Lika villkor iFokus

Lika villkor

Etiketter: ålderklass
Läst 473 ggr
Loris M
6

Hon är 68 år och en gamer

Det här är så häftigt tycker jag! Susanne är 68 år och har spelat World of Warcraft i elva år. Jag tror att antal äldre personer som spelar dataspel kommer att öka och tänk vad positivt det kan vara för många speciellt med tanke på den sociala samvaron.  Allt började med att hennes lilla barnbarn frågade om hjälp när han spelade och sedan blev hon fast.🙂

"Även om Susanne spelat i strax över elva år så var det först för tre år sedan hon vågade börja prata om det öppet.

– ”Äldre spelar inte sådana spel”, fick jag ofta höra. Folk tyckte jag var lite knäpp, och då vill man ju inte riktigt prata om det, säger hon.

Men när P4 Väst frågade sina lyssnare om det fanns något de gjorde som de inte berättade om för andra, bestämde sig Susanne för att bryta tystnaden.

– Sedan dess har bollen varit i rullning och för några år sedan flög jag till och med till Stockholm för att vara med i Filip och Fredriks program, säger Susanne upprymd.

I dag har Susanne närmare 25 000 följare på en streamingtjänst för dataspel. Hon har också fått en del sponsorer."

Källa: SvT

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

DesK
2

Så häftigt! 🙂

/Désirée