Lika villkor iFokus

Lika villkor

[NeferNefer]
4

Underbart!! Heja alla tanter som gör uppror mot dumheterna! â€ïž

Lussan20
3

Vi ska protestera alltid mot allt dumt i samhÀllet. Vi Àger sÄ mycket klokskap, men blir sÄ förringade bÄde kroppsligt, sjÀlsligt och mentalt.

Mvh/WLđŸŒș

[NeferNefer]
4

Jag ansluter mig lĂ€tt till tantupproret. đŸ˜ƒFram för klokhet och mĂ„ngfald, mot dumhet och enfald!

Magi-cat
4

Ser man pĂ„! đŸ‘

Fram för alla kloka tanter i alla Äldrar!

Ansluter mig med glÀdje under parollen "Fram för klokhet och mÄngfald, mot dumhet och enfald!"

😃đŸŒș

(Nu kan jag tyvÀrr inte lÀsa artiklarna, ska kolla om det finns nÄgon annanstans.)

"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
💓 SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
5

Jag kan inte heller lĂ€sa artiklarna men jag Ă€r helt och hĂ„llet för tantuppror! Det kan bara leda till goda och kloka saker! đŸ˜ƒ

[StjÀrnfall.]
4

Ja det Ă€r alla tiders, hoppas mĂ„nga hakar pĂ„. Kan man inte provlĂ€sa artiklarna ? har för mig det Ă€r sĂ„ ibland i alla fall men det Ă€r bra kĂ€mpat av vĂ„ra tanter mer sĂ„nt đŸ‘

DesK
3

Heja tantupproret! Fram för klokhet och mĂ„ngfald, mot dumhet och enfald!" sa Bull đŸ™‚

/Désirée

[NeferNefer]
1

👍

[NeferNefer]
3

Dessa underbara tanter!!! Hur kan man bara lĂ„ta bli att Ă€lska dem? đŸ˜

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2QJk4/polisen-hindrade-kvinnor-att-halla-varandra-i-hand-utanfor-nazisttalt

(
)

HÀndelsen intrÀffade vid 13-tiden i centrala Ludvika.

– Kvinnorna stĂ€llde sig i en ring runt NMR:s tĂ€nt som stĂ„r uppstĂ€llt pĂ„ Storgatan, sĂ€ger Christina Halling.

Polisen hade patruller pÄ plats som uppmÀrksammade det. Kort efter det anvisades kvinnorna till en plats en bit ifrÄn NMR:s tÀlt.

– De hĂ€r kvinnorna visade sitt missnöje med NMR:s politik. Exakt vad de gjorde vet jag inte, men det var i alla fall lugnt och fredligt.

(
)

Magi-cat
2

❀đŸŒș

Tant Grön
2

Dags att skaffa en tantvÀska.

[NeferNefer]
2

Helt klart! đŸ˜ƒ

Magi-cat
3

[NeferNefer]
4

Tanterna visar vÀgen till en tryggare, mer kÀrleksfull vÀrld för oss alla!