Annons:
Etikettot
Läst 1538 ggr
Loris M
2/22/20, 12:04 PM

Blockar ALLA med avvikande åsikter!!

Jag anklagas ofta för att blocka precis alla som har en avvikande åsikt och att jag inte tillåter andra åsikter än mina egna. 

Det stämmer ju inte, men är lite tröttsamt. Därför kommer jag nu att offentliggöra Lika villkors lista med skrivförbud för att spräcka den myten. Förhoppningsvis kommer nu de som sprider dessa lögner sluta med dessa påståenden och jag uppmanar dem att göra samma sak. Hur många han ni blockat ni som påstår att ni tillåter oliktänkande? Vågar ni lägga ut listan och förklara varför ni blockat?

I listan nedan (i två delar för den fick inte plats) är det fler personer som har dubbla nick och flera av dem är bekräftade troll som Niklas stängt av när de härjade på Lika villkor. Exempelvis :))))), Ashethoashhes, FLYNNID och xaroxa är samma person vilket Niklas bekräftat och sagt att det är ett känt troll som återkommer hela tiden och ställer till besvär inte bara på min sajt utan även andras. 

De flesta i nedersta listan (med klämmor runt nicknamnet) är konto som skapades och avslutades samma dag. Syfte var att skriva här inne något hatiskt, rasistiskt och sedan lämna. Så om jag räknar bort de som är av Niklas bekräftade troll och de som avslutat sitt konto är det sammanlagt 10 personer jag stängt av under  en period av nästan tre år som sajten funnits. De flesta av dem blockades under förra året när en Sajtvärd kom med personangrepp först här på Lika villkor och sedan skapade en hel tråd som handlade om mig med mitt namn och allt på sin egen sajt och försatte med personangrepp och hetsade till hat. Många hängde på, hånade, skrev hatiska kommentarer i en tråd med hundratals kommentarer där jag förföljdes på Ifous, de tog skärmdump på saker jag skrev, hånade o.s.v. och några av dem fick då skrivförbud. 

Som ni ser nedan det är mest avslutade konto och flera av dem är samma personer. Exempelvis vandringen, Ljusvaraelse, surasvärmor, Ay´e är alla samma person och en av de som är nu avstängd och finns i listan ovan med ett nytt nick. Hen stängdes av för att hen förespråkade ett SD-styre, diktatur och skrev bl.a. att hen äcklades av HBTQ-personer. Sådant tillåter jag inte och kommer att blocka hen och alla andra som uttrycker sig på samma sätt. 

Jag ska egentligen inte behöva förklara och försvara mig men det blir lite tröttsamt när det återkommer hela tiden, att jag blockar alla. Som ni kan se, det gör jag inte så jag ber de som sprider dessa lögner att sluta med det. 

Och nej, jag kommer aldrig tillåta hat, främlingsfientlighet, hets mot folkgrupp, homofobi m.m. Lika villkor gäller inte hatare så de ska inte få plats på min sajt. Men det finns tyvärr andra sajter där sådant sprids helt obehindrat och där man länkar till rasistiska sidor som Samhällsnytt och Fria tider. Något som inte ens Ifokus-ledningen verkar tycka är så pass allvarligt att varna dem eller ta bort innehåll. Där är vi nu tyvärr, på ett forum där hatet normaliseras. Därför känner jag att jag måste bidra med annat och visa vad hatet och avhumaniseringen kan göra med oss. 

Många av mina inlägg har på sistone handlat om SD och det är just av denna anledning, att visa att även rasister kan röstas in i riksdagen helt genom demokratiska val. Det innebär inte att de är rumsrena utan väldigt skickliga på att manipulera och lura. Låt er inte luras utan se på vad de gör i skandal efter skandal, så får ni en uppfattning om vilka de är.

Annons:
Lussan20
2/22/20, 12:12 PM
#1

-Lika villkor talar för sig själv. Ge inte upp , vi delar dina fina värderingar om alla människors lika villkor. Ämnena du inte vill ha på -Lika villkor- är sådant man som tänkande människa inte vill läsa heller.

Jag tycker du gör ett toppenjobb.

Jag blev lite tårögd då jag stod på utställningen och läste om en förskollärare som tog kampen mot nazismen här i stan. Jag blev stolt över min yrkeskår.

Människan måste hitta en väg bortom hatet….Mvh/WL🌺

Loris M
2/22/20, 12:17 PM
#2

Tack!! ❤️

Och jag är så glad och tacksam över alla er som kommer in här, läser och kommenterar och visar att vi än är många som vägrar låta oss lura av de mörka krafterna.

vendelay
2/22/20, 2:48 PM
#3

Jag antar att det på ett sätt är sant - HUR har du mage att blocka personer som uttrycker sig rasistiskt eller homofobt?!

Ungefär så jag uppfattar hela debatten…

Är så tacksam över att du finns och orkar, Loris M.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Loris M
2/22/20, 2:54 PM
#4

🌺

Loris M
2/22/20, 3:50 PM
#5

Jag förstår uppriktigt sagt inte hur en del kan tycka att åsiktsfrihet och yttrandefrihet står över alla andra lagar och att jag därför borde tillåta precis alla möjliga åsikter. Märkligt! 

Sen är det också så att rasism och hets mot folkgrupp är inte åsikter utan ett brott.

koppargaller
2/23/20, 8:57 AM
#6

🌺

Annons:
Condor
2/23/20, 11:57 AM
#7

#0

Jag  delar inte dina åsikter för att jag känner flera av de bannade personerna, som jag vet att de varken är rasister eller hatare. Blir jag också klassad som rasist/hatare och bannad från din sida (som jag tills nu ändå aldrig har skrivit på) och får vara med i din lista?

Du verkar att vara ganska snabb med att klassa andra som rasister/hatare. Hur kommer du fram till det? Funkar det så att vem som inte delar din åsikt och ideologi bara kan vara en rasist eller hatare?  

Hur kärleksfull är du själv när du hänger ut sådana listor med folk som enligt dig ska vara rasister? Reflekterar du över dig själv någon gång också? Hur bra känner du personerna som du hänger ut? Vet du att det är riktiga människor bakom nicken som du hänger ut, inga "ting" eller  liknande. 

Säkert är inte alla i din lista rasister eller hatare.  Men jag ser egentligen ingen stor skillnad mellan det som du gör och rasister. Ni alla hatar.  Ni hatar bara olika männikor och uttrycker ert hat i forum.

Magi-cat
2/23/20, 1:02 PM
#8

Bra jobbat, Loris M, och tack för att du driver den här sajten och gör det på det sätt du gör!

#0 "Och nej, jag kommer aldrig tillåta hat, främlingsfientlighet, hets mot folkgrupp, homofobi m.m. Lika villkor gäller inte hatare så de ska inte få plats på min sajt."

Tack för en sajt fritt från sådant! Det handlar ju inte om "åsikter" vilka som helst utan just detta.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lussan20
2/23/20, 1:40 PM
#9

Så viktigt ställningstagande för oss alla, som sagt det är inte en åsikt som ger lika villkor att hata, hota och skriva rasistiska åsikter. Det är ett brott.

Jag fattade att många av nicken var dubbla och bara inloggade en gång för att sprida just sådana åsikter. Samt avstängda medlemmar pga av olika orsaker.

Vi är många som fattar vad-lika villkor- betyder. Annat kan skrivas på andra sajter om de tillåter. Håll lika villkor så fint som du gör. Du behövs och de som inte vill delta på lika villkor för alla människor behöver inte…Tack.

Loris M
2/23/20, 3:38 PM
#10

#8 #9 Tack!!🤗❤️

Loris M
2/23/20, 3:42 PM
#11

#7 Jag tänker inte bemöta ditt inlägg mer än att säga att jag inte kallat någon från listan för rasist. Inte en enda. Man kan uttrycka sig rasistiskt och främlingsfientligt utan att vara rasist. Man kan också rösta på SD och vara dåligt insatt i vad det är man röstar för, utan att vara rasist. 

Jag förklarar i inlägget varför jag stängt av dem men du lägger in andra värderingar som inte stämmer, därför är det meningslöst att diskutera. Jag har valt att hålla den här sajten fri från tjafsande om vad som är rasistiskt och inte. Har du synpunkter på min moderering kan du skicka PM så tar vi det där.

Condor
2/23/20, 4:56 PM
#12

#11

Men om du ställer in en lista och skriver nedaför "Och nej, jag kommer aldrig tillåta hat, främlingsfientlighet, hets mot folkgrupp, homofobi m.m. Lika villkor gäller inte hatare så de ska inte få plats på min sajt. " väcker du intrycket att personerna i listan tillhör en av de grupperna.

Om det verkligen är så att somliga bara röstar på SD för att de är "dåligt insatta"  är det väl bättre att bemöta dessa personer med argument än att bannlysa dom och ställa in listor.  Jag vet ju inte om det finns med verkliga rasister in din ista, men om man bemöter hat med hat blir det allt mer hat av det och sen går det så som du beskrev att folk gjorde med dig. Inte leder det väl till att de som bara är dåligt insatta röstar på ett annat parti om de erfar att vänstern inte hatar mindre än högern.

Tant Grön
2/23/20, 10:37 PM
#13

#11 Du skriver så många bra och viktiga inlägg, Loris  M. Brukar läsa men inte skriva så mycket här. Det är skönt att slippa en massa SD-propaganda här. Sådant finns det mer än tillräckligt av på andra sajter.

Annons:
Loris M
2/23/20, 10:57 PM
#14

#13 Tack! 🌺

Precis min åsikt, vill man dyrka SD så finns det en hel sajt där man kan göra enbart det så jag förstår inte varför folk envisas med att skriva om sådant just här. Jag vill slippa deras propaganda och har förstått att det finns fler med mig som vill detsamma.

Tant Grön
2/23/20, 11:06 PM
#15

#14 Dessutom är det lika meningslöst att bemöta dom som att bemöta ett Jehovas vittne. Dom är så helt inne i sin värld och den intresserar mig inte. Finns som du säger en hel sajt där dom kan "debattera".

Lussan20
2/24/20, 6:36 AM
#16

Liknelsen med Jv var bra Tant Grön!

När man hellre vill ha rätt än göra rätt då blir det så här. Vi mår inte dåligt, men det märks så väl när människor gör det.

Listor? Var det inte så att du blev anklagad för att blocka folk och du visade hur få det var under åren du haft din fina sajt? Att det uppdagats att många var samma personer, det sista var väl bara en markering av vad du inte tillåter?

Man måste få visa på osanningar!

Vi försöker bara dra i bromsen för ett samhälle vi inte vill ha.

Jag förstår att det är svårt att  sätta ner foten, men vem ska annars göra det?

Mvh/WL🌺

Condor
2/24/20, 11:42 AM
#17

Men nu råkar det befinna sig namn i listan som jag VET att de varken är "pro SD"  och heller inga rasister, hatare eller troll, men vem som läser huvudinlägget får naturligtvist intrycket av att de skulle vara det.

Som sagt, jag har aldrig skrivit här eller på debatt i fokus, men läst vad som skrivs  ibland. Jag håller mig borta från striden mellan vänster och höger och det intresserar mig heller inte så väldigt mycket. Jag är så att säga en helt utomstående och som utomstående har jag faktiskt intrycket att det blockas folk bara för att de har andra åsikter  (kanske inte alla, men i alla fall några) och det är heller inte schysst att de blir uthängda i en lista med folk som ska vara hatare, rasister osv.

Magi-cat
2/24/20, 11:52 AM
#18

#17 Men läs då vad Loris skrev i #0!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vallhund
2/24/20, 12:29 PM
#19

Nu har Jimmy tagit till tunga artilleriet mot mig inne på Debatt o i en tråd jag skapade på värdsajten, är det ens värt att hålla till på iFokus längre?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Loris M
2/24/20, 12:45 PM
#20

#19 Ja, jag såg det och jag beklagar. Undrar lite detsamma. Försöker numera att inte bry mig om allt dumt och elakt som skrivs om mig och undviker att läsa på den berörda sajten. Det är liksom inget man kan lära sig där som kan vidga ens egen värld och förståelse. 

Om du tittar på den första länken i hans inlägg som ska då "bevisa" din skuld (en fem år gammal ?! tråd som han tydligen sparat) så avslöjar han mer om sig själv än om dig. I det här inlägget ser man exempelvis att han stängt av vissa personer när de använt ett förbjudet ord. I det här fallet ordet "naiv". 🤪 Grejen är att medlemmar inte vet vilka ord som är förbjudna och det står inte heller i regler utan det får man veta om man frågar efter att man blivit avstängd utan förvarning. 🤪

https://skepticism.ifokus.se/discussions/55148340ce12c4492e00004b-starman-gar-igen#48

Det var en underhållande läsning. Jag försöker numera se på det mesta som skrivs om mig, som underhållning. Att försöka förstå eller hitta logik har jag slutat med. De får göra precis vad de vill på sina sajter men jag önskar att jag slapp vara ett ständigt diskussionsämne. Av någon anledning är det extra viktigt för dem att alla åsikter ska komma fram just på den här sajten men inte på andra. Det blir bara absurt.

Annons:
Loris M
2/24/20, 12:49 PM
#21

Sen att det tillåts att man länkar till rasistiska sajter som Samhällsnytt och Fria tider och att de inte ens ser något problem med det …. det är för mig en gåta.

Loris M
2/24/20, 1:20 PM
#22

I övrigt insåg precis att sajten startades för fyra år sedan och inte tre som jag skrev. I början av april 2016. 

Så … på nästan fyra år har jag alltså stängt av tio personer sammanlagt och som sagt de flesta förra året i samband med ett grovt personangrepp mot mig och de kan ändå inte sluta prata om att jag blockar alla med avvikande åsikt. Som sagt, logiken ska man här inte leta efter eller försöka förstå.

Magi-cat
2/24/20, 1:26 PM
#23

Tråkigt, Vallhund! 

Och Loris, förstås!🌺

Undrar detsamma om jag vill vara med på iFokus längre.

"Som sagt, logiken ska man här inte leta efter eller försöka förstå"


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lussan20
2/24/20, 1:33 PM
#24

Vi får inte ge upp! Det är ljuset vi måste låta lysa igenom allt. Jag vet att det är mörker och lögner. Men vi har en uppgift att lysa på det. Men jag orkar inte idag. En månad idag sedan Ella dog. Jag stöttar er i tankarna idag…Kram från Wl🌺

Loris M
2/24/20, 2:03 PM
#25

#23 🌺

#24 Beklagar! Så är det, vissa dagar orkar man bara inte och behöver paus från allt. Kram! 🌺

Magi-cat
2/24/20, 2:11 PM
#26

#24 Fina ord. 🌺❤️
Tänker på dig, stor kram! 🤗


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Condor
2/25/20, 11:01 AM
#27

#18

Jag har läst inlägg 0 men vet inte vad du menar.  Det finns nog ett par namn i listan som jag också skulle ha stängt av pga att de är "helt vanliga troll" som bara är ute för att tjafsa emot i alla möjliga forum och det finns med ett par namn som jag vet att de varken är troll, rasister eller andra sorts hatare.  Jag vet inte vilka i listan som skulle vara hatare eller rasister men även "helt vanliga troll" ska inte hamna i en lista som kategoriseras med texten: "nej, jag kommer aldrig tillåta hat, främlingsfientlighet, hets mot folkgrupp, homofobi m.m. Lika villkor gäller inte hatare så de ska inte få plats på min sajt. "

Sen kanske Loris borde fundera på att om man ser rasister överallt, att man blir till en magnet för helt vanliga troll som gör rasistiska uttalande bara för att provocera den som ser rasister överallt. Det finns säkert smartare sätt att moderera ett forum.

Jag har sett att det ofta citeras visa ord från Dalai Lama i det här forumet.  Jag känner också ett uttalande där han säger att man bara kan lära tolerans om man har fiender:

If you can cultivate the right attitude, your enemies are your best spiritual teachers because their presence provides you with the opportunity to enhance and develop tolerance, patience and understanding.”

Varför inte ta till sig detta?

Annons:
Loris M
2/25/20, 4:55 PM
#28

#27 Jag har bett dig att sluta diskutera hur jag modererar och uppmanat dig att skicka PM istället. Jag har också sagt att jag inte kallat någon för rasist. Nu använder jag dina ord: Varför inte ta till sig detta?

Ja, det finns många olika sätt att moderera en sajt på och jag har valt det här sättet. Du får gilla läget eller söka dig  till andra sajter som modereras på det önskvärda sättet. Fortsätter du diskutera min moderering kommer jag att ta bort sådana kommentarer.

Condor
2/25/20, 5:17 PM
#29

#28

Det är klart att du får moderera hur du vill på din egen sajt.  Om du inte gillar kritik får du också ta bort mina inlägg, men då visar du ju att du vill tysta ner kritik och att det som rubriken handlar om stämmer.  Tycker du inte att man som moderator ska få bli kritiserad i ett fritt land? Gillar du inte åsiktsfrihet?

Jag har tagit till mig att du inte direkt har kallat någon att vara rasist, men jag förklarade för dig i inlägg 12: 

"om du ställer in en lista och skriver nedaför "Och nej, jag kommer aldrig tillåta hat, främlingsfientlighet, hets mot folkgrupp, homofobi m.m. Lika villkor gäller inte hatare så de ska inte få plats på min sajt. " väcker du intrycket att personerna i listan tillhör en av de grupperna."

Kan du helt enkelt inte erkänna att det där inte var en bra sak? Jag vill ju inte döma över dig, utan visa dig hur det kommer fram och att det är därför som en del personer anser det som står i rubriken, att du blockar alla med avvikande åsikter. Vi alla gör fel, men vem som är klok lär av sina fel.

Lussan20
2/25/20, 7:09 PM
#30

jag fattade precis ditt inlägg, att du inte anklagade någon för rasism, utan bara klargjorde vad som inte var tillåtet på din sajt! Samt att du raderat troll, dubbla nick mm. Man får bara hoppa över då det inte ger något. Det känns bra på din sajt. Vänligt och trevliga ämnen. Människan behöver glädje och framtidstro.

Mvh/WL🌺

Loris M
2/25/20, 8:17 PM
#31

Tack snälla WL! 🤗

Condor
2/26/20, 12:12 PM
#32

Jag konstaterar att mitt senaste inlägg blev borttaget. Ok, Loris, du skrev att du kommer att ta bort mina inlägg om jag fortsätter att diskutera din moderering, så jag räknade egentligen med det.

Men nu är det så att ditt huvudinlägg handlar om din moderering. Jag har så att säga bara diskuterat ämnet i tråden som du själv öppnade. Egentligen har alla här diskuterat din moderering, men alla andra gav dig beröm och skickade dig smilies med kramar och rosor. Den enda som hade en avvikande åsikt var jag och just därför blev inläget borttaget. Jag har inte ens diskuterat "hat, främlingsfientlighet, hets mot folkgrupp, homofobi m.m. " eller gjort uttalande som passar in där. Jag har bara diskuterat ämnet i tråden.

Vad har det för en mening att öppna en tråd där du förklarar att det inte är så som det sägs, att du blockar alla med avvikande åsikter, om du i samma tråd ger exempel på att det ändå är så? Hur hanterar du det? Tar du bort mitt inlägg…. snabbt… innan alla hinner att läsa det? Jag kan ju också göra så som du skrev, att söka mig till andra sajter och fortsätta att diskutera ämnet där. Hur vore det med debatt i fokus?

Lussan20
2/26/20, 12:17 PM
#33

Det låter nästan som ett hot?  Vore synd på iFokus att söka sätt att misskreditera någon som har en av de bästa sajterna här.

Condor
2/26/20, 12:24 PM
#34

#33

Hot? Var det inte Loris som föreslog att söka mig till andra sajter och som tog bort mitt inlägg bara pga avvikande åsikter? Det är din subjektiva syn att det här är en av de bästa sajterna. Själv gilar jag inte inskränkningar av åsiktsfrihet. Att hålla sig till sanning är ingen misskreditering.

Annons:
Lussan20
2/26/20, 12:49 PM
#35

Ingen har väl hindrat dig att skriva på andra sajter, men om man tex har en sajt som inte vill att man pratar krukväxter på en skolsajt måste det vara moderatorns  beslut som gäller. Lika villkor är en sajt där alla människors lika villkor i världen står i fokus, inte allas åsikter under -lika villkor-.

Magi-cat
2/26/20, 2:03 PM
#36

#35 Bra skrivet, instämmer! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vallhund
2/26/20, 3:47 PM
#37

#33 Åsiktsfrihet gäller väl inte på någon iFokussajt?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Condor
2/26/20, 4:00 PM
#38

#35

Wonnalesan, det är ju inte jag som har valt diskussionsämnet, utan det var Loris själv som öppnade en tråd där hon försvarar sin moderering. Jag diskuterade som sagt just det ämnet. Ämnet moderering skulle annars passa bättre i ett debattforum, men jag förstår att hon inte vill öppna en tråd i "debatt ifokus".  Jag tänkte att det inte skulle uppskattas om jag pga ditt krukväxtargument i stället skulle ha öppnat en tråd om den här tråden på debatt iFokus och jag diskuterar hellre direkt med trådskaparen i sin egen tråd. Därför svarade jag här. Skulle jag inte ha haft en annan åsikt, skulle det säkert inte ha varit ett problem.

Du förstår, åsiktsfrihet är mycket viktigt för mig. Jag hade föräldrar som själva har upplevt det andra väldskriget och berättat för mig hur det gick till om man inte hade den åsikten som fascisterna hade. Det var döden! Det finns egentligen bara 2 olika politiska inriktningar som inskränker åsiktsfriheten och det är den extrema högern och vänstern, dvs. fascism och kommunism. Om man vill se sig som"de ljusa kärleksfulla" som ni i det här forumet verkar se er som och de andra är de "mörka krafterna" ska man åtminstone se till att inte förfalla i samma mönster som de "mörka krafterna".

Jag är inte här för att döma över er, utan mitt syfte är att skapa insikt. Om man bara tolererar likasinnade uppvisar man samma mönster som de s.k. "mörka krafterna". Jag gillar varken den extrema högern eller vänstern, men jag tolerarar dem och från ett andligt perspektiv uppfyller båda ett visst syfte, att motivera de politiker som står i mitten att göra en bättre politik, för att inte förlora rösterna till höger eller vänster.  Skulle jag diskutera med högerextremister, skulle mitt syfte också vara att skapa insikt. Det är det som är ljuset, att belysa hur det är, att skapa insikt och låta sanning träda fram. Inte att strida och hata de som man anser att de hatar. Jag är säker på att Dalai Lama, Buddha eller Jesus också skulle tänka precis så.

Sen kort sagt…. är man objektiv, är det inte fint att hänga ut listor med namn och sen väcka intrycket att det här hatare, rasister mm.

Lussan20
2/26/20, 4:26 PM
#39

Jag ser att du uppfattat det så, men jag uppfattade det helt annorlunda. Som jag skrev så visade Loris på vilka hon uteslutit under alla år och varför. Det var inte så många som beskrevs.

Det var de som var troll och hade flera nick, några med rasistiska inlägg. På slutet som man kan se som en del av förklaringen av vad hon inte accepterar på sin sajt. Jag tror bara det var en förklaring hur hon vill ha sin sajt!

Jag beklagar det din familj upplevt från hjärtat och jag vill tro de som kämpar för ljuset och det goda här tycker detsamma. Det är det som vi vill belysa-allas lika värde-. Ingen som förtrycker och dödar oliktänkande får mitt godkännande och inte sajtens heller. Vi är många som hjälper människor på olika sätt. Jag själv gör inte åtskillnad på folk och folk-jag frågar inte varifrån eller social tillhörighet, jag hjälper. Så många barn av olika nationalitet har passerat min famn och jag ska kämpa livet ut för djur och barn, det är ett livskall. Jag upplever de här som systrar i kampen för det goda.

Condor
2/26/20, 5:49 PM
#40

#39

Som sagt, känner jag flera personer i listan som varken gör rasistiska uttalande, sprider hat eller leker troll och Loris har ju inte kommenterat alla namn heller. Visst finns det med namn i listan som kan klassas som troll, men de "okommenterade" verkar att klassas som det som hon skrev att hon aldrig kommer att tillåta. I alla fall väcks inttycket att det är så.

Sen verkas det diskuteras/belysas mer om SD, andra debattörer, vilka som är avstängda osv. än om lika villkor för alla. Ert syfte är nog att kämpa för det goda, men man ska aldrig glömma att granska sig själv, att reflektera över sig och framför allt välja rätt metod att kämpa för det goda. Jag tror inte att det gör någon nytta att t.ex. snabbt skriva ett stort antal inlägg, så snart det dyker upp ett nytt inlägg på debatt iFokus, så att det inte blir synligt på nya inlägg. Det bara skapar ilska och det är ett krig som ingen kan vinna. Alla förlorar. Det bara skapar ofred.  Kämpa inte med svärdet, utan med visdom och med hjärtat och då menar jag inte kramsmilies, utan tolerans mot verkligen alla. All ondska i världen orsakas av brist på medvetande för det som man gör. Ju hårdare man trycker mot en vägg, ju större blir motståndet.

Det där med mina föräldrar hände ju för mycket länge sen, men dom har berättat mycket för mig om hur det var på den tiden. Min far och hans kompissar var med i en politisk motståndarrörelse och nästan alla hans kompissar blev därför avrättade av fascisterna. Opposition var förbjudet. Skulle min far också ha blivit fast, skulle jag inte existera och inte skriva här. 

Själv är jag demokratisk "minded" och förspråkar faktiskt lika villkor för alla, precis som frihet (åsiktsfrihet bland annat).  Men jag kämpar inte med era metoder.

Loris M
2/26/20, 6:54 PM
#41

Condor,

Jag har läst det du skrivit, jag har förstått hur du uppfattar det och jag tackar för dina reflektioner. 

Men det är fortfarande så att jag vill styra den här sajten på mitt sätt och det har jag all rätt att göra. Det är så iFokus fungerar. Det finns inget du kan säga som kan få mig att ändra mig när det gäller att alla åsikter ska komma fram och att låta, även de som gått till personangrepp mot mig, eller på annat sätt brutit mot regler, komma till tals. Det kommer inte att hända. Jag vill hålla sajten fri från hat. Det finns väl få sajter på iFokus där precis alla åsikter är välkomna. Andra sajtvärdar   stänger av medlemmar, låser trådar, skriver fram regler o.s.v. men det är just den här sajten ni hakat upp  er på. Det är ingen slump. 

Jag skriver mycket om SD och det är för att SD-politiker visar sig rätt ofta vara rasistiska, främlingsfientliga, hatiska och homofobiska. De värnar inte om allas lika värde och därför blir de ett återkommande tema på den här sajten som just värnar om allas lika värde. 

Jag skulle uppskatta väldigt mycket om du kunde sluta skriva samma saker om och om igen för jag vill inte behöva upprepa mig. Allt som finns att veta varför jag gjort så här står redan i #0. Jag hoppas att du inser att det är ganska onödigt att fortsätta driva samma linje. Om du vill veta varför din partner som också finns med på lista blivit avstängd och om det är där som skon klämmer, skicka PM så kan jag förklara. Men var snäll och sluta med ältande. Du kommer som sagt inte uppnå något. 

Sen kan jag tycka att det är märkligt att du aldrig (vad jag minns) skrivit på den här sajten tidigare men så kommer du nu enbart för att kommentera min moderering.

Annons:
Condor
2/27/20, 3:47 PM
#42

#41

Nej, det är inte bara din sajt och jag har inte hakat upp mig på den.  Det är första gången som jag diskuterar här.  Jag vet att det finns många sajtvärdar som står i kritik. Du har i alla fall ändå tagit dig en hel del tid att diskutera med mej.

Det är klart att du kan styra din egen sajt precis som du vill, men varför inte stå till hur du verkligen styr den? Jag har själv erfarit att ett av mina inlägg försvann pga jag inte delade din åsikt. Det finns ingen sko som klämmer, fast min sambo (som aldrig har skrivit ett elakt ord till någon eller om någon) befinner sig i listan. Jag hatar dig inte för det och är inte ens arg. Du kan gärna skicka mit ett P.M. men det är som sagt inte anledningen till att jag skriver här. För övrigt finns det fler personer än min sambo som jag vet att de inte har skrivit elakt.

Vad jag vill förmedla till er alla här (och därför fortsätter jag att diskutera resten här och inte via P.M.) har med sajtens anda att göra, för att lika villkor för alla, mänskliga rättigheter osv. är väldigt viktiga för mig. Jag vill bara be er alla att betrakta saken från min synvinkel och ni kan gärna tala om för mig om det är någonting som ni tycker är allt för tokigt.

Vi alla är födda som oskyldiga barn som bara vill ha kärlek och aldrig erfarit något annat. Även de ondaste människorna är födda som sådana och de flesta blev älskade av sina mödrar och av gud.  Som småbarn är vi inget annat än gudomliga. Men sen blir vi formade av omgivningen och miljön som vi växer upp i, av erfarenheterna som vi gör i livet. Vi kan bli formade till mest goda människor eller till mest onda människor. Men vi alla kategoriserar saker och ting till det som vi gillar och det som vi ogillar.  Vi älskar och hatar pga hur vi själva bedömer människor.

Du själv skrev just "SD-politiker visar sig rätt ofta vara rasistiska, främlingsfientliga, hatiska och homofobiska" och jag förstår dig mycket väl att du därför hatar hela gruppen. Men om du frågar en SD-are, får man också svar som åtminstone jag förstår varför de hatar. Om de säger att många av de nya invandrarna hatar vår kultur, inte håller sig till våra lagar, utan till Sharia, att vi importerar våld, inte har råd att försörja så många, osv. kan man ju heller inte avfärda allt.

Vi människor tenderar till att tänka i kategorier. Gör någon dåliga erfarenheter med en invandrare, projicerar han lätt bilden på hela gruppen invandrare, fast det även finns med många som är snälla och fredliga.  Ni i det här forumet projicerar er föreställning på hela gruppen SD-are.  Ni alla, både höger och vänster, har valt ut en grupp människor som ni hatar pga hur ni är formade av miljön och omgivningen som ni har växt upp i, vilka erfarenheter ni har gjort, och vilka informationer ni har fått.

Så beteer sig människor ända tills de har erfarit ett andligt uppvaknande. Då börjar man att göra sig av med det som man har blivit format till och med tiden närmar man sig mer och mer det oskyldiga barnet som bara vill gott, som vi alla en gång har varit, precis så som Jesus sa att vi måste bli om vi vill komma till himmelsriket. Har man en gång erfarit sin egen gudomlighet, ser man att det är samma gudomlighet i alla människor och att vi alla är lika. Vi har bara olika ego och kroppar, men resten är gudomlig.  Ser man gudomligheten även i alla som vi klassar som onda, ser man dessa på ett helt anat sätt.  Du ser att det bara är en människa som blev formad till någonting som ens ego klassar som "dåligt" men annars är lika gudomlig som du själv.

Då inser du att det är meningslöst att bekämpa andra gudomliga som har haft oturen att bli formade till "onda människor". Då inser du att du måste bygga broar mellan människor och inte riva ner broar.  .

Det är för mig lika villkor för alla, att man inte utesluter någon ur de lika villkoren. Inte ens de som inte är för lika villkor, för annars beteer man sig själv inte bättre. Ni verkar att gilla Dalai Lama. I sina visa utalande ser man att han har haft ett andligt uppvaknande.  Hur tror ni att han skulle se på saken och hur tror ni att han skulle bemöta folk som för er är "mörka krafter"? Med kärlek eller hat?

Jag tror att han skulle bemöta dessa med kärlek och bygga broar. Om av 1000 människor bara en enda tar stegen att gå över bron, har man gjort mer nytta än om man bemöter dessa med hat. Då kan man säga att man har spridit ljus. Om hat bemöter hat, blir hatet ännu större.

vallhund
2/27/20, 4:25 PM
#43

Jag slipper gärna predikningar o frälsningsförsök härinne. Det är ungefär lika välkommet som besök av jehovas vittnen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Loris M
2/27/20, 4:48 PM
#44

#42 

Svarar bara kort på det som jag reagerar mest på och inte kan lämna utan att bemöta. Sedan sätter jag punkt för vår konversation i den här tråden. 

**Jag har själv erfarit att ett av mina inlägg försvann pga jag inte delade din åsikt.
**

Nej! Den försvann för att jag i inlägget innan #28 varnat dig och sagt att jag inte vill att du fortsätter diskutera min moderering och att vi kan ta det via PM. Men du respekterade inte det utan fortsatte att skriva. Det gäller inlägg 29 som jag nu återpublicerat bara för att visa vad som står där och att det inte handlar om "avvikande åsikter". 

Du själv skrev just "SD-politiker visar sig rätt ofta vara rasistiska, främlingsfientliga, hatiska och homofobiska" och jag förstår dig mycket väl att du därför hatar hela gruppen.

Nej! Jag hatar inte hela gruppen eller någon som röstar SD. Det har jag aldrig någonsin skrivit någonstans utan det här är bara ett felaktigt antagande som du gör. Hata är för mig ett väldigt starkt ord och jag använder det sparsamt. Jag hatar faktiskt ingen men jag ogillar en del personer. De som röstar SD antar jag är en heterogen grupp och eftersom jag inte känner de flesta av dem kan jag inte heller hata dem. 

Det finns ingen sko som klämmer, fast min sambo (som aldrig har skrivit ett elakt ord till någon eller om någon) befinner sig i listan.

Det där är väl ändå att ta i? Aldrig? Till någon? Hon har skrivit väldigt många elakheter till mig och om mig och senast för för en stund sedan på en annan sajt där hon diskuterar min sajt, mig som person och de som brukar skriva här. 

Du har skrivit ett väldigt långt inlägg och lagt ner mycket tid på att skriva det. Antar att det är viktigt för dig att det kommer fram det du vill ha sagt. Av respekt för det låter jag det vara kvar.  Men allt som du skriver hädanefter kommer jag att ta bort. Oavsett vad du skriver i tråden. För nu har du fått flera varningar och du har också fått chans att berätta vad vill ha sagt i flera inlägg. Det räcker nu!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Loris M
2/28/20, 3:23 PM
#47

Häxjakten fortsätter ser jag och det skapas tråd efter tråd på på en annan sajt om min moderering. Jag tänker inte lägga ner mer tid på att förklara hur jag modererar för det hjälper i alla fall inte. 

Trots att jag offentliggjort listan med skrivförbud och förklarat vilka jag blockat och varför så fortsätter de spekulera om hur många jag blockat och att alla med avvikande åsikter blockas. Med andra ord, kan de inte ta till sig fakta så är det ännu mindre troligt att de tar till sig det jag skriver. Låt dem hållas! De är inte värda min tid.

Lussan20
2/28/20, 5:07 PM
#48

Så dåligt!

Jag ser en viss tendens till utfrysning för att man själv inte fattar vad du skriver. Nej det är bara sorgligt! Du gör rätt som bara skiter i det , rent ut sagt. Låt det inte krypa under skinnet, utan gör som en blöt hund skaka av dig det.

Finns ingen moderator som ser över sådant? Mvh/WL🤗

Annons:
Loris M
2/28/20, 5:14 PM
#49

#48 Tack! 🤗

koppargaller
2/28/20, 8:06 PM
#50

Är inte helt uppdaterad då jag varit på sjukan nästan hela dagen, räknar man så kommer ditt namn nog upp oftare än SD. 😂

Loris M
2/28/20, 8:14 PM
#51

😃

DesK
2/28/20, 8:51 PM
#52

Loris, du är en populär person 😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Loris M
2/28/20, 8:54 PM
#53

Det verkar så. 😎

Upp till toppen
Annons: