Klimatkompensation
Det låter ju som någonting bra och själv har jag inte fördjupat mig speciellt i den men något inom mig har tagit emot och nu förstår jag varför.
Det här är bara lögner den enes död den andres bröd och så här får man bara inte behandla människor och dom här bönderna om några lever väldigt klimatvänligt i jämförelse med dom flesta på vår jord.
Ännu inte en låst artikel den är ganska lång men så viktigt att vi får upp ögonen för vad klimatkompensation går för och nu handlade det här om Max men hur många är det inte som kör med klimatkompensation idag som om det vore något bra istället far människor illa svälter och får inte betalt 😢
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bmM8Eq/de-hungrar-for-din-max-burgare-var-ar-maten
Jag är djupt besviken på Max. Jag trodde verkligen att de var bra på alla områden.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Läste också det där, och fy så besviken man blir!
Greenwashing, och ingen eller inget kan man lita på verkar det som … 😢
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Det är så bedrövligt ingenting kan man lita på längre bara lögn och utnyttjande det är en hemsk utveckling där vi luras in att tro något är bra sen visar det på raka motsatsen.
Mycket allvarligt. Bara pengarna som bestämmer, som vanligt … 😢
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen