Lika villkor iFokus

Lika villkor

Etiketter: rasismfrÀmlingsfientlighet
LĂ€st 2174 ggr
[StjÀrnfall.]
8

Dom passar inte in i Sverige

vallhund
3

Jag sĂ„g debatten i TV đŸ˜Ą

ISIS anhÀngare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

VÀrd pÄ Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis pĂ„  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[StjÀrnfall.]
7

Det var ett hemskt uttalande av honom đŸ˜• det dĂ€r hoppas jag dom förlorar stort pĂ„ och att folk ser vad dom faktiskt gĂ„r för.

vallhund
5

Tja dom har ju sjunkit sista dagarna, förhoppningsvis Ă€r det fler som mĂ€rkervartĂ„t det barkar. JÅ uttrycker sig ganska plupmt o osminkat  i de senaste dagarnas debatter.

Calcifer
6

😡

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Draken
4

Hmmmmm

Jag sÄg ocksÄ debatten , och i vanlig ordning vÀljer Aftonbladet att skriva vad de tycker det ska stÄ.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. LÄnghÄrig Chihuahua

Kennel Teiashis

Lussan20
10

SandlÄdenivÄ.

Nu faller maskerna.

Ebba som krĂ€nker mĂ€nniskor, igĂ„r var det Jonas som fick tillmĂ€let -Stödgren- debatten innan var det  Löfven som hon hĂ„nade med orden- du Ă€r beviset pĂ„ att vem som helst kan bli Statsminister-. Eller liknande. Men nu har vĂ€l Jimmy bevisat det alla kloka misstĂ€nkt , eller?

Men vilket gĂ€ng, vad ger de för trygghet  till samhĂ€llet? Det Ă€r som att slĂ€ppa ut 5Ă„ringar i bilar i trafiken. Skrik högst, var mest elak, förvridna ansikten av ilska,-vi ska vinna- med alla medel. Vi skrattade hĂ€r för det var en nivĂ„ som aldrig skĂ„dats i Svensk politik. Det gĂ„r ju inte ens att bemöta.

Desperation pĂ„ hög nivĂ„.   Mvh/WLđŸŒș

Sjuttan
9

Ja de som Ànnu inte fattat poÀngen verkar vara hjÀrntvÀttade.

"Jag Àr inte tillrÀckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[StjÀrnfall.]
9

#5 Jag sÄg ocksÄ debatten , och i vanlig ordning vÀljer Aftonbladet att skriva vad de tycker det ska stÄ.

Nu var det inte Aftonbladet det handlade om utan hur Jimmie uttrycker sig vilket finns inspelat och kan inte undgÄ nÄn.

HÄller med er övriga hÀr i trÄden, det Àr sandlÄdenivÄ och ren hjÀrntvÀtt för begriper man inte allvaret i det hÀr sÄ förstÄr man vÀldigt lite.

Magi-cat
8

#5 De  skrev ju vad han faktiskt sade!

NĂ€r Annie Lööf reagerade gick Åkesson till angrepp pĂ„ henne!

Även om du hĂ„ller med SD sĂ„ mĂ„ste du ju förstĂ„ att andra reagerar, sĂ„ skyll inte pĂ„ Aftonbladet hĂ€r.

"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
💓 SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vallhund
3

#5 StÄr samma i DN, Expressen o SvD. Tillsammans med videoklipp frÄn debatten, det Àr altsÄ ingenting som AB hittat pÄ.

Magi-cat
6

#5 Om du tycker Aftonbladet har fel, vad Àr det dÄ du sjÀlv hör att han sÀger?

Och om han nu faktiskt sÀger vad han sÀger, tycker du dÄ att det Àr rÀtt eller fel?

Calcifer
6

NÀr en tidning rapporterar med direkta citat och dessutom ackompanjerar det med klipp dÀr faktiska citat Àr sagda - hur fan Àr det dÄ att skriva vad man "tycker ska stÄ"?

Draken
5

Dom kan inte anpassa sig, de kan inte fĂ„ jobb pga att de inte kan sprĂ„ket. LĂ€s Åkessons förklaring i media. Efter slutdebatten .

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Calcifer
9

#13 Ja eller hur. Det gĂ€ller sĂ„klart ALLA. Även de som gör det till sin första prioritering att lĂ€ra sig sprĂ„ket i samma ögonblick de kommer hit och pratar helt okej svenska efter en inte allt för lĂ„ng tid
 Det tog mig sex mĂ„nader i Japan, helt novis pĂ„ sprĂ„ket, innan jag hade kunnat fĂ„ ett jobb i t:ex en butik eller sĂ„ för att jag behĂ€rskade sprĂ„ket sĂ„ pass bra. Sex mĂ„nader Ă€r ju en OTROLIGT orimlig tidsgrĂ€ns att sĂ€tta pĂ„ att nĂ„gon har flytt frĂ„n krig till att kunna ett sprĂ„k tillrĂ€ckligt för att fĂ„ nĂ„gon slags jobb

Denna kommentar har tagits bort.
Calcifer
7

#15 Och naturligtvis har du kÀllor pÄ detta.

Och de svenskar (som Ă€r majoriteten som begĂ„r dessa vidriga brott) vad ska vi göra med dem? Ge dem sex mĂ„naders fĂ€ngelse för vĂ„ldtĂ€kt för det Ă€r ju rimligt, de Ă€r ju Ă€ndĂ„ svenskar

vallhund
2

#15 Hört talas om kÀllkritik? NÀr man pÄstÄr saker hör det till god netikett att man redovisar sina kÀllor.

Draken
4

Mitt inlĂ€gg #15 Är mina egna tankar kring detta. Var har jag skrivit att det Ă€ nĂ„gon annan som har sagt det ? Eller Ă€r det Åkesson som har inplanerat er chip i min skalle, dĂ€r det Ă€r förprogrammerat vad jag, PERSONLIGEN, tycker Ă€r rĂ€tt och riktigt ? Ni Ă€r ju helt otroliga.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Calcifer
5

#18 NĂ„ja. NĂ€r man sĂ€ger "sparka ut dem med huvudet före" fĂ„r man vĂ€l rĂ€kna med efterfrĂ„gor

Magi-cat
8

#18 Borde du inte ta reda pÄ hur det förhÄller sig i verkligheten innan du vrÀker ur dig?
Du gör grova generaliseringar utifrÄn ett felaktig antagande. "Majoritet"? !

Hur tror du det kĂ€nns för alla dessa utlandsfödda som arbetar och sliter i vĂ„rd, hemtjĂ€nst, skolan, som brandmĂ€n och i industrin osv nĂ€r sĂ„dana som du och Åkesson buntar ihop dem med kriminella, bara för att de Ă€r födda utanför landets grĂ€nser?

Magi-cat
4

#21 "
som tyvĂ€rr Ă€r majoritet bland nyanlĂ€nda "

Majoritet? Hur vet du det?

Draken
2

#22 Det rÀcker med att man tittar pÄ nyheterna, flashback Eller andra medier. Det rÀcker med att jag bara tittar sÄ lÄngt som till granngÄrden dÀr jag bor. Eller en förort till stan, dÀr nattpatruljen fÄr ha med sig bevÀpnade vÀktare för att ens vÄga gÄ in i omrÄdet dÀr vÄrdtagarna bor. En annan förort till stan dÀr det bara Àr brÄk och knivslagsmÄl. Skolan i Jönköping bara hÀr om dagen. GÀngbrÄken i Ronneby.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Magi-cat
10

#23 Jag antar att det Ă€r ointressant om jag rĂ€knar upp en vĂ€ldig massa andra omrĂ„den dĂ€r allt Ă€r kolugnt? đŸ™‚

Calcifer
7

Flashback kan verkligen inte anvÀndas som kÀlla. Det kan nog Àven de som Àr anvÀndare dÀr hÄlla med om

Draken
2

#23 Nej absolut inte. Jag vet att det finns Ă€ven lugna omrĂ„den. Men nu ville du ha belĂ€gg för mitt pĂ„stĂ„ende att nyanlĂ€nda kriminella Ă€r majoritet. Och det skrev jag. Just hĂ€r jag bor Ă€r det lungt, de flesta gatorna, förutom tvĂ„, i förorten dĂ€r vi bor Ă€r det hur lungt som helst. Förutom nĂ„n enstaka svensk gnĂ€llkĂ€rring som brĂ„kar pĂ„ allt och alla. Jag Ă€r inte blind. Jag har ingenting emot de som sköter sig, som jobbar och betalar skatt, de som faktiskt försöker. Men det enda ni ser Ă€r att jag röstar pĂ„ SD, alltsĂ„ Ă€r jag pr.automatik rasist och/eller nasist. Jag Ă€r inte blint överens med Åkessons hela politik, men jag tror inte ni Ă€r blint överens med era partiers hela politik heller ? Jag jobbar sjĂ€lv inom sjukvĂ„rden, och i vissa fall föredrar jag att jobba med mina utlĂ€ndska kollegor hellre Ă€n mina svenska kollegor. NĂ„gra av vĂ„ra lĂ€kare pĂ„ avdelningen Ă€r utlĂ€nningar, har inga problem att jobba med dem heller. Mina barns lĂ€kare Ă€r FrĂ„n Syrien ( tror jag det var), vĂ€rldens bĂ€sta, i mina ögon, barnlĂ€kare. Makens neurolog Ă€r ocksĂ„ utlĂ€nning ( Indier tror jag) OcksĂ„ en mycket skicklig lĂ€kare.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Magi-cat
5

#26 Det Àr en artskillnad hÀr. Var du inte t.o.m. villig att acceptera diktatur?

" Jag tar hellre risken att det kan bli diktatur i landet, Ă€n att mina barn och barnbarn skall behöva klĂ€s i hucklen och bindas fast vid spisen."

Novachan
4

#24 Ja "kolugna" omrĂ„den utgör förmodligen en majoritet men det finns omrĂ„den dĂ€r det Ă€r vĂ€ldigt oroligt i olika delar av Sverige och det Ă€r inget man ska förneka. LikasĂ„ att oroligheter har spridit sig mer och mer över stĂ€der med oroliga omrĂ„den genom Ă„ren. Jag har fĂ„tt erfara och sett en hel del av spridningen t.ex. genom att bo i bĂ„da bostadsomrĂ„dena dĂ€r handgranater hittades (bĂ„da fallen gĂ€ngrelaterade om jag inte minns fel) och jag har varit hemma nĂ€r nĂ„gon har försökt bryta sig in i vĂ„rt trapphus  och sedan hört om grannar som inte hade lika tur vad gĂ€ller rĂ„n i bostad och Ă€godelar i garage och förrĂ„d
 OmrĂ„den som betraktas som lugna och trygga i vanliga fall

Jag tror absolut inte att majoriteten av invandrare Àr kriminella eller skyldiga till andra trÄkigheter men att det finns, liksom en del av svenska befolkningen, en liten del av dem som sysslar med sÄdant. Det behövs ÄtgÀrder vad gÀller kriminalitet och trygghet oavsett de skyldigas bakgrund.

Draken
2

AjdĂ„. Börjar du fĂ„ slut pĂ„ argument ? Men visst jag ska svara pĂ„ din frĂ„ga. Av tvĂ„ onda ting, sĂ„ vĂ€ljer jag det mi st onda, att det finns risk att det blir svensk diktatur ( vilket jag har svĂ„rt att tro att det ska bli) FĂ„r nuvarande regering fortsĂ€tta i den takt de hĂ„ller pĂ„ nu. SĂ„ kommer det bli problem, .MIN EGEN ÅSIKT, inte bara med integrationen, utan Ă€ven med sjukvĂ„rd skolor pensioner etc. Jag riskerar hellre att det blir svensk diktatur, Ă€n att löfvens briljanta idĂ© med LSS t.ex, ( vilket dessutom kommer innebĂ€ra att tvĂ„ av mina barn blir satt pĂ„ institution .) gĂ„r igenom.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Calcifer
5

Uhm. Men det Ă€r vĂ€l en stor skillnad dĂ€r man röstar för nĂ„n som har 1-2 Ă„sikter man inte hĂ„ller med om Ă€n dĂ€r typ 90% av deras bullshit Ă€r nĂ„t man inte hĂ„ller med om
.

Nej jag kan inte rösta pĂ„ ett parti som tycker EXAKT som mig. Men det Ă€r ju rĂ€tt logiskt

Draken
3

Ja precis. Jag hĂ„ller inte med om Åkessons hela flyktingpolitik. Annars sĂ„ har han ungefĂ€r samma vallöften som alla andra partier. De andra partierna har misslyckats sĂ„ nu Ă€r det Åkessons tur att försöka, och förmodligen misslyckas Ă€n ocksĂ„. Men mycket sĂ€mre kan det omöjligt bli. Vi har provat röd/grön regering. Vi har provat alliansen. Inget av dem har fungerat Kanske dags för nĂ€sta " block" att försöka.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

vallhund
2

#23 Jag svarar utifrÄn hur du skriver, inte utefter att du röstar pÄ SD.

vallhund
3

#23 Nej det rĂ€cker inte med att lĂ€sa kvĂ€llsblaskor eller övriga media eller din omgivning. Ämnet har forskats pĂ„ o resultaten stĂ€mmer inte med vad du pĂ„stĂ„r.

vallhund
2

HÀr kan @Rovfisk o övriga lÀsa en intressant trÄd i Àmnet med gÄtt om bifogade kÀllor.

https://www.bukefalos.se/threads/artikel-sexbrottsstudie-90-av-gruppvaldtakter-i-sverige-begas-av-man-med-utomeuropeisk-harkomst-diskussion.1470311/

Calcifer
5

NĂ€ det Ă€r ju obekvĂ€mt nĂ€r man fĂ„r klipp dĂ€r Åkesson sĂ€ger EXAKT det pressen rapporterar att han sĂ€ger

Magi-cat
8

En insÀndare som jag hittade pÄ FB, mycket tÀnkvÀrd:

"Jag och min familj ”passade inte heller in” nĂ€r vi kom till Sverige 1990 som flyktingar. Vet du, Jimmie Åkesson, varför vi inte passade in? För vi hade precis lĂ€mnat vĂ„rt hemland och anlĂ€nt i Sverige efter en 4 dagars bussresa som kunde innebĂ€ra förnedring, vĂ„ld eller t.om avrĂ€ttning. En risk som mina förĂ€ldrar valde att ta för att jag och mina syskon inte skulle behöva leva ett liv i rĂ€dsla och förtryck.

Och jag hĂ„ller med dig Jimmie Åkesson -vi passade nog inte in. Vi hade haft pĂ„ oss samma klĂ€der i fyra dagar och hade enbart en vĂ€ska med blöjor och 2.000 kronor med oss.

Men vet du, Jimmie Åkesson att nĂ€r vi kom fram till flyktinglĂ€gret utanför Jönköping vĂ€lkomnades vi av svensk polis (noteras bör att mina förĂ€ldrar var livrĂ€dda för polisen i vĂ„rt hemland) som lekte med oss barn, förklarade att Sverige skulle göra allt i sin makt för att vi barn skulle fĂ„ en trygg uppvĂ€xt.

Och det var precis vad vi fick. En trygg uppvÀxt.

DĂ€rför, Jimmie Åkesson, har jag och min familj under vĂ„ra snart 30 Ă„r i Sverige, gjort allt i vĂ„r makt för att ”passa in” och kĂ€mpat för att kunna betala tillbaka vĂ„r skuld. Jag och min familj har skapat över 100 arbetstillfĂ€llen i Sverige och betalat mer skatt hĂ€r Ă€n vad du nĂ„gonsin kommer att göra.

Vi, Jimmie Åkesson, har kunnat göra detta för att det Sverige vi kom till och Ă€lskar, ansĂ„g att vi passade in."

[NeferNefer]
4

❀đŸŒș👍

Sjuttan
4

#40 Tack för att du delade. Man blir varm om hjĂ€rtat. 💖

"Jag Àr inte tillrÀckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Magi-cat
2

❀

[StjÀrnfall.]
6

BÀsta Rovfisk, jag fÄr kÀnslan av att du utgÄr frÄn att alla som skriver hÀr Àr VÀnster men sÄ Àr inte fallet. Jag Àr borgerligt uppvÀxt men jag har ocksÄ vÀrderingar och en förhoppning om allas vÀl.

Hade förtidsröstat men Ă€ndrade mig och oavsett hur det gĂ„r för dom vi alla röstar pĂ„ har jag en önskan om allas vĂ€l för det Ă€r det viktigaste av allt â€ïž