Sommarpratare 2025
Många intressant namn i år. Har ni någon favorit?
Jag gläds särskilt åt Ida Johansson från Glada Hudik-teatern, som är den första sommarpratare med Downs syndrom. ❤️ Hon pratar den 30 juni.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Ja, många spännande namn i årets lista. Ibland kan ett spännande namn bli en riktig flopp och ett okänt namn en riktig höjdare. Jag är en ivrig Sommar-lyssnare ända sedan starten, det är så mycket sommarkänsla förknippat med programmen.
Det är såklart alltid roligt att höra yrkesmänniskor prata, ibland om yrken som man inte visste fanns. Ostrondykare t ex. Och "vanliga" människor tankar och funderingar.
De tråkigaste programmen är såna där prataren anstränger sig för mycket för att visa hur intressanta eller förträffliga de är, eller pratar politik. Och sen programmen där allt bara är en uppräkning; sen gjorde jag det, och sen gjorde jag det……. (Tyvärr många sportmänniskor)
Men alla får en chans, det går ju att stänga av.
#1: Håller helt med. En del sommarprat har jag varit besviken på, samtidigt som många var minnesvärda. Det sista oftast av de mindre kända personer. Jag gillar inte heller när de pratar om politik. Uppskattar mer när de pratar minnen, omvälvande händelser, deras insikter eller så.
Så kul med Ida!!
Och kul även med Ludmila, folk har varit så taskiga mot henne att jag är tacksam att hon ens vill vara här 💝
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Spännande att lyssna på senare!
Har ni lyssnat på någon än?
Jag lyssnade precis på Linnea Wikblad. Hon pratade så fint med mycket humor om att bli dumpad av någon som man varit tillsammans med i många år och att börja om på nytt. Att älska och att släppa taget.
Ser fram emot att lyssna på Ida i morgon.
Jag tycker att Ludmila Engquists sommarprat var bra. Även Dragomir Mrsic var intressant att lyssna på.
Sajtvärd Katter iFokus
#6: Då ska jag lyssna på dem också när jag får en stund över.

Lars Kepler var bra. Som inte är en person utan två författare som skriver tillsammans. Jag hade aldrig reflekterat över att dom skrivit var för sig innan inom helt andra områden.
#8: Så intressant. Det har inte jag heller gjort.
- Redigerat 2025-06-30 05:52 av Loris M
Johan Floderus, gjorde ett fint sommarprat av ett svårt ämne. Dragomis Mrsic var också bra. Har inte hunnit lyssna på så många fler program än.
/Désirée
Jag har hört alla utom paret Kepler. De flesta har varit bra.
Missa inte Ida Johansson som pratade idag. En så härlig chosefri person och en bra inspiration för andra.
#11: Håller med. ❤️
Jag har precis lyssnat på Messiah Hallbergs sommarprat och det gillade jag också.
Sajtvärd Katter iFokus