Annons:
Etiketterpolitikfrämlingsfientlighetrasism
Läst 289 ggr
Loris M
2021-05-21, 21:07

Vad som helst men aldrig SD

Det är ju ingen hemlighet vad jag tycker om SD men under en tid har jag nästan gett upp när jag ser hur folk fullständigt förnekar och inte låtsas om rasism, kvinnohat, homofobi, som SD gång på gång visar i ord och handling. Och de blir allt modigare, allt mer hatfulla då de får medhåll från KD och M bl.a. Allt är invandrarnas fel i Sverigedemokraternas värld. Inte för att de egentligen tror det, utan för att de vet att det finns folk som vill ha syndabockar, som vill ha någon man kan skylla alla samhällsproblem på. Just nu är det invandrare, förut var det samer, romer, judar…. det är sådant som folk går igång på och som de kan vinna röster på.

SD är inte ett vanligt parti. De har ett nazistiskt förflutet men det är deras hat, rasism m.m. i nuet som är det intressanta. De har aldrig lämnat rasismen nazismen bakom sig. Dag efter dag visar de var de står och att Ungern och Polen är deras förebilder. Länder där mänskliga rättigheter reduceras, där medier kontrolleras, där man inför HBTQ-fria zoner. Det är så SD skulle vilja ha de i Sverige också.

Därför är det inte läge att vara tyst, vår demokrati är hotad. Jag kommer att fortsätta skriva om dem och jag kommer att starta en särskild tråd där vi kan samla artiklar när SD-politiker handlar eller uttrycker sig kvinnofientligt, homofobiskt, främlingsfientligt. Och tro mig, de kommer att göra det väldigt enkelt för oss.

• Redigerat 2021-07-30, 20:58 av Loris M
Annons:
DesK
2021-05-21, 21:18

Det är så viktigt att det kommer fram vad Sd verkligen står för! Vår nästan 100 år gamla demokrati är nu i mycket stor fara.

Désirée
Afghan lives matter

Loris M
2021-05-21, 22:31

"Att de vill göra Sverige till ett land som liknar Ungern och Polen är det ingen tvekan om. Richard Jomshof har sagt tidigare: "Eftersom Sverige inte är Ungern, eftersom vi inte sitter i regeringsställning (än) och eftersom media i Sverige inte fungerar som media i Ungern, är vi tvungna att anpassa oss till den verklighet som råder här. Det innebär inte minst att vi måste anpassa vår retorik efter det rådande läget." Hur kan man förklara bort det här?

https://likavillkor.ifokus.se/discussion/1494143/bjorn-soder:-kvinnor-dodar-sina-barn-vid-abort

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2021-05-21, 22:32 av Loris M
DesK
2021-05-21, 22:35

Detta borde verkligen vara något som den mest inbitne sd-vän borde reflektera över om hen vill vara en del av!

Désirée
Afghan lives matter

Loris M
2021-05-21, 22:37

Ja, tydligare än så här går det knappast att vara.

Loris M
2021-05-26, 18:50

En ren diktatur, övervakningsstat är vad vi skulle få med SD vid makten där de skulle kontrollera inte bara medier utan även utbildningssektorn och enskilda lärare så de lär ut "rätt saker". 🤢

"Under en distanslektion i historia som Johan Ohlin (SD) satt med på i egenskap av förälder, reagerade han starkt på att stormningen av Capitolium benämndes som ett försök till statskupp. Han blev också upprörd över ett uttalande av läraren kring kopplingen mellan sänkt skattetryck och kvalitet på välfärden i Sverige. /…/

Efteråt hörde han av sig till läraren via mejl där han kritiserade läraren för undervisningen. I mejlet skriver Johan Ohlin (SD) att han skulle hålla ett öga på framtida lektioner: ”Jag ska dokumentera vidare undervisning och återkommer vid behov”, skrev Johan Ohlin (SD) till läraren.

Enligt Torbjörn Hanö, som har talat med skolans jurister, kan det vara olagligt."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sd-politiker-anklagar-larare-for-vansterpropaganda-tanker-spela-in-lektioner?fbclid=IwAR0jwYhawhVYYTjKF4gEMTETDCSOcQ2_UjzRLo8lkGbembgtBt1GEU7L-Kk

Via mejl kontaktade Johan Ohlin (SD), kommunfullmäktiges ordförande i Hörby, sitt barns lärare på Polhemskolan i Lund. Han ansåg att läraren på sina historielektioner indoktrinerade eleverna med vänsterpropaganda och berättade att han kan tänka sig att spela in lektioner i framtiden.
DesK
2021-05-26, 19:30

Urk! Jag mår illa! 😱🤮

Désirée
Afghan lives matter

Annons:
Magi-cat
2021-05-27, 08:54

Det är fruktansvärt! 😡😱

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2021-06-05, 07:44
[--------------------------]

Jag är faktiskt smått allergisk mot SD och den sort som påfallande ofta röstar på dem. Jag har ju varit politiskt aktiv och den här sorten har varit ett stort problem måste jag säga, tillsammans med vissa andra, men i huvudsak SD.

Att de tagit sig fram tror jag tyvärr beror på att Jimmie Åkesson faktiskt har karisma. Visst, vi som inte röstar på eller ens accepterar SD ser ju ingen karisma hos honom, men tyvärr har han alltför mycket av det. Han vet dessutom hur man skapar drama, något en del människor älskar.

Nej, jag skulle aldrig välja SD eller något annat parti som skulle kunna tänka sig att stödja dem bara de får makten.

[Tismon]
2022-01-12, 20:32
Här ställs Sverigedemokraten Stefan Jakobsson inför rätta vid Eskilstuna tingsrätt. Han misstänks för närmare 40 bedräge
Loris M
2022-01-12, 21:22

#10: Jag tog mig frihet att kopiera ditt inlägg rakt av och lägga in i den här tråden.

https://likavillkor.ifokus.se/discussion/1502842/sverigedemokraternas-skandaler

Där brukar vi samla alla länkar/debattartiklar m.m. om SD. Ett tag skrev jag nya trådar när de kommer med någon ny skandal men det är så mycket hela tiden att det kändes som att att jag skrev bara om dem på sajten och att jag spammade min egen sajt. 😄 Så bättre att ha det samlat i en tråd tänkte jag. 🙂

[Tismon]
2022-01-12, 23:00

#11: Nähä det visste jag inte! Förlåt för att det hamnade fel!

Loris M
2022-01-13, 06:24

#12: Ingen fara, du får absolut länka i den här tråden också. Jag ville bara berätta att jag tagit dina länkar. 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: