Lika villkor iFokus

Lika villkor

Etiketter: flyktingpolitikinvandringspolitikjÀmlikhet
LĂ€st 123 ggr
DesK
7

Tacomys

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

IkvĂ€ll blev det tacomys med en del av min underbara familj 😍 Vi satt lĂ€nge och pratade om allt möjligt. TĂ€nk sĂ„ berikande att fĂ„ dela livet med mĂ€nniskor av olika nationaliteter och tro! 😊 Samtliga killar pĂ„ bilden har fasta jobb och Ă€r sjĂ€lvförsörjande, men nĂ„gra av dom vĂ€ljer att bo med mig. Vi delar pĂ„ hushĂ„llets kostnader och hjĂ€lps Ă„t med skötsel av hus och trĂ€dgĂ„rd. Man kommer mycket lĂ€ngt med omtanke och respekt.

/Désirée

NeferNefer
5

Åh, sĂ„ hĂ€rligt! Och sĂ„ hjĂ€rtevĂ€rmande! Du och din fina familj visar att mĂ€nniskor i grunden vill varandra gott 💝

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

beem
5

#0: SĂ„ mysigt.

Sorg Àr kÀrlek som blivit hemlös

DesK
6

Killen lĂ€ngst till höger Ă€r en ny jobbarkompis till en av dom andra och vad var mer naturligt Ă€n att bjuda hem honom och vĂ€lkomna honom i gemenskapen. Han Ă€r glad och vi Ă€r glada och tacksamma att vi kan bjuda pĂ„ fin gemenskap. Zaki och Nano vĂ€lkomnade ocksĂ„ vĂ„r nya vĂ€n 😊

/Désirée

NeferNefer
5

SĂ„ fint för honom att fĂ„ vara med i er fina gemenskap 💝

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

Loris M
4

đŸ’–đŸ‘đŸŒ

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Soligajag1
5

Du Àr helt fantastisk som mÀnniska . Du bjuder pÄ dig sjÀlv till alla dessa killar !!

SÄ fantastiskt!! FörstÄr att dem trivs hos dig i detta hem och gemenskap !!

Ser sĂ„ mysigt ut!! đŸ˜ƒđŸ„°đŸ€©

HH đŸ™‚

RÄdjurstoken
4

Underbart! đŸ„°đŸ‘

RÄdjursboken av RÄdjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/

Magi-cat
4

Vilken underbar gemenskap! đŸ’—đŸ€—đŸŒž

"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
💓 SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

beem
3

#3: SĂ„ fint gjort att ta med honom i gemenskapen.

Sorg Àr kÀrlek som blivit hemlös

[solljust]
4

Fantastiska DesK du gör det alla tiders bra som stĂ€ller upp sĂ„ fint för dina medmĂ€nniskor đŸ€—đŸ’–

Vilken hÀrlig gemenskap och sÄ mysigt och trevligt ni har det samt en ny vÀn i som ocksÄ kommer in i eran fina gemenskap.

HĂ€rligt att se 💖

DesK
3

Tack för alla snĂ€lla och fina ord! 🙏😊 Nu hjĂ€lper vi ju varandra, sĂ„ jag gör ju inte sĂ„ mycket och vi bor alla billigt pĂ„ detta vis 😊 Visst skulle jag kunna ta betalt av killarna, men jag vĂ€rdesĂ€tter mer att fĂ„ hjĂ€lp med hus och trĂ€dgĂ„rd och det rĂ€cker gott att vi delar pĂ„ hushĂ„llets kostnader 😊

/Désirée