Lika villkor iFokus

Lika villkor

Etikett: övrigt
Läst 150 ggr
Loris M
10

Tio år på Ifokus! 🥳

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det exakt 10 år sedan jag blev medlem på iFokus. 🥳😀😍

Under åren har jag startat tre sajter och tagit över en. Jag har fått många fina vänner och några har jag även träffat på riktigt.💖 iFokus har blivit en del av mina morgonrutiner och en självklar del av mitt liv. Det första jag gör på morgonen medan jag dricker min första kopp kaffe är att kika in på iFokus. Och det är det sista jag gör på kvällen.

iFokus har känts under åren som en enda stor familj där vi samtalar, umgås, hjälper varandra, stöttar när det blir tufft…
Som i alla stora familjer blir man ibland osams, har meningsskiljaktigheter och säger hårda ord. Det har varit lärorikt, om inte annat. Det har ändå för det mesta känts tryggt och trevligt att komma in på iFokus tack vare alla vänner som jag fått och skapat band till, samt alla andra som jag diskuterat med. 💖

Vill passa på att tacka Ifokus-killarna, alla medlemmar på alla mina sajter, alla vänner, alla jag diskuterat med, samt alla medlemmar på iFokus som ju gör iFokus till vad den är. Tack! 💖💖💖

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Calcifer
4

Grattis till 10 år! 🎉

Jag har varit medlem i över 11 år, men jag var inte aktiv alls första åren. Minns inte varför jag först gjorde mitt konto, men det var inte för att liksom delta eller så.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

NeferNefer
3

Stort grattis, Loris!! Jag är så glad över att ha fått lära känna dig 🤗💝

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

[Lilium]
3

Grattis!

Loris M
3

#1: Tack! 💖 Jag minns att jag hamnade på Övernaturligt när jag googlade på övernaturliga saker. Kände inte till iFokus öht. Läste i flera månader på olika sajter innan jag till slut skaffade ett konto. Minns att jag upplevde att någon blev utsatt för så onödigt elaka kommentarer så jag kände att jag måste skaffa ett konto och säga vad jag tycker. 😄

#2 Tack! Detsamma! 😊💖

#3 Tack! 😊🌞🌸

Draken
2

Grattis till 10 år 🌹🌺🌼

Det är otroligt vad tiden går.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Loris M
1

#5: Tack! 😊🌸🎈

Sabah
2

Grattis! 🎈 Tiden går fort när man har roligt! 😊

Din beskrivning av hur du upptäckte och gick med i iFokus hade kunnat vara skriven av mig, det var precis likadant! 🙂 Googlade också och hamnade på Övernaturligt osv.

💖🧡💛💚💙💜

[Vandring]
5

Grattis Loris på tioårsdagen 🎈🎈🎈 🎂🎂🎂 🎇🎇🎇

Jamen visst går det fort och mycket har man vart med om här både på ont och gott men det har vart lärorikt också även om det perioder kunnat vara tufft och kämpigt så har man lärt sig en hel del det tycker jag är positivt.

Om tio år kanske vi sitter här igen och säger tiden gick fort, nåja ni i alla fall och kanske jag med men i vilket nick ja det får vi väl se om tio år för jag lär väl i vanlig ordning hinna byta några gånger på den tiden när jag lackar till på något och inte ska vara med igen för att sen ångra mig lika snabbt och hoppa med 😂😂😂

När jag kom med första gången 2008 hade jag mitt riktiga namn och visste absolut ingenting om det här med forum och anonyma nick och det stod ju skapa namn så jag tog för givet att det var mitt förnamn som gällde men det kontot låg inaktivt i tre år sen 2011 kom jag med på nytt och mindes inte alls att jag hade ett konto innan.

Var inte så intresserad men jag kommer ihåg att första gången då 2008 förstod jag inte hur skriver man, hur svarar man och publicerar så jag sket i allt för det här verkade alldeles för komplicerat så jag struntade i alltihop.

Jag minns inte om det var dåvarande medialt jag hamnade på men sen 2011 så tror jag det var ÖN som jag kom in på och efter några år kollade jag medlemslistan och där fanns mitt första konto som jag helt hade glömt bort och som inte ens var använt det låg bara där och dammade.

Tänk vad många olika personer vi möter via forumen för här finns alla sorters människor som både kommer och går eller som finns kvar i många år och det är givande och intressant att ta del av så många tankar och åsikter även om dom inte alltid stämmer överens med sina egna så är det givande och framförallt lärorikt om man ser på vissa sajter som handlar om saker som man inte hade en endaste aning om men kan få information och förståelse för olika livsöden som människor möter.

Än en gång Stort Grattis Loris på tioårsdagen på i fokus 🎈🎈🎈 😎😎😎

Loris M
3

#7 Tack! 😊🌸 Ja, tiden går så himla fort och om tio år sitter vi kanske här igen och konstaterar samma sak, som Vandring säger. 😄

#8 Tack! 🌸😊 Du har varit med ännu längre men för mig var det lite samma vad gäller alla funktioner och allt. Hade aldrig tidigare varit med eller skrivit på något diskussionsforum så hade inte en aning hur man gör. iFokus är fortfarande det enda diskussionsforumet där jag är medlem. 😊Man lär sig fort och sen tycker jag att vi generellt är duktiga på iFokus att hjälpa de som är nya, att förklara hur saker fungerar.

Visst har det varit tufft emellanåt och ett hårt samtalsklimat men man lär sig av det också som sagt, om både sig själv och om andra.

Skrattade lite när jag läste det du skrivit om alla dina nick och hur du alltid ångrar dig och kommer tillbaka. 😄 Jag tror att iFokus har blivit som en vana för många av oss, som en familj som man ändå inte vill lämna. 😊🥰

• Redigerat 2022-08-12 16:43 av Loris M
[Vandring]
3

#9 Ha ha ha jag kan ju inte annat än driva med mig själv i nickfrågan 😂 för gud som jag kan lacka till och ska sen aldrig någonsin vara med igen och drar tror jag men som en medlem skrev i en tråd på ett dolt forum hon jämförde mig med en gummiboll och la i den här passande videon 😂

https://www.youtube.com/watch?v=ZKieEwru3HI

Tyvärr är hon inte med själv längre som medlem vad jag vet men oj så roligt jag har haft med den videon och hennes association till mig som en gummiboll på i fokus 😂

Vi pratade en gång via telefon och det var så himla roligt med många skratt om än det var många år sedan men hon var en så trevlig medlem och jag hoppas innerligt att hon läser det här och hittar tillbaka igen så vi kan kasta den där bollen mellan varandra och dansa glatt 😂

MA Numminen - Som En Gummiboll
Rådjurstoken
2

Grattis Loris! 🎈
Det händer ibland att jag tittar in här på Lika villkor, och jag brukar hålla med om det mesta som skrivs här. Även om jag mest är inne på sajter som har med djur och natur att göra. Att värna om djur eller människor har jag aldrig sett någon motsättning mellan, som en del tyvärr tycks göra. Alla goda krafter behövs. Stå på dig! 👍

Olle

Loris M
2

#11: Tack så mycket för de fina orden! Det värmer! 🥰🌸🙏🏼

Och jag brukar titta (och gilla) på dina vackra rådjursbilder men skriver sällan på de sajter. 😊

Ha en fin dag och tack! 🌞

Magi-cat
2

Loris!!! 💝🤗🏆🌹🌸👑🎈🎉🏅

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2

#13: 😊💖

DesK