Annons:
Etiketterfrämlingsfientlighetrasism
Läst 72 ggr
Loris M
2021-05-22 19:42

"Jag minns inte hur jag reagerade ... "

Vilken lögnare! Jimmie Åkesson minns alltså inte hur han reagerade året 2015 när han fick veta att hans kompis stod bakom det grovt rasistiska kontot "afghan", men han minns att han reagerade. 😄 Han kanske också minns att han valde att inte utreda det här utan snarare fick Fogelklou ännu större inflytande och makt.

Att han ljuger är uppenbart och att de visste om det här är också uppenbart, men han håller masken och fortsätter ljuga för det är han van vid, vid det här laget.

Han berättar alltså för reportern i intervju att an reagerade på det här redan 2015 och när han får en konkret frågan av reportern: "Hur reagerade du?", svarar JÅ: Jag minns inte hur jag reagerade…

Nähä. 😀 Spola fram till 28:50 om ni vill höra det.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1710368

2022 kan Sverigedemokraterna avgöra hur Sverige ska styras. Men var går partiets röda linjer?
Annons:
Loris M
2021-05-22 19:44
#1

Och här finns artiklar om Fogelklou.

"Det var 2015 som tusentals inloggningsuppgifter till Flashbackanvändare läckte – varpå det kom fram att kontot ”afghan” registrerats 2005 med mejladressen jorgen@bird.se som tillhörde sverigedemokraten Jörgen Fogelklou.

I början av månaden kunde Aftonbladet avslöja att SD aldrig utredde kopplingarna mellan ”afghan” och Fogelklou.

Signaturen ligger bakom många grovt rasistiska och antisemitiska inlägg, men Jörgen Fogelklou har hela tiden nekat till att han skulle ligga bakom hatkontot.

I Ekots lördagsintervju kommenterar nu Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson anklagelserna för första gången sedan Aftonbladets avslöjande, och säger att han reagerade med förvåning."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ln2owq/akesson-om-fogelklou-och-rasistkontot-blir-inte-kvar-om-man-uttrycke

Kontot ”afghan” ligger bakom många djupt rasistiska uttalanden på forumet Flashback och kan kopplas till SD-toppen Jörgen Fogelklou. I Ekot kommenterar partiledaren Jimmie Åkesson kontot för första gången och berättar vad som väntar Fogelklou om det går att slå fast att det är han: – Ingen företrädare för Sverigedemokraterna blir kvar om man har skrivit så.
DesK
2021-05-22 19:45
#2

Det är ju ett av hans standardsvar, minns inte, vet inte, det hade jag ingen aning om….

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Loris M
2021-05-22 19:47
#3

#2

Nej, han är så himla förvånad. För så brukar inte de uttrycka sig inom SD. 😃

Säkerhetsexperter om kopplingen mellan Fogelklou och rasistkontot:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kRgrlX/tre-sakerhetsexperter-om-kopplingen-mellan-afghan-och-fogelklou

Säkerhetsexperten Joakim von Braun gör bedömningen att Jörgen Fogelklou är författaren bakom ”afghan”. Han lyfter fram likheter i formuleringar och pekar på en ologisk tidslinje i SD-toppens historia. – Jag kan inte se någon annan rimlig förklaring till det, säger han.
Loris M
2021-05-22 19:48
#4
Jörgen Fogelklou förnekar bestämt all koppling till kontot ”afghan”. Nu träder hans tidigare chef fram och hävdar att SD-toppen erkänt för honom. – Jag ställer upp och vittnar i rättegång om detta om det blir aktuellt, säger Lars Hansson, tidigare kommunalråd och SD:s starke man i Göteborg.
OberonsMatte
2021-05-22 19:52
#5

#3 Ja, så så jäkla löjligt att Åkesson låtsas som att han blir "förvånad" (!) varje gång en SD-representant visar sig vara en hatisk rasist.

Sajtvärd Katter iFokus

Loris M
2021-05-22 19:56
#6

#5: Ja, det blir så himla löjligt att låtsas vara förvånad. Ingen går på det.

Annons:
Vixxen
2021-05-23 01:55
#7

Åkesson är en fantastisk man!
(Obs! Ironi!)

Upp till toppen
Annons: