Utvisa halva familjen?!
Behåll alla mördare och kriminella men utvisa dom skötsamma. Verkar vara en trend som håller i sig. Om man är född i Sverige och bott här i 9 respektive 7 år, är man inte svensk då? Hur kan man vara nåt annat? Och att utvisa barnen men att låtamamman stanna, hur tänker man då?
https://www.tv4.se/artikel/3yAK8ZTedPQgRylYR3Z43f/familjen-splittras-av-utvisning-barnen-har-manga-fragor?utm_medium=TV4&utm_source=facebook&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2PEyi37ax6t-HKKh0qZuxPPEf-t61G3hJC07nJNpKQUk2-nbgquMtrM6U_aem_hT8nPCcU6sK7n_Y_9cXE8w
De som fattar sådana beslut saknar såväl hjärna som hjärta. Jag kan inte begripa hur de tänker.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Det här är åter igen en alldeles obegriplig behandling av en hel familj som ska splittras pga en invecklad och komplicerad lagstiftning som skyddar brottslingar men skyddar inte skötsamma människor som den här familjen och många fler med dom.
Idag är Sverige inte tryggt för skötsamma människor det ser lagstiftningen till och det är så invecklade regler som den vanliga skötsamma människan inte kan leva upp till medan kriminella kan med sitt fuffens genom våra lagar och vadå åka hem och därifrån söka varför ska man inte kunna söka här likaväl som från ett annat land när man redan är här ? inte nog med det utvisa till ett land som det är avrådan att besöka.
Det finns inget humant kvar i dom här frågorna när det kommer till skötsamma människor som gjort allt rätt och ändå blir dom behandlade så här.
Det har lagstiftaren i förlängningen svenska folket bestämt att det är så här det ska vara, säger Jesper Tengroth
Jag säger bara en sak jag är inte den av Svenska folket som bestämt det här sluta föra talan för oss alla för det är vår regering som är lagstiftarna det är dom som går till val på lögner och fagra löften som dom inte håller det är inte Svenska folket det är helt och hållet våra politikers ansvar att det blir så här och ut med brottslingar och skiten som förstör men rör inte skötsamma människors liv låt dom leva i fred och leva tillsammans med sina familjer.
#2: Jag håller helt och hållet med. Den där fyrkantiga människan Tengroth talar sannerligen inte för mig heller.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Vidrigt!
"Lagstiftaren har bestämt" håller inte, det är inte robotar det handlar om, ettor och nollor, utan människor!
Lagstiftaren, eller snarare de som är satta att tillämpa lagen, har alltid möjlighet till anpassning och undantag där barns behov väger tungt! Eller borde väga tungt i alla fall med hänsyn taget till bl.a. Barnkonventionen. Dessvärre verkar man mer eller mindre bortse från den numera, här i Sverige. 😢
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#4 Instämmer!
/Désirée