Annons:
Etikettot
Läst 256 ggr
[Vandrar]
2020-07-27 17:04

Sommaren är kort

Det mesta regnar bort sjunger Ledin och mycket regn har vi fått i år 🌊 och än är inte sommaren slut men vet ni jag trodde den här sommaren skulle kännas väldigt lång  och tråkig med tanke på Corona men hittills tycker jag faktiskt den har rullat på riktigt fort.

Med tanke på alla dom begränsningar vi har nu med social distansering och resande som inte alls ser ut som det brukar och allt inställt kändes det i våras som om att det här blir en lång och tråkig sommar men tråkig har den absolut inte vart eller känts.

Nu går vi snart in i sommarens sista månad och jag gissar  att även den kommer att kännas som att den går fort och snart börjar skolorna igen,  här är det tre och en halv vecka  så börjar dom men dom gick ju nyss på lov  känns det som .

Hur har ni upplevt det hittills , har det gått sakta eller har tiden gått över förväntan fort den här Corona sommaren ? 

Jag måste säga att jag är lite förvånad för jag trodde verkligen att det här det blir segt men hur det är finner man lösningar och kan hitta på en himla massa roligt både med andra och för sig själv och det är som om man hela tiden kommer på nya roliga saker  och lösningar att göra trots den tragiska pandemin som vi går igenom.

Det som jag kan känna är tomt och saknat är Midsommar och Bingsjöstämman där känner jag en  stor tomhet för det är så viktigt för mig att delta i med tvärflöjten men Bingsjöstämman sändes digitalt dock var jag inte med på det och digitalt blir inte samma sak men visst absolut det är bra att lösningar finns men nog ser jag fram emot att få flöjta  tillsammans  med människor live och vi får hoppas att nästa år så kan vi  alla göra allt det där igen  som vi längtar så efter 😎

Det här blev lite OT från sajten men jag satt och funderade och ville bara dela med mig  lite sommar funderingar Blomma

Annons:
Loris M
2020-07-27 18:54
#1

Det är ju därför vi har en trådrubrik som heter just OT för att kunna prata OT, så prata på. 🙂 

Jag förvånades så sent som i morse när någon skrev att det var vecka 31 och jag tänkte, nej, det kan det inte vara. Tog fram almanacka och dubbelkollade och sen gick även på vecka.se för jag trodde att det var något fel. 😃

Jag har upplevt det ungefär som du. Tiden gick fasligt fort och mycket fortare än jag trodde i början av året. Jag har jobbat på distans sedan mars månad och i början höll jag nästan på att bryta ihop när jag såg framför mig en lång, lång, vår och sommar utan att träffa kollegor och utan att åka till jobbet. Men jag blev positivt överraskad. Ju längre tid som gick desto mer hittade jag på att göra. Rensade, målade, tapetserade, fixade hemma men även gick på utflykter och träffade vänner ute på en promenad eller vandring. Jag skulle inte ha några som helst problem med att fortsätta så här ett par månader till även om jag längtar lite till jobbet. 🙂

Jag tror att den här pandemin har haft många positiva effekter också, som att upptäcka den svenska naturen och att inse att vi inte behöver åka utomlands för att njuta av sol och bad eller vad det nu är man är ute efter. 

Nu hoppas jag att den här pandemin snart är under kontroll så vi kan återgå till att leva som vi brukar (fast med mindre resande och slösande hoppas jag) men skulle det dröja så kommer jag nog inte ha några som helst problem med det.

[Vandrar]
2020-07-29 16:12
#2

#1 Märkligt nog så anpassar man sig, från början tänkte jag det här kommer att bli tufft och minns att jag läste tidigt i våras om en kille som har en pizzeria han sa att såna här saker är vi vana från våra hemländer och man lär sig att leva med det och anpassar sig efter situationen.

Aldrig i livet tänkte jag då , inte en chans  😃men han hade helt rätt. Visst ser man fram emot att allt går till lite normala gängor igen men som du skriver så lär vi oss mycket under den här tiden och jag tror många inte kommer att ta allt för givet för nu ser vi verkligen vilken frihet vi har när den tillfälligt har tagits fån oss. Tid kommer det att ta och inget blir som vanligt helt igen men mitt i allt tragiskt så är det absolut en nyttig lärorik tid för oss också 🌺

Upp till toppen
Annons: