"Ă k hem om det inte passar!"
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
Jag gillar honom skarpt! đ
Kort humoristisk video om immigranter som klagar pĂ„ vĂ€der och vill införa shakira-lagar đ :
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
HAHAHAHA jag skrattade mer Àn jag borde tror jag. xD
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
đ
NĂ€r invandrare diskuterar valet.
đ
/Maria
đ
#3 HAHAHA gud ja sÄ kan man ju ocksÄ se pÄ det!
Gud vad jag Àlskar denna typ av humor alltsÄ.
Jag följer honom pĂ„ FB. Han har sĂ„ mĂ„nga roliga videon. Driver med bĂ„de svenskar och invandrare och jag gillar ocksĂ„ den hĂ€r typen av humor. đ
Vem ska betala? đ
Hahahahaha đ alltsĂ„, jag vet inte mycket om Shakira men jag har inte jĂ€ttemycket emot att se henne eller hennes eventuella lagar i Sverige đ
Var snĂ€ll mot alla - bli vegan â€
UrsĂ€kta att jag spammar. Bara den hĂ€r sen slutar jag. đ
Antikrundan med svensk och med invandrare.
Mer shakira-lagar Ă„t folket! đ
"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
đ SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
đ
đ
Och pĂ„ öschötska blir allt roligt Ă€nnu roligare.đ€
SÄ jÀvla go reaktion! xD
Ha ha ha đđ
/Désirée
đ störtskön!
Ring SĂPO đ
đ
Stolt Àgare till tre La permer
Shakira-lagar, betyder det att vi alla mÄste bli magdansöser?
Minst! đ
Nu har jag sett alla, ring sÀpo var ju hysteriskt rolig.
#19 Det betyder att vÄra höfter mÄste sluta ljuga.
#22đ
#22 jag ska försöka förklara det för mina lögnaktiga höfter :/
Ha, ha, sĂ„ himla bra. đ
#22 spanxförbud för Àrliga höfter?
#27 Stulet? Vad Ă€r det som Ă€r stulet? Ăr det fler Ă€n en komiker som skĂ€mtar om uttrycket, menar du?:
"à k hem dÄ din j-l"?
#28 Han hade lÄnat det dÀr med "regna bomber" ocksÄ, men jag förstÄr inte varför det skulle vara nÄt problem. Ibland lÄnar man saker frÄn andra för att man mÀrker att det fungerar. Vart enda ord en komiker sÀger Àr knappast 100% unikt. Dessutom Àr ju denna kille nÄgon som hoppar runt pÄ internet för att han har en kul och smart idé, han Àr ingen som försöker ta över vÀrlden med sin humor.
Fast det Àr ju mer Àn att bara skÀmta om samma uttryck nÀr han bara byter ut vissa ord eller sÀger samma sak pÄ ett annorlunda sÀtt. Och att "lÄna" nÄgon annans material Àr plagiarism, oavsett vilken nivÄ man Àr pÄ. Spelar ingen roll om man Àr presidentens fru och plagierar fd presidentfruns tal eller om man kopierar nÄgon annans skoluppgift. Att ni tycker det Àr okej Àr rÀtt skrÀmmande faktiskt.
#30 Det finns mycket som jag tycker Àr mycket, mycket mer skrÀmmande Àn att en komiker anvÀnder samma typ av skÀmt som nÄgon annan.
Det Ă€r oerhört svĂ„rt för att inte sĂ€ga omöjligt att försöka spĂ„ra vem som eventuellt kom med skĂ€mtet i original. Den du tar fram kanske i sin tur osvâŠ
Ăr det dĂ€remot en presidentfru hamnar vi i en annan kategori. Eller att medvetet kopiera en skoluppgift. (Och dĂ€rmed inte inhĂ€mta de kunskaper man behöver.)
#30 Men vet du om det faktiskt Àr stulet och han inte fÄtt tillÄtelse att anvÀnda det? Eller att det inte Àr en slump? Men tanke pÄ att "Äk hem om det inte passar" Àr uttryck som anvÀnds en del sÄ Àr det ju inte omöjligt att mer Àn en komiker kommit pÄ det, och det verkar ju vara rÀtt mÄnga Är mellan videorna.
Ja dÀr skiljer vÄra Äsikter sig ordentligt om vad som Àr okej och inte.
#33 Menar du att ingen skulle fÄ anvÀnda uttrycket "Äk hem om det inte passar" i en komikerförestÀllning för att det redan yttrats av nÄgon annan?
#33 Men vet du att det Àr det som hÀnt hÀr? Att bara anta att komikern i TS stulit skÀmtet pÄ sÄ lösa grunder kÀnns ocksÄ fel. SjÀlva skÀmtet Àr ju att det Àr nÄgot folk sÀger om invandrare, det Àr inte ovanligt sÄ att mer Àn en komiker uppmÀrksammar det och skÀmtar om det Àr vÀl helt normalt? Och vet du som sagt att han i din video var den första som skÀmtade om det?
SÄklart Àr det fel att sno skÀmt, liksom det Àr att kopiera skoluppgifter och plagiera Michelle Obamas tal. Fast konsekvenserna Àr sÄklart olika, kopierar man en skoluppgift fÄr man ta konsekvensen för fusk, kopierar man ett tal och lÀser upp det i direktsÀnd tv fÄr man konsekvensen att det blir pinsamt. Snor man ett gammalt skÀmt, ja jag vet inte men jag gissar att konsekvenserna inte Àr sÄ allvarliga.
#35 Gissningsvis ingen som bryr sig.
NĂ€ precis.đ
Nu har jag inte sett videona.
Men Komiker skriver för det mesta sina egna skÀmt. Och det Àr med största sannolikhet upphovsrÀttsskyddat precis som annat skrivet matriel. SÄ att bara Àndra pÄ nÄn liten del rÀcker inte om det gÄr att visa att det Àr shan atci som Àr upphovsman.
Sen blir det ju upp till Shan Atci om han ser att nÄn snott hans matriel om han vill göra rÀttssak av det.
Att man "bara" hoppar runt pÄ internet gör det inte ok att stjÀla andras verk.
.
AlltsĂ„, gott folkâŠ. ingen har stulit nĂ„got. Titta pĂ„ videon, de Ă€r roliga, skratta om ni kĂ€nner för det. Annars lĂ„t bli.
Allt vi sÀger har redan sagts, sÄ att vara sÄ petig och pÄpeka att nÄgon annan redan sagt en annan mening kÀnns rÀtt komiskt.
Vi fĂ„r försöka vara originella i fortsĂ€ttningen. đ€
#40 Den meningen har jag hört förut i nĂ„got sammanhang sĂ„ du kanske inte kan skriva sĂ„???đ
/Maria
Komiker och andra textskapare har alltid snott av varandra genom alla tider. Dessutom Àr ingen idé nÄnsin speciellt originell, det gÄr alltid att leta fram Àldre exempel. Jag kan bara berÀtta att om ni tror att Shakespeares kÀrlekstragedi "Romeo och Julia" Àr nÄgot han var först i vÀrlden med att skriva om har ni missat Ovidius "Pyramus och Thisbe". SÄ med den logiken bör vi bojkotta alla ShakespearepjÀser, för han plagierade uppenbart.
#41 Attans, att du kom pĂ„ mig! đ
#42 SĂ„ Ă€r det. Hörde ett uppförande av ett klassiskt musikstycke hĂ€rförleden och undrade varför jag tĂ€nkte pĂ„ Kalle Anka pĂ„ julafton hela tidenâŠJodĂ„, stycket hade stora likheter med Marche Militaire av Schubert. Vem som var först förtĂ€ljer inte historienâŠ
Fyyyy, Schubert! Vet skÀms! Inte sno andras musiksnuttar!!
Alternativt:
Fyyyy, Kalle Anka! Vet skÀms! Inte sno andras musiksnuttar!!
Stryk det som inte Àr korrekt.
đ§đ
VÀrdar pÄ iFokus och dess Medarbetare ska se till att medlemmar följer de lagar som finns. SÄ det blir lite mÀrkligt att lÀsa kommentarerna hÀr att man rycker pÄ axlarna Ät nÄt som kan vara upphovsrÀttsskyddat.
Idag gÄr det att rycka pÄ axlarna. Men nÀr den nya lagen som hÄller pÄ att tas fram i EU trÀder i kraft sÄ gÄr det inte. För dÄ Àndras det hur upphovsrÀttsskyddat matriel ska hanteras.
Idag Àr det sÄ att upphovsmannen mÄste anmÀla. Men i den nya lagen sÄ lÀggs ansvaret pÄ de stÀllen dÀr man kan ladda upp matriel. Att de ska ta bort sÄnt som Àr (kan vara) stulet. Inte sÀker pÄ nÀr de i EU ska rösta, men det bör bli hÀr under hösten. SÄ lagen bör att bli att gÀlla frÄn i vÄr nÄn gÄng.
Visst i det hÀr fallet sÄ kommer sannolikt ansvaret inte ligga pÄ sajten utan pÄ you tube att de mÄste ta bort filmerna om de innehÄller stulet matriel.
Ska man gÄ att det finns sÄnt som Àr Àldre sÄ kan vi slopa upphovsrÀtten totalt.
.
Jag brukar ofta vĂ€rna om upphovsrĂ€tten men, menâŠ..
/Désirée
Ăr det inte att överdriva en smula angĂ„ende den hĂ€r aktuella trĂ„den? (Hoppas, hoppas ingen sagt sĂ„ förut.) đ€€
Regna bomber anvÀndes vÀl redan under WWII?
ISIS anhÀngare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
VÀrd pÄ Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis pÄ Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
âBad artists copy. Good artists steal.â
â Pablo Picasso
#51 đ