Joe Biden vinner!!!! đđ»
Tv4 sÀnder extra nu kl. 18.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Yes, de kommer nog behöva bÀra ut honom frÄn Vita huset. SÄ hÀr sa Tramp nyss efter att Biden utnÀmnts till president:
âVi vet alla varför Joe Biden skyndar sig att falskeligen posera som vinnaren, och varför hans allierade inom media försöker sĂ„ hĂ„rt att hjĂ€lpa honom: De vill inte att sanningen ska komma fram. Den enkla sanningen Ă€r att detta val Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n över. Joe Biden har inte blivit fastslagen som vinnare av nĂ„gon delstat, för att inte nĂ€mna de delstater med högst konkurrens som gĂ„r mot obligatorisk omrĂ€kning, eller stater dĂ€r vĂ„r kampanj har riktiga och legitima juridiska utmaningar som skulle kunna pĂ„verka den slutgiltiga segraren. I Pennsylvania, till exempel, fick inte vĂ„ra lagliga observatörer tillĂ„telse till meningsfull tillgĂ„ng av att se pĂ„ nĂ€r rösterna rĂ€knades. Lagliga röster bestĂ€mmer vem som blir president, inte nyhetsmedia.â
https://www.aftonbladet.se/usa-val-2020-live/news/trump-kommer-med-nytt-utt.lq3_ebJ_n
Högmod gÄr före fall, sÀger ordsprÄket.
Yes!!!
"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
đ SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
SĂ„ starkt och sĂ„ Ă€kta!đ CNN:s politiska kommentator bryter ihop av lĂ€ttnaden.
#5 Och sÄ hÀr skrev han pÄ sitt twitter-konto för en liten stund sedan:
Today is a good day.
Itâs easier to be a parent this morning.
Character MATTERS.
Being a good person MATTERS.
This is a big deal.
Itâs easy to DO it the cheap way and get away with stuff â but it comes back around.
Today is a good day.
#7: HahaâŠ đ€Ł Som sagt, de kommer behöva bĂ€ra ut honom. đ
Tack gode gud för att han Àr borta!!
LÀttnaden Àr oÀndlig!!!
"âDet Ă€r tid för USA att enas. Och lĂ€kaâ", sĂ€ger Biden. Det Ă€r stort och riktigt.
FÄ gillar en dÄlig förlorare. Stackars Trump fÄr se upp sÄ han inte blir ihÄgkommen rÀtt och slÀtt som en sÄdan.
Dessutom, Kamala Harris blir landets första kvinnliga vice president och första mörkhyade vice president. đđ»
#11 Det Ă€r just det som Ă€r riktigt bra med att Biden vinner! đđ
Hoppas hon fĂ„r stort inflytande för att sĂ„ smĂ„ningom komma Ă€nnu högre âŠ
#10:
Grattis USA !! Ăntligen !!!
SÄg pÄ nyheterna nyss att Stefan Löfven gratulerade Joe Biden!!
HH đ
Sen Ă„terstĂ„r ju att se om det blir en förĂ€ndring till det bĂ€ttre⊠Det Ă€r lĂ€tt att ogilla Trumps personlighet och saker som kommer ut ur hans kĂ€ft, dock, blir det bĂ€ttre för amerikanarna? Eller mĂ„ste de starta ett nytt krig för att hĂ„lla uppe ekonomin,, den som lever fĂ„r seâŠ
#14: đ€Łđ€Łđ€Ł
DÄ vÄgar vi nog andas ut en del!
/Désirée
#15: SÄ du skapade ett nytt konto precis idag, dagen till Àra? Fint!
Du förstĂ„r vĂ€l att det inte handlar om hans personlighet? Han Ă€r en lögnare, en anti-demokrat, mobbare, maktgalen⊠han har skapat splittringar, fĂ„tt mĂ€nniskor att misstro vetenskapen, myndigheter, journalister⊠han ljuger och konspirerar, han vĂ€grar acceptera demokratiska val och folkets vilja, han har visat en unken kvinnosyn, han Ă€r frĂ€mlingsfientlig âŠ
Hans personlighet, en trotsig och bortskÀmd treÄring Àr inte det vÀrsta tÀnker jag. Se video i #5 sÄ kommer du kanske förstÄ varför mÄnga, speciellt mörkhyade och minoriteter Àntligen kan pusta ut idag.
Jepp jag hittade denna sidan idag,, hmm vilket sammantrĂ€ffande det mĂ„ste vara. Jag Ă€r rĂ€tt sĂ€ker pĂ„ att jag fĂ„r tycka vad jag vill oavsett intrĂ€de hĂ€râŠ
Anser för övrigt att det mest 'odemokratiska' man kan göra Àr att radikalt vÀlja sida i ett partisystem dÀr alla sidor uppenbarligen har brister.. Man kan sitta hÀr hela veckan och rabbla upp "fel" som röda sÄvÀl som blÄa gjort,,,, stor mening ..
Om du hatar Trump sÄ pass mycket fÄr du vÀl hoppas att deras ekonomi inte svackar för dÄ kommer ju folket börja Ängra att Clownen i vita huset försvann. Vad jag förstÄtt sÄ har de flesta som röstat pÄ honom gjort av ekonomiska skÀl, Àven fast de inte gillar honom personligen..
#19: đ
#19 SnÀlla du, vi har alla fattat varför du byter epost-adresser och nick stup i ett! StÄ för det du gör och sÀger, sÄ blir ditt liv mycket enklare och bÀttre!
/Désirée
Okej det finns sĂ€kert ett sĂ€tt att kolla upp om jag nĂ„gonsin varit medlem hĂ€r innan,, Tills dess fĂ„r ni vĂ€l blanda ihop med nĂ„gon tidigare medlem som antar inte haft samma politiska synsĂ€tt som er. Det lĂ„ter med som denne kanske skrev otrevligt med men anar att 'bara andra Ă„sikter' rĂ€cker för att vĂ€cka förakt hos vissa av erâŠ
#22: Jag tror att du underskattar grovt andras intelligens och förmÄga att kÀnna igen dig. Men oavsett, ha en trevlig kvÀll!
#23: Hitintills har du inte givit mig nÄgon anledning att överskatta dig pÄ nÄgot sÀtt i alla fall..
Jag reggade hĂ€r för att det verkade vara ett forum man kunde diskutera fritt pĂ„ - jag ber sĂ„ hemskt mycket om ursĂ€kt! Hade jag vetat att denna trĂ„d (kanske forumet i sin helhet, jag vet inte) styrdes av Ă„siktsmaffian hade jag inte bemödat mig med att skrivaâŠ
Vad? Nu tycks jag komma mitt i nĂ„gonting⊠đ¶
#24: Haha⊠och dĂ€r avslöjade du dig Ă€nnu mer. đ Det brukar alltid vara sĂ„ nĂ€r nĂ„gon "ny" som precis "upptĂ€ckt" iFokus och just min sajt av alla sajter bestĂ€mmer sig samma dag som hen skapat konto att skriva en kommentar och sedan klaga pĂ„ mig och min sajt och min moderering. Typ "jag trodde att man fĂ„r tycka vad man vill men nej det fĂ„r man inte pĂ„ den hĂ€r sajten. Man mĂ„ste tycka som Loris MâŠ. Ă„siktsmaffia o.s.v. ".
Det Àr lite tröttsamt, faktiskt.
#25: Ingen fara. Det Ă€r bara nĂ„gon med dubbelnick som ibland brukar trolla hĂ€r pĂ„ sajten đ
#27 Tack för förklaring. KĂ€nde mig som ett levande frĂ„getecken. đ
Tröttsamt Ă€r ordet⊠Du Ă€r vĂ€lkommen att hitta pĂ„ ett sĂ€tt att motbevisa min identitet.. ĂR du seriöst kan du t.o.m. fĂ„ mitt telefonnummer men jag vet helt Ă€rligt inte om jag bryr sĂ„ mycket vad du inbillar dig..
Tills dess att du ser att jag (under en av mÄnga nicks hÀr tydligen) postar eller kommenterar nÄgot krÀnkande mot nÄgon eller nÄgot sÄ sluta gör bort dig sjÀlv⊠Om jag nu skulle vara den hÀr personen torde det vÀl komma sÄdant sprÄk frÄn mig inom kort, har jag fel?
#28: Jag förstĂ„r det. đ
Jag förstÄr inte riktigt, Àr vi inne pÄ varandras bloggar hÀr inne eller varför Àr man sÄ revir-eggad�
LÀnken Àr: https://likavillkor.ifokus.se/discussion/1487016/joe-biden-vinner!!!!
Och LIKA VILLKOR Àr alltsÄ trÄdstartarens egna hemvist?? Förklara spelreglerna hÀr snÀlla, den som orkar!
MÄnga paralleller mellan hur Trump agerar nu och hur SD gjort.
"Att Donald Trump skulle avgÄ frivilligt var aldrig sÀrskilt sannolikt. AuktoritÀra ledares syn pÄ demokrati bygger pÄ principen en man - en röst - en gÄng. NÀr de vÀl vunnit vill de sitta kvar.
DÀrför blir det vÀldigt talande hur Sverigedemokraternas riksdagsledamöter sprider vidare Donald Trumps desinformation och konspirationsteorier om valet.
"Twitter censurerar nu ledaren för den fria vĂ€rlden precis efter valet" klagar Tobias Andersson, riksdagsledamot för SD och skickar vidare Trumps tweets om valet. Ăven SD:s officiella partikonto vidarebefordrar presidentens vilseledande propaganda.
SjÀlva försökte SD pÄ motsvarande sÀtt undergrÀva förtroendet för det svenska riksdagsvalet 2018. Man riggade en Facebookgrupp för att rapportera om "valfusk" och det pÄgick en masskampanj bland högerpopulistiska grÀsrötter för att lÀmna in "anmÀlningar" mot valet. AlltsÄ samma sak Trump gör nu." *
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/399b9d/vi-bor-inte-overraskas-nar-trump-leker-putin
- Redigerat 2020-11-07 23:04 av Loris M
Detta Àr sÄ otroligt ruskigt och hemskt!
/Désirée

Och för bara en halvtimme sen skriver Trump pÄ Twitter att han fÄtt mest röster av nÄgon sittande president nÄgonsin.
Eller som det stÄr "EVER!" med stora bokstÀver. Men alltsÄ, vad gör han?!
Hans "valfusk" Àr ju att han ledde först men nÀr poströsterna började komma var dom flesta till Biden. Han har helt glömt att han innan valet sÄ till alla sina följare att INTE poströsta utan gÄ till vallokalerna istÀllet. Dom lyssnade ju pÄ honom. SÄ hur logiskt Àr det dÄ inte att det inte fanns sÄ mycket poströster till honom. Logik Àr som ett helt frÀmmande sprÄk. Och hetsa sina vÀljare att stoppa röstrÀkningen. SÄ pinsamt. Antingen har man ett system eller sÄ hÀr man det inte. Man kan ju inte vÀnta till mitt i valet och Àndra pÄ reglerna nÀr det verkar gÄ Ät fel hÄll. SÄ hÄller diktatorer pÄ. LÀskigt!
#34: vilken clown đ
Clown ja, men en mycket farlig clown!
/Désirée
Han Ă€r hel makalös och kan inte sluta tycka att han Ă€r störst och bĂ€st. đ€ĄHan Ă€r verkligen en narcissist. SĂ„ hĂ€r skrev han för 8 timmar sedan pĂ„ Twitter:
"71,000,000 Legal Votes. The most EVER for a sitting President!
THE OBSERVERS WERE NOT ALLOWED INTO THE COUNTING ROOMS. I WON THE ELECTION, GOT 71,000,000 LEGAL VOTES. BAD THINGS HAPPENED WHICH OUR OBSERVERS WERE NOT ALLOWED TO SEE. NEVER HAPPENED BEFORE. MILLIONS OF MAIL-IN BALLOTS WERE SENT TO PEOPLE WHO NEVER ASKED FOR THEM!"
Och sÄ hÀr skrev Biden ungefÀr samtidigt:
"America, Iâm honored that you have chosen me to lead our great country.
The work ahead of us will be hard, but I promise you this: I will be a President for all Americans â whether you voted for me or not.
I will keep the faith that you have placed in me."
Lite skillnad kan jag tycka. Och grejen Ă€r att Biden har inte ens nĂ€mnt och kommenterat Trumps utspel de senaste dagarna. Han har uppmanat till att vĂ€nta, ha tĂ„lamod âŠ
SÄ skönt om denna Clown fÄr ta av maskeringen och för hela vÀrlden.
Man kÀnner igen en lus pÄ gÄngen!
Jag som vÀrnar om hundar som far illa sÄg att Biden tagit en shelterhund som fÄr flytta in i Vita huset. Inte dÄligt för en hemlös hund.
SvÄr tid för Biden att ta över. Men vi önskar honom och demokratin ett stort -Lycka till- frÄn Wonnalesan!
Trump Ă€r mest farlig beroende pĂ„ vem man Ă€r.. Biden Ă€r mest harmlös beroende pĂ„ vem man Ă€r.. Ăr man till exempel irakier sĂ„ Ă€r Biden, som röstade för invasionen, inte den mest harmlöse. Trump Ă€r snarare farlig för den sociala ordningen INRIKES USA.
Om man ser hur andra presidenter lÀmnat över och ser denna barnunge trilskas och uppvigla kriminella grupper sÄ ser man naturligtvis hur farlig han Àr för USAs befolkning och vÀrlden. Hans brorsdotter skrev att han var vÀrldens farligaste man.
Hur han nedvÀrderar kvinnor Àr ocksÄ ett tecken pÄ att han Àr en mansgris, hur han ignorerar Coronan som dödar mÀnniskor i 1000tals och hans egen experthjÀlp som han menar att alla fÄr i USA, han Àr verklighetsfrÀmmande för hur CoronalÀget ser ut i USA.
Hur han som en buffel knuffar undan andra statsmÀn för att sjÀlv komma i första ledet, sÄ 20.000 lögner. vem kan tro ett ord av vad den mannen sÀger?
Biden Àr EuropavÀnlig och vill ha ett gott samarbete, likasÄ med miljöorganisationer, han lyssnar pÄ vetenskapen. Han Àr för kvinnan oavsett hÀrkomst, men mest Àr det en frÄga om stil, bildning och medmÀnsklighet. Att han Àr vis och gammal gör inget!
#40 Precis, Wonnalesan!
Kommer ihÄg Obamas vÀrdiga och vÀnliga överlÀmnande till Trump - vilken skillnad mot den hÀr röran!
ĂndĂ„ har han anhĂ€ngare vad som Ă€n hĂ€nder, vad han Ă€n gör, hur mycket han Ă€n ljuger.
Biden var sÀkert ingen drömkandidat, men han har en stab som han lyssnar pÄ och han har en vicepresident som vi hoppas mycket av!
Det blir bĂ€ttre för miljön, för samarbetet, för vĂ€rlden âŠ
Det kĂ€nns som en stor lĂ€ttnad idag! đđŒđ
SĂ„ galet! Trumps son skriver just nu pĂ„ Twitter đČ:
"70 million pissed off republicans and not one city burned to the ground."
đŻđŻđŻ
/Désirée
#40: Ja alltsÄ man hoppas ju pÄ att en lugnare vÀrld nu, min poÀng Àr att man inte kan dra slutsatsen att det blir sÄ bara för att presidenten nu Àr blÄ..
#42: Vet minimalt lite om Harris för att kunna bilda mig en uppfattning om politiken bakom, tÀnker dÀremot inte bilda mig en uppfattning om hennes politik grundat pÄ att hon Àr av ett visst kön och hÀrkomst, det sÀger egentligen ingenting. Iochmed att Joe Biden Àr 78Är (vÀl?) sÄ finns ju stora chanser att Kamala Harris blir första kvinnliga presidenten: Kanske inte sÄ smickrande att det beror pÄ att man blir gammal och 'unfit' men ÀndÄ hÀftigt!

#43 NÄgonting man hade förvÀntat sig i en diktatur i Sydamerika men inte i Usa. Jag tycker ocksÄ det Àr "konstigt" att det inte varit fler sammandrabbningar med en president som uppmanar till vÄld sÄsom presidenten gjort.
Dom lÀnder som haft lockdown under corona har ju haft vanliga mataffÀrer och apotek öppna. Usa har haft mataffÀrer och vapenaffÀrer öppna! Bara det Àr ju sjukt!