Annons:
Etiketterinvandringspolitikflyktingpolitik
Läst 950 ggr
Magi-cat
2020-07-08 14:43

Upphäv utvisningen av Buket, 10 år!

Man undrar hur de tänker, om de tänker?

10-åriga Buket (alltså: ett barn!!!) ska enligt Migrationsverket utvisas till Turkiet, trots att hon inte har någon person där att knyta an till och man inte vet var föräldrarna finns!
Ses år har flickan bott i Sverige, alltså större delen av sitt liv, hos sin faster och hennes man. De är hennes anknytningsfamilj och där känner hon sig trygg.

Nu ska hon obegripligt nog utvisas till Turkiet!

Barnkonventionen!!!

Snälla Migrationsverket, tänk om, gör rätt! ❤️

Skriv under:

https://www.skrivunder.com/upphav_utvisningen_av_buket_10_ar?utm_source=fb_share&fbclid=IwAR3l4-9AJ4fkWWwGEDbsC0anuzHiNRKjgUMI_hxP_UIA8PyGhWGQwuHcKj4


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Maria
2020-07-08 14:56
#1

Så gräsligt😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2020-07-08 15:06
#2

Ofattbart

Stolt ägare till fem La permer

Magi-cat
2020-07-08 17:37
#3

Många reagerar på det omänskliga beslutet!

"– Det här handlar om hennes möjligheter att leva ett fullgott liv, de är begränsade om hon hamnar på barnhem i Turkiet. Här lever hon i en funktionell miljö, har en trygg uppväxt och det finns förutsättningar för henne att bli en del av samhället här.

Under tisdagen har två namninsamlingar startats till stöd för att Buket ska få stanna i Sverige. Även där kommenterar folk beslutet.

”Man utvisar inte 10 åriga flickor till ett okänt öde. Bara ett kriminellt samhällssystem gör så”, menar en man som skrivit under insamlingen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWOeEA/kraftiga-reaktioner-pa-utvisningen-av-buket-10-omanskligt


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2020-07-09 07:58
#4

Ännu ett helt obegripligt beslut från Migrationsverket. 😕 Just när det gäller barn så fattar jag inte hur de kan vara så omänskliga och faktiskt bryta mot barnkonventionen. Hur kan det någonsin bli "för barnets bästa" att utvisas till ett land där man blir helt ensam?

Magi-cat
2020-07-09 08:03
#5

#4 Det går inte att fatta bara!
"Förklaringarna" är så ihåliga att det ekar om dem.

Tycker de att det är någonting svårt i dessa fall finns ju Barnkonventionen!!! Den måste gå före allt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar]
2020-07-09 16:08
#6

Hemskt 😕 en fin tös i en skötsam familj hur kan man ens tänka tanken att dela på dom och stackars tjej vilken ångest och rädsla hon måste bära på 😢

Hoppas innerligt det här är något som löser sig och att hon får stanna, jag håller alla tummar och tår för dig Buket, vi är många som stöttar dig i det här ❤️

Annons:
Magrat
2020-07-10 19:30
#7

Skrivit på Det är ju vansinigt! 😈

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

DesK
2020-07-11 18:31
#8

Helt omänskligt! Självklart har jag skrivit på!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Magrat
2020-07-11 20:04
#9

Hon är ett barn. Jag trodde barnkoventionen var lag nu mera. Men det sitter väl vissa politiker och käkar tårta över att sparka ut ett barn till ett liv på barnhem i Turkiet. Istället för hos anknytningsfamiljen här i Sverige.

Jag blir så rasande och känner mig så maktlös.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Magi-cat
2020-07-16 07:27
#10

Varför, varför, varför???? 😢

Migrationsverket ändrar sig inte. Hon är 10 år !!! och ska utvisas till fullständig ovisshet från att ha haft ett ordnat liv här! Det är så ovärdigt ett land som Sverige!😡😭

Sprid namninsamlingen!

Från Vi står inte ut men slutar aldrig kämpa:

"VI MÅSTE BÖRJA PRATA HUMANITET, VI KAN INTE HA EN LAGSTIFTNING OCH MYNDIGHET SOM SKAPAR DETTA TOTALA OMÄNSKLIGA SAMHÄLLE - REAGERA OCH AGERA!

Migrationsverket utvecklar sitt beslut att utvisa 10 åriga Buket:
"- Hon kommer inte att skickas själv, det ska bli ett ordnat mottagande. Vår utgångspunkt är att hennes pappa finns i landet och att de två ska återvända tillsammans till Turkiet, säger Annette Bäcklund, avdelningschef på förvaltningsprocess.

Som Aftonbladet tidigare berättat så gick Bukets pappa under jorden i samband med att han och Buket fick avslag på sin asylansökan.

Om Bukets pappa inte infinner sig och man inte hittar några släktingar som kan ta hand om henne tas hon emot av turkiska myndigheter och placeras på barnhem eller i ett familjehem.

– Förhållandena i Turkiet är generellt inte så att inte de kan tillgodose hennes behov. De kanske inte erbjuder något lika bra som vi kan erbjuda i Sverige men det inte tillräckligt skäl för att hon ska få stanna här. Lagstiftningen är väldigt restriktiv på området, när det finns ett lagakraftvunnet utvisningsbeslut är möjligheterna mycket begränsade att bevilja uppehållstillstånd på verkställighetshinder, säger Annette Bäcklund."

43 500 har skrivit på namninsamligen "Låt Buket stanna" gör det du också och sprid den till fler:
https://www.mittskifte.org/petitions/lat-buket-stanna

#jagvillhahumanflyktingpolitik

https://www.aftonbladet.se/…/migrationsverket-andrar-sig-in…"


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar]
2020-07-17 18:04
#11

#10 Får jag smälla i luften på forumet så gör jag det just här och nu 😡 vad f 😡 får jag också svära lite på  kuppen så gör jag det just nu 😈

😢 det vore ju själva  om det här inte ska lösa sig  för Buket 😢 😡

Jag har skrivit på gör det ni alla också som läser det här ❤️

Magi-cat
2020-07-17 19:28
#12

#11 Förstår dig, det är bara helt overkligt nästan!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2020-07-22 11:36
#13

Stödmanifestation för Buketh!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3Ozme/kompisarna-vill-stoppa-bukets-utvisning-det-ar-fel

En utvisning av ett tioårigt barn vore skamligt utan gräns!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Maria
2020-07-22 12:07
#14

Fruktansvärt 🙁

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Vandrar]
2020-07-23 16:54
#15

Hjärtskärande att höra hennes vänner speciellt hon som sa att  dom borde utvisa mig istället, där brast det för mig 💔😢Vilka fina vänner som ställer upp, fantastiskt vackert 🌺❤️🌺

Det här är så svårt att förstå och jag vill bara skrika när jag hör och läser om Buketh för det vore väl f om det här inte går att lösa 😡😡

[Månglädje]
2020-09-11 17:05
#16

Är det någon som vet hur det har gått för Buketh ?

Jag googlade men kom enbart hit till sajten och lite bilder inte mycket mer än så.

Är hon utvisad nu ? nån som vet.

Magi-cat
2020-09-18 08:06
#17

Men snälla, låt förnuft och medmänsklighet segra!!!

Bukeths fall tas inte upp i högsta instans. Det är fritt fram att utvisa 10-åringen ensam till Turkiet utan nära släkt som kan ta hand om henne.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/86wRrG/buket-10-ska-utvisas-vet-inte-vad-vi-ska-gora

Händer detta ovärdiga i Sverige?????? 😭


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MonicaLagerquist
2020-09-18 08:58
#18

Helt ofattbart.

Stolt ägare till fem La permer

DesK
2020-09-18 10:30
#19

Detta är inte mitt Sverige! 😢🥵

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2020-09-18 11:21
#20

Man måste väl ändå kunna ta det på individnivå och titta på enskilda fall och inte bara köra regelboken rakt av,

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Månglädje]
2020-09-24 11:33
#21

Skäms migrationsverket skäms ☹️

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yRvKjA/kandisarna-stottar-buket-misslyckande-av-sverige

Bra att hon får stöd men mer stöd behövs, röster behöver höjas och vi ska väsnas tills dom ändrar sitt beslut för så här behandlar man inte barn.

Det här är så jäkla sjukt, hon bor med en familj, hon har ett tryggt hem så hur kan dom ens tänka tanken att skicka iväg henne helt ensam till Turkiet. Jag blir så arg så jag kokar, det är hemskt nä värre än hemskt och man sätter inte ord på det för ord räcker inte till .

Magi-cat
2020-09-24 11:43
#22

Precis, det är så uppenbart emot allt sunt förnuft, medmänsklighet och Barnkonvention och jag vet inte allt …


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Månglädje]
2020-10-01 17:48
#23

Jag kan inte släppa tankarna på den här tjejen och den ångest hon måste gå igenom och som hon själv säger försöker hon att inte tänka på det och bara det är ett uttryck som inte är sunt för ju mer hon stänger ner och trycker tillbaka sina känslor ju sämre kommer hon med tiden att må.

Googlar i frågan men inget nytt om det här kan jag finna, politikerna är tysta och enligt mig sägs det alldeles för lite om den här saken den tystnar när den borde skrälla högljutt.

Vad händer den dagen hon kliver av planet i Turkiet, finns det ingen vuxen som möter upp henne och vad är det för barnhem hon kan tänkas hamna på och vilka förhållanden möts hon av efter att tvingas lämna sin trygga familj här 😢

Jag kikade runt lite på hemlösa barn i Turkiet, fann inte så mycket som jag hade hoppats däremot såg jag att 2018 skrevs det om att var femte timme sker barnäktenskap i Turkiet.

Dom gångerna som jag har besökt Turkiet har jag sett många hemlösa både vuxna och barn som tigger för sin överlevnad och här kan jag inte annat än undra är det vad Sverige vill skicka den här fina minderåriga tösen till som redan har ett tryggt hem ? det är ju själva f - 🤬 att medmänsklighet ska ge vika för paragrafrytteri.

Hon är minderårig och om man nu absolut måste utvisa henne för tusan vänta tills hon är myndig och kan stå på egna ben men skicka för fasen inte ett barn in i den osäkerheten som väntar henne i Turkiet i all den tid hon har ett tryggt hem här.

Jag brinner för dom här frågorna när det kommer till barn och äldre där jag ser hur mina fadderbarn som jag har hur dom lever på nära håll i deras egna länder och får lida, dom bor i fattigdom, dom saknar föräldrar av alla olika orsaker allt från död till sjukdomar och fattigdom som tagit ifrån dom ett liv i värdighet.

Jag är fadder åt några familjer i Navajos indianreservat, äldre som lever i den fjärde världen långt ute i ingenstans utan vatten, utan el, utan allt och jag har på plats så många gånger fått bevittna saker som vi i vårt land inte ens kan föreställa oss för vi är vana att ha det bra och då är det lätt att utvisa ett barn från Sverige men faktum är att man skickar in en annan människa i en situation som hon tar skada av och det är just det som man nu gör mot Buket och så behandlar man inte barn 😢

Jag kommer att följa det här och kämpa så gott jag bara kan och förmår för att hon ska få stanna åtminstone tills hon är så pass vuxen så hon kan stå på egna ben men som man nu gör så är man beredd att skicka in henne i situationer som hon inte hanterar eller kan klara av och det är inte acceptabelt för nån måtta får det faktiskt vara på hur vi i Sverige gör mot barn.

Är det så att hon utvisas så kommer jag att åka ner till Arlanda bara för att visa mitt stöd och jag skulle då så gärna bara vilja omfamna henne och göra allt för att hon ska se och förstå att vi är många som stöttar för det här är inte rätt och så här gör man inte mot barn 😢 man skickar inte in barn i osäkerhet tvärtom vi ska kämpa för att barn ska få leva och vara barn under trygga former 💗

Magi-cat
2020-10-02 20:31
#24

75 000 har skrivit på namninsamlingen mot utvisningen av Bhuket!

Migrationsverket fortsätter påstå att det inte finns lagligt utrymme för att låta henne stanna - en tioårig flicka ska utvisas ensam till ingenstans, ingenting!

Det låter inte vettigt, det finns alltid utrymme att tillämpa en lag och särskilda omständigheter och ömmande behov.
Dessutom finns Barnkonventionen!

Snälla Migrationsverket, använd förnuft och hjärta! Förstör inte det möjliga förtroendekapital ni har genom att göra så här mot en tioårig flicka!
Lagar är bra och nödvändiga men barnets rätt och behov av skydd väger tyngst och där har ni något ni kan använda för att göra rätt: Barnkonventionen!

Här träffar Bhuket Migrationsverket, som "förstår", men …

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9Om5Lq/har-moter-buket-migrationsverket-varfor-skickar-ni-ut-mig


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

  • Redigerat 2020-10-02 20:33 av Magi-cat
[Månglädje]
2020-10-03 17:26
#25

Såg det där och visst alla kan inte få stanna men det finns situationer där det är högst befogat som i det här fallet och just den här tjejen och hennes situation har gripit speciellt tag i mig.

Jag förstår inte för hon har en familj att bo hos en skötsam sådan det syns så himla tydligt och att möta migrationsverket så som hon gör det tycker jag är både starkt och modigt gjort av henne 👍

Här har vi ett barn som har en trygghet men den ska rivas upp och hon är väl knappast på något vis samhället till last när det istället finns så många fall där man begår brott, bråkar och vägrar följa regler och lagar men när det kommer till personer som gör allt rätt då ska dom åka ut vad är det för logik ? ingen alls allt handlar om paragrafrytteri medan brottslingarna får vara kvar så ser vårt Sverige ut idag 😢

Som jag skrev ovan om man nu måste utvisa henne men för tusan vänta tills hon är myndig och kan klara sig själv åtminstone för inget av det här är hennes fel så varför ska hon straffas det känns så ofattbart fel .

Faktum är att det är inte Buket som har agerat fel det är vuxna som svikit inte hon så det är väl själva förbannade om hon ska straffas för något som andra har ställt till med och i sex år har hon bott med den familjen så vad f liksom låt henne få vara där tills hon kan stå på egna ben och är myndig .

Det här är ett fall som gör mig upprörd för nu handlar det om orättvis behandling där Buket straffas för något som andra gjort och så ska det inte gå till men så ser vårt land ut idag ut med dom goda men behåll dom onda 😡

Upp till toppen
Annons: