Annons:
Etiketterrasismfrämlingsfientlighet
Läst 618 ggr
Loris M
2020-02-22 08:32

"Sverige är ett laglöst land ..."

"”Sverige är ett laglöst land. Bara den som själv kan försvara sig med vapen eller röra sig i grupp, går säker.

Den som skriver dessa två meningar – och som ger denna förvrängda bild av vårt land – är en av Sverigedemokraternas mest framträdande påhejare, Dick Erixon. Han skriver det som slutkläm i en kommentar om invandrare som begått brott.

Dick Erixon skriver detta, mindre än ett dygn efter att en 43-årig tysk högerextremist skjutit ihjäl nio personer i den tyska staden Hanau (och tagit sitt eget och sin mors liv). Den tyske högerextremisten valde målmedvetet ut två kafeér där invandrare ofta samlas. Han sköt kallblodigt ihjäl nio personer med utländsk bakgrund. Ett rent rasistiskt attentat, alltså. En terrorhandling.

/…/

Just nu är det populärt att häckla statsministern för orden ”Vi såg det inte komma” och ”Vi har varit naiva”.

Men kanske är det något i den framryckande högerkonservativa och nationalistiska rörelsen som vi andra "inte ser komma". Och som så småningom får oss att framstå som "naiva".

För bara elva år sedan sjöng SD:s partiledare Åkesson fyllevisor på en Finlandsfärja om hur Olof Palme blev mördad, sha-la-la-la-la. Det finns sparat på band. Vid samma tillfälle sjöng SD-gänget om ”folkligt uppror, en nordisk revolution”."

https://www.vingamedia.se/post/ser-vi-det-komma-eller-%C3%A4r-vi-naiva

Annons:
Magi-cat
2020-02-22 08:38
#1

Så sant, vem kunde någonsin tro det? 😕 Att detta hat skulle växa fram? Och normaliseras på något sätt, som när SD försöker kontrollera media.
Jag förstår inte att så många inte ser det här.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2020-02-22 08:43
#2

Nej, det är obegripligt. Hur kan de inte se det? 

De kanske håller sig inom sin bubbla och läser inte på andra än rasistiska sajter/tidningar och då kan det vara så enkelt som så här:

Lussan20
2020-02-22 09:02
#3

Hatet är en märklig virus, den tar hjärnan hos helt förnuftiga människor som tror de ska bli bestulna på något.-Vi och dom sämre- är ett mantra oavsett om det gäller barn gamla eller personer med annan läggning.

Jag läste om att de vill strypa utbudet på TV , förra gången var det med  litteraturen det började.

-De tar våra jobb- hörde jag sist. Men det var Ester, Ungrare och Italienare som fick våra fabriker att rulla. Man vill ha, men inte ge.

Men alla kriminella oavsett nationalitet ska följa våra lagar, det håller alla med om. Då får man kämpa för den biten. I skolan, förskolan och andra platser där man arbetar med barn och ungdomar.

Dr Mukwege sade något bra. Män ska lära sig jämlikhet i fredstid då har de kvar respekten för kvinnan i krigstider. Nu får han vårda spädbarn som våldtagits och kvinnor som skjuts i underlivet efter våldtäkt. #me too- får inte glömmas.

Man får böja i tid , det som krokigt ska bli, sade de gamla. . Låt dig inte påverkas av mörker och hat.

Säg ifrån då du hör dessa påståenden om de som kommit hit. Jag säger oftast. Jag delar inte din uppfattning, men respekterar din rätt att uttrycka den- .

Virus kan smitta! Mvh/WL🌺

Loris M
2020-02-22 09:11
#4

#3 Så bra och tänkvärt sagt WL! Tack! ❤️

Lussan20
2020-02-22 09:36
#5

Dina inlägg Loris M är livsviktiga. Vi får inte ge efter för mörkret, allt ska ses i ljuset för att få sina rätta färger…..Mvh/WL❤️

Upp till toppen
Annons: