Ebba sjunger!
Ebba sjöng i riksdagen och många lyfte på ögonbrynen. Bla Steffo på morgonprogrammet. Malplacerat och konstigt!
Sedan gav hon sig på Stefan Löfven med hjälp av Bibeln som kändes plumpt.
Orden ur Bibeln var från då Jesus dog på Korset - förlåt dom för de vet inte vad de gör-. Man fylls av obehag och man vill kontra med andra ord ur Bibeln.
Kasta inte sten i glashus, samt du ska inte hava begärelse till din nästas hus tjänare och tjänarinnor.
Du ska inte bära falsk vittnesbörd mot din nästa.
Men passar Bibelns ord in i riksdagshuset för att straffa sina motståndare. En tanke som slog mig då jag såg detta?
#0: Nja egentligen sjöng hon en populär slagdänga från Monthy Pytons film Life of Brian från 1979.
Som i sin tur är en parodi så jag vet nog inte om jag ska tolka det som en hädelse.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Det var inte så jag menade. Hon sjöng först ur Life of Brian, sedan citerade hon Bibeln mot Stefan. I detta menade jag att man kanske skulle se sig själv med de andra citaten. Mvh/WL
Jag undrar hur hon tänker i vissa avseenden? Att vara en dömande människa är inte så Kristet i min tankevärld!
Jag förstår henne inte alls med sina utspel? Mvh/WL
Ja att blanda in bibelord känns väl sådär märkligt…
/Maria
Undrar om hon trodde att det skulle få mer kraft pga det, annars brukar väl debatterna vara religionsfria?
Sången passade inte in heller. Mvh/WL
Jag tycker nog att det ändå fanns ett logiskt sammanhang oavsett på vilken sida man står.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/därför-sjöng-ebba-busch-i-talarstolen-i-riksdagen/vi-AAKRp2u
- Redigerat 2021-06-10 16:13 av Pyttelite
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det kanske hade passat bättre med något så'nt här, med tanke på var hon har sina rötter.
#8: Du verkar ha fastnat för Ebba.
Vad har Ulf Ekman med Löfven och hans politik att göra? - eller menar du att Löfven pratar i tungomål?
#9 Ulf Ekman ledde Livets Ord, där Ebba har sina rötter. Elementärt min käre Watson.
#10: Jo du har tuggat det en tid nu men var har det med gårdagens debatt att göra och hennes politik.
Verkar som att du fastnat på något sätt. Eller har man inte rätt att välja att gå i skola var man vill längre.
Ulf Ekman är sedan länge ett minne blått eller vilken färg han hade. Har inte ens samma tro längre.
#11 Jag anser att det är mycket Livets Ord över Ebbas politik. Ett konkret exempel är flumkravet om att barnmorskor ska ha laglig rätt att arbetsvägra av religiösa skäl.
#12: Men det har väl inte bara med livets ord att göra och Ulf Ekman är borta sedan länge.
Det är väl en allmän religiös uppfattning så att det skulle vara speciellt livets ord förstår jag inte.
Du verkar ha låst på både Ebba och Livets Ord och tydligen Ulf Ekman som inte ens bor i Sverige.
- Redigerat 2021-06-10 18:18 av Pyttelite
Ulf var först Präst, sedan pastor i livets ord. Han har konverterat till Katolicismen.
Min fråga var väl egentligen om man ska använda Bibeln i riksdagen och slå sina meningsmotståndare i huvudet med, samt brista ut i sång? Märkligt enligt mig.
#14: Det handlade om att Ebba tyckte att Löfven använde bibelordet eller företeelse som redskap för att inte ta tag i saker.