Annons:
Etiketterpolitikfrämlingsfientlighetfeminism
Läst 102 ggr
Loris M
2021-01-23 08:32

Björn Söder: Kvinnor dödar sina barn vid abort

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är inte sällan som SD:are till synes förvånas och upprörs över när någon kallar SD för främlings- eller kvinnofientliga och frågar: "Var har du sett att de sagt så? Jag har inte sett det. Det står inget om det i deras partiprogram" o.s.v.

Det går nästan inte en vecka utan att SD-politiker avslöjas som homofober, islamofober, kvinnohatande och jag undrar alltid hur kan de inte se det? Väljer de att blunda, låtsas de att de inte ser eller är de verkligen så inneslutna i sin bubbla och oförmögna att ta till sig det som kommer fram? Vet inte vilket som är värst.

Att de vill göra Sverige till ett land som liknar Ungern och Polen är det ingen tvekan om. Richard Jomshof har sagt tidigare: "Eftersom Sverige inte är Ungern, eftersom vi inte sitter i regeringsställning (än) och eftersom media i Sverige inte fungerar som media i Ungern, är vi tvungna att anpassa oss till den verklighet som råder här. Det innebär inte minst att vi måste anpassa vår retorik efter det rådande läget." Hur kan man förklara bort det här?

https://sverigesradio.se/artikel/6267252

Eller det här med Björn Söder och abort, för någon dag sedan som visar tydligt vad de anser om kvinnor och kvinnors rättigheter.

"Förra veckan ställde Sverigedemokraten Björn Söder en skriftlig fråga till statsrådet Isabella Lövin om ministern avser att verka för att få ned antalet aborter i världen. Bakgrunden till Björn Söders fråga är att den kristna tidningen Världen idag rapporterar att abort var den vanligaste ”dödsorsaken” på jorden 2020.

”Totalt 42 miljoner ofödda dödades i aborter”, skriver Söder. Söder beklagar sig över att fokus ligger på kvinnors rätt till abort och att ”med ett skevt fokus riskerar abort att bli ett slags preventivmedel där ingen hänsyn tas till de ofödda barnens rättigheter”."

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/gWL091/hur-kan-ni-acceptera-soders-kvinnohat-sd

Hur kan de inte se hur farliga SD är? Hur kan de inte förstå att SD:s politik inte handlar enbart om invandrare utan att det är mycket annat ma får på köpet?

En intern diskussion på Facebook där ledande Sverigedemokrater deltog har väckt uppmärksamhet. Förre SD-toppen Erik Almqvist, som bor i Ungern numera, ...
Annons:
Loris M
2021-01-23 08:37
#1

Och den här texten borde läsa av alla, men speciellt av Moderater vars ledare påstår att SD förändrats. Nej, Kristersson SD har inte förändrats med det har M.

"I höstas kunde Expressen avslöja hur SD-politikern och riksdagstjänstemannen Dennis Askling uttryckt nazism. Askling lämnade sina politiska poster men kvar i riksdagsgruppen finns ledamöter som kallat asylsökande för ”parasiter”, benämnt mörkhyade personer i ett Youtubeklipp för ”satans jävla aphelveten” och som skrattat gott åt nazister som sparkar på får som de liknar vid judar."

https://www.expressen.se/kronikorer/sd-har-standaktigt-hallit-fast-vid-ursprung-och-retorik/

Sverigedemokraternas värderingar och retorik har förändrats. Det säger M-ledaren Ulf Kristersson i en uppmärksammad SVT-intervju. Men den som följt SD:s politik slås av hur troget de har hållit fast vid sina värderingar – en ståndaktighet som kan förklara partiets framgång.
  • Redigerat 2021-01-23 08:38 av Loris M
DesK
2021-01-23 08:45
#2

Jag blir mörkrädd och mår illa! De där nazisterna borde inte få hållas!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Magi-cat
2021-01-23 08:47
#3

Det måste tydligen lyftas fram gång på gång, och jag hoppas folk (till slut) förstår bättre än Kristersson att nej, SD har inte förändrat sig!

Loris M: "Det går nästan inte en vecka utan att SD-politiker avslöjas som homofober, islamofober, kvinnohatande och jag undrar alltid hur kan de inte se det?"

Så sant.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2021-01-23 08:52
#4

Jag blir också mörkrädd och önskar att folk förstod att de som blir mest drabbade av SD politik om de får ännu mer makt är inte bara invandrade, utan även lågavlönade med osäkra anställningar, kvinnor, HBTQ-personer…

Vi har ju Polen och Ungern och hur de behandlar kvinnor och HBTQ-personer, som levande exempel på vad som skulle hända här, så det är för mig obegripligt att det är svårt för en del att dra paralleller.

Maria
2021-01-23 09:40
#5

🤢🤢🤢

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
2021-01-23 10:32
#6

Jag blir mörkrädd, inte bara över SD i sig utan över hur deras synsätt och värderingar har normaliserats.
Att M sträcker ut en hand är verkligen skrämmande.
SD har inte ändrat sin politik och allmänna inställning, däremot har de blivit ännu bättre på att dölja de mindre rumsrena bitarna.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Vixxen
2021-01-23 13:18
#7

Helt läskigt att folk inte förstår! 😱

Upp till toppen
Annons: