Sverige hetast i EU!
Det sa de precis pĂ„ Aktuellt! đ Inget annat land i EU har sĂ„ stor andel av befolkningen som jobbar som vi. đ
"â Det Ă€r en jĂ€ttestark arbetsmarknad. I Ă„ldergruppen 20â64 Ă„r har vi den högsta sysselsĂ€ttningsgraden sedan 1992, det Ă„r dĂ„ vi hade den stora ekonomiska krisen i Sverige, sĂ€ger Ă sa Olli Segendorf, enhetschef pĂ„ Konjunkturinstitutet, till SVT.
I Sverige Àr 82,1 procent av befolkningen i arbete och toppar dÀrmed EU-listan, följt av Tyskland, Danmark och Storbritannien. Orsaken till den höga sysselsÀttningsgraden i Sverige Àr bland annat att fler kvinnor och Àldre Àr i arbete hÀr. En annan bidragande faktor Àr mÄnga utrikesfödda som kommit till Sverige i arbetsför Älder, enligt à sa Olli Segendorf."
http://www.sydsvenskan.se/2017-02-26/svensk-arbetsmarknad-hetast-i-eu
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
SĂ„ Ă€r det! Vi bor i ett fantastiskt land đJag sĂ€ger inte att Sverige Ă€r perfekt, det finns alltid utrymme för förbĂ€ttringar, men fantastiskt. Nu Ă€r det dags att börja fokusera pĂ„ att göra det bĂ€ttre för alla nya och gamla medborgare â€ïžSjukhus med BB och akut samt vĂ„rdavdelningar inom rimligt avstĂ„nd för alla, till exempel.
JÀttebra! Sedan hoppas jag att det blir lite mindre av "butikstÀnkande" inom vÄrd, skola och omsorg. Det Àr trots allt stor skillnad mellan att producera kylskÄp eller tvÀttmedel och att "producera" skolundervisning eller sjukvÄrd, Àven om det finns starka krafter som vill att allt ska betraktas som produkter pÄ en fri marknad.
đ
"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
đ SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#2: Jag hĂ„ller helt och hĂ„llet med dig! đ
Heja Sverige!
Och straxt under hĂ€lften av alla sysselsatta arbetar i den offentliga sektorn. SĂ„ det gĂ„r Ă„t att de andra jobbar đ