Ännu en onödig utvisning
Alla som utvisats det senaste har jobbat i vårdyrket. Så det är alltså dubbelt så korkat. Bra människor i yrken som behöver personal.
Mehrnaz, 38, utvisas till Iran: ”Jag kommer avrättas”
https://www.aftonbladet.se/a/1MzP4l?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Fel inlägg
- Redigerat 2025-03-11 15:28 av UlrikaD
Fruktansvärt! Och detta händer igen och igen!
Hoppas det blir en förnuftig ändring så hon får stanna, det är det enda rätta!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Fullkomligt vansinnigt!
/Désirée
Det är ju bara ännu en som inte är risk för rikets säkerhet eller vad det heter. Kriminell osv.
Hon är bara regimkritisk och har ordnat demonstrationer. Ingen risk alls för avrättning om hon sparkas ut ur Sverige…
#4: Bara regimkritisk vet du vad det innebär i Iran att vara regimkritisk ? eller tror du hon säger så enbart för att slippa bli utvisad från Sverige.
Iran är strängt hårda mot regimkritiker och skickas hon tillbaka hon möter exakt det som hon uttalar sig om så det här är riktigt allvarligt mot en människa som bara sköter sin vardag och älskar sitt jobb som kämpar för sina landsmäns frihet det är livsfarligt för henne att komma till Iran tortyr våldtäkt och kanske hamna i det ökända Evinfängelset innan hon sen dödas så det är inte bara med att vara regimkritiker i Iran det är långt större och allvarligare än så.

#4 Om man läser lite mer om vad hon har gjort så löper hon nog ganska stor risk.
Och även om risken skulle vara liten, är det ok då?
Dessutom när vårt land skriker efter sjukhus-personal.
#5 #6 Risken med ironi på nätet. Saker folk skriver kan misstolkas. SJÄLVKLART tycker jag att det är åt h- lv-t- att nån som hon ska sparkas ut ur Sverige.
Sen får kriminella som kanske ev kan få problem stanna. Risken att hon avrättas/torteras måste vara stor/säker.
#7: Jag ger upp jag orkar inte mer Du Ni får göra vad fan ni vill men inse allvaret en gång för alla i en sån regim.
-8 Det var skrivet med ironi.
Jag brukar själv skriva ironiskt ibland. Risken finns förstås att feltolkas.
#8 Ursäkta. Går det verkligen inte att förstå mitt försök till förklaring? Tycker jag tydligt förklarade att jag står på hennes sida till 100%
Ska tydligen bara ge f-n i såna här trådar.

#7 Jag missade totalt att det var menat ironiskt. Tror man får vara övertydlig med ironi i dagens läge, med massa töntiga emojis och blinkningar. Så många trådar man läser där folk är väldigt allvarliga. Räcker bara att läsa undertrådar från tv och tidningar på såna här artiklar. Dom vill helst skjuta folket själva. Hemskt.
Så, sorry. Skönt att du höll med iallafall. 🙂
#10 Jag förstod att det var ironi. Jag brukar själv vara ironisk ibland. 🌝 Ibland blir det missförstånd, oavsett.
Ge inte upp!
Jag förstår inte varför i h-vete de skall utvisa dem som sköter sig, de som jobbar och faktiskt gör rätt för sig.
Utvisa då hellre de som mördar och våldtar, men nej dem är det synd pm för de är ju så traumatiserade.
Jag tycker det är helt sjukt at de skall utvisa henne.
- Redigerat 2025-03-13 00:11 av Draken
#10 Jag instämmer med Ullrika i #11 och säger sorry men skönt du håller med däremot ska jag lämna såna här ämnen dom slukar bara onödig energi och bara hoppas att det får gå rättvist till för människor men jag ger upp det finns ändå inget jag kan göra mer än morra på nätet mer än så räcker man inte till.
- Redigerat 2025-03-13 03:41 av [solljust]
#12 Tack
#11 Tack
#14 Tack