Inte ens döda muslimer är välkomna
Alltså, jag håller på att förlora hoppet om oss människor. 😩
"Göran Cajhagen bor granne med kyrkogården i Börringe utanför Svedala. Han har startat en namninsamling för att förhindra att muslimska gravar ska få ta plats på kyrkogården.
– Alla här är emot det. Många som är uppvuxna här och har sina föräldrar liggande på denna kyrkogården är emot det, säger Göran Cajhagen.
Han har samlat in 60 namnunderskrifter som han lämnat in till kyrkorådet i protest. Han har också lämnat Svenska kyrkan.
– Hade det inte varit för pandemin så hade jag fortsatt samla in namn. Jag känner obehag över att de har börjat bygga. Vi vill inte ha muslimerna och deras kvinnosyn här, säger han."
https://www.sydsvenskan.se/2021-05-16/protester-nar-skanska-kyrkor-anlagger-muslimska-gravplatser
Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor, Bokcirkel och Multikulturellt
Det är förfärligt! Hur kan människor vara så omänskliga? Jag minns hur glad jag blev, när jag var nyinflyttad i Göteborg och bekantade mig med min omgivning, och fann att på kyrkogården fanns en rejält tilltagen avdelning för muslimska gravar.
Désirée
Afghan lives matter

Fy för den lede vilka människor👹👿💔
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jag tror inte att en muslim skulle vilja ha sina gravar på dessa platser heller.
Med den människosynen hoppas jag att gravplatserna blir tomma, för vem vill begravd på en gravplats med bara främlingsfientliga?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Jag blir både ledsen och arg. Fattar inte hur man ens kan komma på tanken och vilja driva det här hatet in i döden, samla in namnteckningar…. att han/de inte skäms. Men det gör han tydligen inte, för han vill även synas i tidningar och sprida sin rasism. 😔
Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor, Bokcirkel och Multikulturellt
Jag blir så arg på sånt här.
Jag har så god lust att åka dit och säga mina ord till den här personen att veta hut!!
Fy, , sjutton vilken människa!!!
HH 🙂
Hur kan man hata människor så in i döden så man missunnar dom sista vilan det övergår mitt förstånd, kunde inte läsa hela artikeln för den är låst men förstår av trådstarten att han med flera protesterar.
Den mannen och dom som skrivit under listan kan inte ha mycket koll på vad som gäller i Sverige med begravningar där kyrkan har av staten i uppdrag att bedriva begravningsverksamhet. Undantaget är Stockholm och någon mer ort minns inte vilken där kommunerna ansvarar för det så det här tror jag knappast han kommer långt med hur mycket han än väsnas.

Muslimer ska kunna få sin sista vila på den nya begravningsplatsen i byn Börringe, öster om Svedala. – Vi har inventerat våra fyra kyrkogårdar i församlingen och kommit fram till att här är bästa platsen, säger Louise Wetterlund, kyrkoherde i Svedala församling.
Läs mer här 🔽
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/muslimsk-begravningsplats-i-borringe-vacker-kanslor
Det som gör mig mest förbannad i det här är att inte ens efter sin död slipper människor undan hat. Den där Göran hua vilken obehaglig typ och visst han får väl tycka vad han vill om muslimer men för tusan han har inte rätten att missunna människor sin sista vila.
Vet ni jag hoppas att alla muslimer som begravs på Börringe spökar så in i norden för honom så han aldrig får ro 😎 det vore något det 👻👻👻

#8: Kan inte annat än att hålla med!