Utvisning handikappat barn
Läste om detta när det hände. Nu uppdatering.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0VojEE/abubakar-16-utvisades-fran-timra-till-pakistan-trots-lakarnas-dodsdom
Det är en sorglig historia 😥
Hur känner de som ligger bakom detta beslut?
/Maria
Omänskligt. 😢
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Helt sjukt.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Så otroligt hemskt… 😭
Men att utvisa friska brottslingar går inte av någon outgrundlig anledning. Så de får stanna och begå nya brott. Varken våldtäkter eller mord är tydligen tillräckligt för att utvisa någon. Har brottslingen dessutom någon svensk familjekoppling får de stanna - även om familjen ber om att brottslingen ska utvisas.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Det här är ju inte klokt!👿
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#5: En kvinna från Örkelljunga har i flera år förföljts av en man, trots allt hårdare kontaktförbud. Efter den senaste domen sitter mannen häktad, men åklagare Ulrika Ekvall har överklagat till hovrätten. Hon vill se mannen utvisad.
Han har bland annat lagförts för ofredande och åtta fall av brott mot kontaktförbudet under förra året. Påföljderna har stegrats efter hand, från villkorlig och böter till som mest sju månaders fängelse.
Mannen är inte svensk medborgare. Kammaråklagare Ulrika Ekvall ville därför att han skulle utvisas från Sverige under fem år, men den begäran avslogs av tingsrätten med hänvisning till att han bott här under hela sitt vuxna liv.
https://www.hd.se/2024-10-11/forfoljde-sitt-ex-i-flera-ar-kan-domas-till-utvisning/
(betalspärrad)
Där går det tydligen inte att utvisa mannen, trots att han inte är integrerad i det svenska samhället, inte är sjuk och dessutom inte har slutat trakassera kvinnan trots den ena straffskärpningen efter den andra. 🤬
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag minns det här och jag vill inte ens gå in och läsa för det gör för ont hur man behandlar människor och jag kan bara säga sätt dit jävlar och skitstövlar istället för att jaga människor som lider nöd.
Alla dom människor som tar beslut för dom här människorna hur F kan dom leva med sig själva ? har dom inget som helst samvete som i det här fallet att förflyttas ur landet på bår och förlora sina livs uppehåll.
Vad är det för människor som beslutar sånt här hur kan dom ens leva med sig själva när dom efter sina yrken kommer hem till sina trygga familjer äter och myser framför TV-n med sina barn samtidigt som dom skickar andra in i döden.
Finns det ingen skam i kroppen hos dom här myndighetspersonerna kan dom på riktigt bara koppla bort vad dom gör mot människor i sina yrken under dagen hur dom utsätter för tortyr i länder dom inte ens förstår hur dom skickar andra människor in i döden det måste finnas ett uns av medmänsklighet och samvete för vad man gör med människor.
Jag läser inte artikeln jag har fått nog det gör för ont men jag känner igen den sen förr och såna här saker måste få ett stopp en gång för alltid.

”Abbe” kan få hjälp – hostmaskin hittades i förrådet
Det var ju för väl att man hittade den där gamla kasserade hostmaskinen i förrådet, fixade till den och kunde skicka till honom!
Det är en skam för Sverige att ha skickat iväg den här svårt sjuke killen till att leva bland sopor! Hur kan man??? Vad är vinsten med det? Glädjen? Stoltheten? Rättvisan? Något?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen