Ulf Kristerssons retorik ...
… platsar i USA:s sydstater. Så sant som det är sagt. Skamligt.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/nW35lm/ulf-kristerssons-retorik-platsar-i-usa-s-sydstater
"Den fjärde augusti tog P4 Örebro till ett intressant grepp i valrörelsen. De kontrollerade fakta. Rubriken blev "(M) i Örebro går emot förslag som inte finns".
Bakgrunden var en kampanj i sociala medier där Moderaterna anklagade Socialdemokraterna för att vilja "tvångsbussa" elever. Är det egentligen någon socialdemokrat som har föreslagit det här? frågar P4 Örebro.
– Nej, det har jag inte sett, svarar Maria Haglund (M), oppositionsråd.
Ändå påstår hon att det på något sätt blir konsekvensen av S politik "i en segregerad stad som Örebro". Mina egna sociala medier ser likadana ut. /…/
Jag har sett folk skylla på valfeber – "alla politiker skarvar i val" – men forskningen visar faktiskt på motsatsen. Politiker håller sina löften.
Detta beror nog delvis på att politikerna vet att de blir granskade – som i Örebro.
På riksplanet fungerar det sämre. Det är svårt att faktagranska Ulf Kristersson, eller ännu värre Jimmie Åkesson, i direktsänd TV.
Problemet är välkänt från Donald Trumps tid vid makten. Media försökte visserligen granska, men hann helt enkelt inte med.
Erfarenheten från Trump är tyvärr tydlig: om Ulf Kristersson kampanjar med lögner och vinner så kommer han att regera så."
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
- Redigerat 2022-08-14 17:31 av Loris M
Skamligt var ordet! 😠
Det verkar bli värre och värre, när det inte ens är debatt utan rena lögnkampanjer. Bra att någon granskar då …
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Skamligt! Hur kunde det bli så illa?
/Désirée
SD-effekten. De drar ner allt de kan i sörjan, och Kristersson kliver så gärna ner för egen maskin. Hans polare Ebba är ju redan där.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Tillägg: med sörja menar jag förstås de lögnhärvor som alla de nämnda trasslar in sig i. I USA verkar det funka bra att blåljuga alla rätt i ansiktet, så jag förstår att de försöker sig på det här också. Men det ska inte lyckas.
Vem litar på en politiker som ljuger så lätt och ohämmat? Inte jag i alla fall.
🤮 Usch!