot slutet av sommaren om inte före.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Loris M
2020-06-21 11:49
#15

#14 Det är härligt med ditt engagemang.

Tack detsamma! När en ledare som hela världen fördömer viftar med en Bibel så går du direkt i försvar för att "nyansera bilden" med alternativa medier eftersom varken våra medier eller erkända utländska "visar sanning". Vet du av vem används samma retorik? 

Ja, naturligtvis är det tragiskt att många små affärer blev förstörda och att demonstrationer urartade, men det hade kunnat förhindras om Trump agerat på ett mer humant sätt och inte betraktat och kallat demonstranter för terrorister. 

Att det finns konservativa svarta som stödjer Trump och förnekar rasism gör inte någon skillnad för de utsatta och de som diskrimineras och dödas p.g.a. sin hudfärg. De finns också. Och självklart att det finns svarta som lever den amerikanska drömmen, annat vore ju otroligt konstigt med tanke på hur stor nation USA är. Men vad spelar det för roll? Rasismen finns fortfarande och folk dör fortfarande p.g.a. hatet och sin hudfärg eller sin sexuellt läggning. 

Sedan tror jag inte att du kan bidra till att nyansera bilden i den här frågan. Du är troende och det kan jag respektera men du tror att homosexuella kommer att brinna i helvetet liksom alla andra som inte tar till sig kristendomen. Du predikar och låser varannan tråd på din sajt för att ingen ska kunna diskutera eller opponera sig. Så var det med de nyanserna ….😮

Edit. Jag menar, du försvarar en man som hela världen fördömt och som visat gång på gång att han är helt olämplig som ledare. Men han är konservativ, kristen, vill värna om kärnfamiljen som det enda rätta, håller i en Bibel när han håller tal… det kan du relatera till eftersom du delar samma värderingar och då är du inte direkt opartisk.

Woodland
2020-06-21 14:08
#16

När en ledare som hela världen fördömer viftar med en Bibel så går du direkt i försvar för att "nyansera bilden" med alternativa medier eftersom varken våra medier eller erkända utländska "visar sanning". Vet du av vem används samma retorik? 

Jag nämnde inte bibeln.  

 "Erkända" utländska medier har en agenda, precis som till exempel svenska. FOX har sin agenda och CNN har sin. De har ägare som vill få fram ett budskap. De stödjer olika falanger. Det är livet. 

Jag påpekade fakta när jag bemötte dina påståenden om till exempel Trumps agerande mot våldshandlingarna. Faktum är att han inte kan agera direkt. Det är upp till borgmästarna och guvernörerna i varje delstat. Vissa är väldigt liberala och andra är konservativa. Han kan inte skicka soldater in i delstaterna om inte guvernörerna ber om det. Det är fakta. Och han kan inte använda militären mot befolkningen om det inte är ett extremt läge. 

Trump kallade inte fridfulla demonstranter för terrorister men han kallade de som förstörde stadsdelar för terrorister. Det är skillnad.  Och när dessa gruppering korsar statslinjerna blir deras brott federala och FBI kopplas in.  

Att det finns konservativa svarta som stödjer Trump och förnekar rasism gör inte någon skillnad för de utsatta och de som diskrimineras och dödas p.g.a. sin hudfärg. . . 

Men då skulle vi inte ge bidrag till hjälpinsatser för att det finns fler som blir utan hjälp. Det är en sak att påstå att människor diskrimineras på grund av sin hudfärg och ett annan att använda uttrycket "systematisk rasism".  Diskriminering  finns mellan alla de olika grupper som finns i landet. 

Och självklart att det finns svarta som lever den amerikanska drömmen, annat vore ju otroligt konstigt med tanke på hur stor nation USA är. Men vad spelar det för roll? 

Det spelar stor roll att dessa människor kommer ur sitt bidragsberoende, försörjer sig själva och känner stolthet över det de har att bidra med. Men det krävs ett annat tänkande enligt de som själva har gjort resan. Och varje familj som räddas kan rädda andra.

Sedan tror jag inte att du kan bidra till att nyansera bilden i den här frågan

Jag är mycket insatt i USAs politik och jag läser inte bara rubriker eller korta artiklar. Jag läser många källor. Jag  skriver utifrån en bredare synvinkel men det är upp till läsaren att överväga det jag skriver.  

Du predikar och låser varannan tråd på din sajt för att ingen ska kunna diskutera eller opponera sig. Så var det med de nyanserna …. 

"Predikar" ja. Om att Kristus är enda vägen till Gud, ja. Skyldig!!! men jag låser inte trådar om det inte finns ett särskilt syfte som till exempel en undervisnings artikel. Välkommen in och diskutera. Det är många som har gjort det. Jag hindrar inte diskussion. Jag har inga dolda grupper. Allt är öppet och allt negativt som skrivs emot mig står kvar om det inte är bryter mot sajtreglerna.

Min avsikt är inte att göra dig upprörd så jag kanske skall lämna det som det är nu.

Och ingen är opartisk.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Loris M
2020-06-21 17:24
#17

#16 

Tack för att du tog dig tid att besvara mina inlägg. Och nej, ingen är opartisk, det har du helt rätt i. Men jag kunde inte låta bli att undra om ditt engagemang och försvar av Trumps politik har att göra med din tro (ja, det är mina fördomar, alla har dem) och att han förespråkar en konservativ politik som ligger i linje med hur du själv tänker om livet. Då blir det lätt att man blundar för de dåliga sidor. 

Det är också så att du har rätt när du skriver om agendan. Men det gäller inte bara svenska medier, CNN, FOX, utan alla andra också. Alla har en agenda. Alla vill nå ut till allmänheten med sin "sanning" och alla har ett budskap de vill förmedla. Även de andra medier som du tycker är bättre, mer opartiska o.s.v. för som sagt, ingen är opartisk. Inte du och jag heller. Båda vill vi förmedla något med våra sajter och det vi skriver.  Därför ska man inte avfärda källor utan snarare försöka förstå dem i ljuset av vilka som står bakom, vad de har för syften o.s.v. och sedan försöka lista ut och ta ställning vad som är sant utifrån den egna världsbilden och kunskapen vi har. Det gäller alltså medier. 

Men när det kommer till forskning då kan man inte bara avfärda det hur som helst och leta efter egen sanning, eftersom forskning kan man inte vinkla hur som helst och alla vetenskapliga publikationer måste gå igenom ganska hårda kontroller och uppfylla krav på kvalitet och objektivitet och granskas av många andra forskare. Och vi vet som sagt tack vare forskning att svarta diskrimineras inom många områden. 

Det spelar stor roll att dessa människor kommer ur sitt bidragsberoende, försörjer sig själva och känner stolthet över det de har att bidra med.

Jag tror att du har missuppfattat mig här. Det är klart att det spelar roll för de människor, men jag undrade vad det spelar för roll i sammanhanget. Du fick det att låta som att strukturell rasism inte finns bara för att det finns svarta som förnekar det. Du skriver: "Det finns otaliga svarta människor som lever den "Amerikanska drömmen".  Det är inte så stereotypt som många vill få oss att tro." och ja, så är det men faktum kvarstår att de diskrimineras och utsätts för polisvåld med dödlig utgång oftare än vita.

Loris M
2020-06-21 23:32
#18

Skrev om det här på Multikulturellt men det passar här också. En livesänd konsert från Riksteatern om just det här som vi diskuterar i tråden:

"”Det var för snart 5 år sen som vi satte upp musikföreställningen Nina – a story about me and Nina Simone. En föreställning om rasism, konst och frihet. Den spelades mer en 100 gånger i Sverige och utomlands. Utgångspunkten i vår berättelse var bland annat polismordet på Trayvon Martin, en 17-åring från Florida. Mordet på George Floyd är en smärtsam påminnelse om att vi har fortfarande en lång väg att gå mot en riktig förändring”, säger Dritëro Kasapi, teaterchef på Riksteatern och även regissör till den hyllade scenföreställningen."

https://multikulturellt.ifokus.se/discussions/5eefd02cce12c4773f005598-nina-a-story-about-me-and-nina-simone

Woodland
2020-06-22 09:46
#19

# 17

Men jag kunde inte låta bli att undra om ditt engagemang och försvar av Trumps politik har att göra med din tro…

Det är en berättigad fråga. Alla Presidenter i USA har bekänt sig till kristendom och Demokraten Jimmy Carters bekännelse är den som jag respekterar mest men han ansågs ha varit en svag president. Det jag skriver är mer som en motvikt till det dominerande nyhetsflödet som visat sig vara väldigt ensidigt. 

Beroende på ämnet i fråga är mina åsikter konservativa i vissa  och liberala  i andra . Men jag som många andra har varit intresserad av Trump som fenomen. Affärsmannen Trump är en "outsider" i Washington och inte en karriärpolitiker. Han har inte setts med blida ögon sedan han började med politik. Han har varit positivt inställd till de svarta i samhället och fick mycket beröm och uppskattning innan han trädde in i politiken  (även av profiler som  Al Sharpton och Jesse Jackson). Han är känd för att han öppnade upp sina affärsverksamheter för minoriteter och kvinnor.  Detta är min observation.  Efter att han annonserade att han skulle kandidera för President 2016 angreps han av många före detta politiker som innan mottog hans kampanjbidrag till deras återval. 

Med din tillåtelse vill jag förklara. Jag kan naturligtvis inte rättfärdiga allt Trump säger eller gör men som affärsman är han pragmatisk och verkar inte rädd för någon eller något. Han är rättfram, burdus, överdriver mer än gärna, angriper konstant Fake News, säljer sig själv men konstigt nog kan han som miljardär även nå arbetarna. Han är som han är och jag tror att detta går hem hos folk. De var trötta på politiker.

De första 2 åren eller så av hans presidentskap fick man ideligen höra från Demokraterna,  CNN, ABC och andra mediabolag om "Russian collusion", det vill säga att Trumps kampanj var inblandad med Ryssland på något sätt, han var i Putins ficka och detta var förklaringen till att han vann. Det blev ett enormt mediadrev mot honom.  Demokraterna har öppet arbetat för att han skall avsättas. De överspelade sin hand och många väljare ser detta. 

De nyligen släppta oklassificerade dokumenten visar att det är precis tvärt om! Det var Hilary Clintons kampanj som genom ett bolag   betalade en stor summa pengar för att få ett dokumentpaket om Trump som f.d. brittiska agenten Christopher Steele hade köpt från en rysk agent. Innehållet visade sig vara falskt, en erkänd fabrikation. Men med den  som grund gick FBI till domstol (FISA) för att få en en fullmakt att spionera på en Trump Medarbetare under maktövertagandet.   FBI ljög och fick i FISA rätten en fullmakt tre gånger för detta ändamål.  Det verkar som detta går hela vägen till Obama. Försök till statskupp har nämnts.  Justitiedepartementet och Senaten undersöker allt detta nu.   De vanliga medierna i USA är rätt tysta om detta för att de räknas som delaktiga.  Trump har lyckats uppfylla många vallöften med allt detta emot sig. Jag fattar inte att han har orkat.

 Jag drar slutsatsen, med många andra, att de våldsamma upploppen (inte fridfulla demonstrationerna) i detta valår är en avledningsmanöver.   Men ursäkta mig,  jag börjar hamna lite OT nu. 

Vi är överens om detta med media. Ovanstående  information  bekräftar det du skrev. En kusin till mig var chef för ett stort reklambolag. För många år sedan frågade jag  honom om de i branschen utgick från att vi vanliga konsumenter  var dumma och han svarade "ja".  Det var ett uppvaknande för mig. Jag vill inte avfärda forskning men även där tycker jag att man bör betrakta den med en viss försiktighet . Även forskningsstatistik kan inhämtas och tolkas på olika sätt. Jag erkänner att jag som andra är benägen att lättare ta till mig det som verkar ligga närmare mina sympatier. Där måste jag också vara försiktig och aldrig förglömma kusinens ord. 

Aktivisten Candace Owens varnar om att detta val kan vara det sista där de svarta folkgruppsrösterna kan ha ett inflytande. Hon baserar sin slutsats på de olika minoriteternas födelsetal. Den latinamerikanska gruppen växer fortast och räknas vara den största runt 2042 om jag minns rätt.  

Trump har varit hörsam hos olika  representanter i den svarta befolkningen. Med deras rekommendationer har Trump och Republikanerna möjliggjort stora framsteg för minoriteter genom straffrättsliga reformer, skapande av arbetstillfällen i utsatta stadsdelar, fastställande av föräldrarnas rätt till skolval, stöd till de svarta universiteten och högskolor med mera. Allt detta på tre år.  

De svartas proportion procentuellt  i samhället och i brottsstatistiken  är också en faktor i allt detta. Det är därför att framstegen som nu görs i samråd med ledare och krafter i USAs samhällen är så viktiga. Statsåklagar Barr sade nyligen i en intervju att "systematisk rasism" är inte ett problem.  Han förnekade inte att det finns individer och delar i samhället som diskriminerar men det är inte så utbrett som vissa vill göra gällande. Och han måste hålla koll på detta på grund av sitt ämbete. 

Men nu är jag OT från ämnet. När det gäller G. Floyd: må det aldrig hända igen. Tack för att du gav mig utrymme att ta upp allt detta. 

Redigerad för ofullständiga meningar av Woodland.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Vandrar]
2020-07-01 17:11
#20

Magda Gad, fantastiska människa som gör reportagen från hela världen för oss alla att ta del av  👍

Den här är inte helt ny och kanske har ni redan läst den men jag lägger in den ändå.

https://www.expressen.se/nyheter/blogg/magda-gad/2020/06/en-krigskorrespondent-kommer-till-usa-och-ser-mellanostern/

Det här är en låst artikel tyvärr men så himla bra och Expressen brukar ha erbjudanden om gratis abonnemang för en tid, kolla så kanske ni kan läsa och det brukar inte vara bindande men kika noga för säkerhets skull  vad som gäller.

https://www.expressen.se/nyheter/inne-i-den-ockuperade-zonen-inget-javla-party/

Jag måste säga att jag är imponerad för man förväntar sig våld till tusen men här är dom uppriktigt noga med att det ska vara en frizon och fred och hoppas att det får fortsätta så. Tumult har det vart men avsikten är verkligen att få upp ögon och att alla liv är lika värda oavsett hudfärg. Helt underbart ❤️

Fann den här filmen och den gör så ont i mig 😢 jag tycker den säger allt om en liten pojke som leker hemma på sin gård och gömmer sig för polisen. Så här ska det inte behöva vara 😕

https://www.expressen.se/tv/nyheter/pappan-efter-virala-filmen-pa-sonen-kunde-inte-tro-mina-ogon/

Jag hoppas att länkarna fungerar för jag har stora problem med att kopiera dom men hoppas att dom  fungerar.

Annons:
[Vandrar]
2020-07-07 17:14
#21

Tillåt mig att explodera både en och tusen gånger. Hur är en del funtade 😮

https://www.expressen.se/tv/nyheter/videon-med-kvinnan-och-den-svarta-mannen-blev-viral-nu-atalas-kvinnan/

Är det så här det går till även under det brutala polisvåldet , snacka om att göra en situation av en situation som inte ens finns. Vilken hysterika och den svarta mannen tar det kolugnt .

När man ser sånt här blir man rasande arg för hur tänker en del dom vill sätta dit människor fast det inte finns något att sätta dit för och gör en scen som dom tror ska hålla 😡

Något jag också reagerar starkt på är kvinnans sätt att behandla hunden som far runt som en vante 😮 stackars hund 😕

Man kan undra hur många gånger det går till på det här viset där man med alla medel och scener försöker sätta dit  svarta jag ogillar att skriva svarta men nu används det ordet i videon men ska det vara så här att människor försöker sätta dit för något som inte ens hänt ? kan det vara så även i vissa fall av brutala polisvåld mot mörkhyade personer ? absolut så kan det om än det finns fall som är befogade att gripa och skipa rättvisa men sånt här va f liksom 😡 en fredlig man sitter och fågelskådar 😕

Nu åkte hon dit med allt rätt tack och lov för så här gör man inte mot någon medmänniska och man behandlar inte heller sin hund som en vante i koppel 😕

Maria
2020-07-07 18:35
#22

Tur att hon åkte dit. Vidrigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: