Manliga cheerleaders
Det amerikanska fotbollslaget Minnesota Vikings har två manliga cheerleaders nu.
Jag reagerade inte när jag läste det.
Usa har gått helt loss på dom här två killarna. Dom kallas hemska namn och det ligger överallt på Youtube där folk tar upp hur 'äckligt" detta är.
Två killar dansar. I en grupp. Äckligt? J
T.om nyhetskanalerna diskuterar om det kanske inte borde förbjudas helt.
Jag fattar verkligen inte det här.
De blir visst helt hysteriska över precis vad som helst. 🙄
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Har de inget annat att förfasa sig över med den presidenten!😏
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag förstår inte hur vi till och med delar upp hobbies och aktiviter barn och unga mår bra av efter kön.
Kan man inte låta dem ha roligt medan de är aktiva och rör på sig? De är säkert suveräna och dessutom hotas inte landets säkerhet eller ekonomi av dem.
Det fanns någon bra och provokant artikel jag läste nyligen, naturligtvis hittar jag den inte just nu, men här är den mening som jag fastnat för: "The USA is a third-world country focusing on first-world problems." Och ja, varje gång jag ser fåniga nyheter som denna måste jag bara småle. USA har stora problem med skjukvård, kämpar med fattigdom och infrastruktur, saker man i normala fall ser utvecklingsländer kämpa med.
De är så transfobiska att de inte ens klarar av manliga dansare. Oavsett om de är homo- eller heterosexuella.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
USA håller på att gå tillbaka i utvecklingen i rasande fart. På alla plan. Det är svårt att greppa hur de tänker och hur kan vanliga människor bli upprörda över en sådan sak. Men jag antar att medier spelar en betydande roll i det och hetsar. Det borde inte ens bli en nyhet, än mindre något att förfasas över.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi