Förintelsen
På förekommen anledning…
"När nazisterna kom till makten i Tyskland 1933 fanns ingen plan för Förintelsen. Segregationen syftade först och främst till att tvinga judarna att emigrera – att uppnå ett Tyskland fritt från judar."
https://www.levandehistoria.se/fakta-om-forintelsen/forintelsen
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Usch, vilka rysningar jag fick nu …
😢😡
… men att vi inte har lärt oss ett smack sen andra världskriget har vi tyvärr sett gång på gång i olika länder.
Vilken skam för Sverige. Verkligen, vilken skam. Från att ha varit ett föredöme i världen vad gäller fred och rättvisa, till dagens styre.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
- Redigerat 2022-12-21 07:55 av NeferNefer
Samma vindar, samma … allt. Historien måste inte upprepa sig, men eländigt nog verkar den gå igen.
En skam är det och det uppmärksammas i omvärlden. Tyvärr kan negativa exempel sprida sig.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Usch!
Blir livrädd för dessa vibbar som är under uppsegling i Sverige idag.
Jag vill bara gråta, jag är Tysk och det här är något jag aldrig någonsin kan ställa mig bakom men jag är väl medveten om och jag befann mig i en tid som barn när det här var närvarande om än det upphört så fanns det kvar i minnen hos mina biologiska föräldrar 1966 när jag föddes.
Jag skäms för vad Tyskland gjorde på den tiden jag vill återkalla alla rättigheter för dom människorna och skapa frihet.,,,