Tantuppror
Underbart!! Heja alla tanter som gör uppror mot dumheterna! â€ïž
Vi ska protestera alltid mot allt dumt i samhÀllet. Vi Àger sÄ mycket klokskap, men blir sÄ förringade bÄde kroppsligt, sjÀlsligt och mentalt.
Mvh/WLđș
Jag ansluter mig lĂ€tt till tantupproret. đFram för klokhet och mĂ„ngfald, mot dumhet och enfald!
Ser man pĂ„! đ
Fram för alla kloka tanter i alla Äldrar!
Ansluter mig med glÀdje under parollen "Fram för klokhet och mÄngfald, mot dumhet och enfald!"
đđș
(Nu kan jag tyvÀrr inte lÀsa artiklarna, ska kolla om det finns nÄgon annanstans.)
"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
đ SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag kan inte heller lĂ€sa artiklarna men jag Ă€r helt och hĂ„llet för tantuppror! Det kan bara leda till goda och kloka saker! đ
Ja det Ă€r alla tiders, hoppas mĂ„nga hakar pĂ„. Kan man inte provlĂ€sa artiklarna ? har för mig det Ă€r sĂ„ ibland i alla fall men det Ă€r bra kĂ€mpat av vĂ„ra tanter mer sĂ„nt đ
Heja tantupproret! Fram för klokhet och mĂ„ngfald, mot dumhet och enfald!" sa Bull đ
/Désirée
HÀr kan man lÀsa om det: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m691Og/gundi-79-startar-tantuppror--mot-nazism
đ
Dessa underbara tanter!!! Hur kan man bara lĂ„ta bli att Ă€lska dem? đ
(âŠ)
HÀndelsen intrÀffade vid 13-tiden i centrala Ludvika.
â Kvinnorna stĂ€llde sig i en ring runt NMR:s tĂ€nt som stĂ„r uppstĂ€llt pĂ„ Storgatan, sĂ€ger Christina Halling.
Polisen hade patruller pÄ plats som uppmÀrksammade det. Kort efter det anvisades kvinnorna till en plats en bit ifrÄn NMR:s tÀlt.
â De hĂ€r kvinnorna visade sitt missnöje med NMR:s politik. Exakt vad de gjorde vet jag inte, men det var i alla fall lugnt och fredligt.
(âŠ)
â€ïžđș
Dags att skaffa en tantvÀska.
Helt klart! đ
Tanterna visar vÀgen till en tryggare, mer kÀrleksfull vÀrld för oss alla!