.
Här har vi då en grupp med kvinnor, var många är äldre.
Ni ser er själv som bra människor. Med rätt värderingar. Som goda samariter. Emot rasism, för inkludering. Det är det ni tror ni förmedlar utåt också. Det ni vill förmedla utåt.
Men det är inte det ni visar.
Ni visar att ni tycker att ni har rätt värderingar och åsikter. Flera av er har man sett många år här inne. Bilden är intakt till ni ser vad ni tycker är rasism. Ni avskyr rasism. Det gör bra människor. När ni i grupp sen försöker få sajter borttagna för att dom är för sd och och sd är nazister, jobbar ni med att putta bort sajtens inlägg från "nya inlägg listan", ni protesterar för ägarna om att sajten tillåts, drar till med att det inte är bra för iFokus att en sådan sajt finns ni försöker störa på sajten, är på värden och har ett himla drev för att få som ni vill. Att ni tillsammans beter er illa rättfärdigar ni med att rasism måste bekämpas.
Sen närmar det sig val. Fokus läggs på att göra trådar om sd. För att visa vilket rasist parti det är med nazistisk bakgrund. Trådar för att förlöjliga partiet finns, "faktatrådar finns" det är helt enkelt ert mission att göra vad ni kan för att smutskasta partiet, deras värderingar och människosyn är vidrig och måste visas. Man är på om hur sd smutskastar andra partier, hur jäkligt beteende det är. Att ni smutskastar ett parti är er rätt för ni kämpar mot rasism, helt annan sak.
Man idiotförklarar partiets sympatisörer, och folk som kommer rösta på dom begriper inte vad dom gör. Faktan" är mest twitter poster, vinklade tidnimgsscribenters uppslag om hur illa dom tycker om sd och hån om saker som ska ha skett. Tidigare har högervinköade medier sagts vara värdelösa som källor, det ska vars oberoende källor. Nu används vänstermediaartiklar som källor för hur hemska dom är. En artikel var så fin och baserades helt och hållet på "vittnen inifrån" som källor på allt som påstods. Det var säkra källor.
Mycket var bara era åsikter utryckts på massa sätt och hatspridning, kanske trodde ni att det skulle få folk att inte rösta på dom. Men det som utstrålade från sajten var smutskastning var personer i partiet hånade, anklagades för att säga saker, massa massa negativitet mot både parti och anhängare. Ni var obrydda när jag påpekade hur det såg ut att fördöma handlingar från andra, psy över hur det visade vilken människosyn det visade och sedan göra samma sak själva och känna att det var ok för det var mot hemskt parti. Men ni kunde inte se hur icke konstruktivt eller produktivt ert agerande var och ville inte på ett mer seriöst vis visa det negativa. Trots att det skulle kunna påverka några röster. Som alltid misstänks man vara sd om man inte faller in i kören och istället efterlyser ordentliga källor och bevis på varför partiet var dåligt.
Ni var alla på ordentligt när jag inte tyckte miljön var det mest akuta och inte var en fråga jag brydde mig om i mitt val. Dumförklaringar, hån, tjat om att miljön var det viktigaste av diverse anledningar när jag fortsatt inte såg miljön som en viktig fråga i mitt val. Jag gade fel, fast jag sa att miljöfrågan inte var en valfråga JAG prioriterade. Fullständigt oförmögna att acceptera att olika frågor är olika prioriterade och vad man själv tycker är viktigt i valet kan inte vara fel då det är personligt. Gliringar här och där, inget som admin såg fel i trots att det var tydligt att man ville nypa den som inte tyckte rätt, alltså vad gänget bestämt var rätt.
Sedan skedde hela novellen var gänget inte agerade mot orätt, trots att det stod svart på vitt. Läste någon dag sedan hur en i gänget skrev i nån tråd att om man inte agerar när någon beter sig illa är det samma sak som att man står bakom det den gör.
Här agerade man inte mot falsk brottsanklagelse, den var inte mot någon i gänget. Man stod alltså bakom sådant agerande, även när jag bad admin ta bort inlägget. Det fanns ingen anledning att radera det. Du anklagas bara för att hota en värd, öppet på iFokus, utan hänvisning till hotet, det är bara att acceptera. Men satan i gatan vad fruktansvärd jag var som utan något stöd krävde att en värd på iFokus såg till att backa upp en så allvarlig anklagelse på ett öppet forum. När han raderade min uppmaning på sin sajt var jag så hemsk som nämnde en vörds NICK, i 2 inlägg på min inaktiva sajt. För jävligt att jag svor och krävde att hon fullföljde det hon påbörjat. Det var en fruktansvärd uthängning. Hemskt att kräva att en värd tar sitt ansvar när hon startat något sådant. Att jag hängdes ut öppet som en människa som hotat en annan, utan några bevis för anklagelsen, det var inte obehagligt, oroande, hemskt eller värd att prata om. Lögner om andra värdar öppet på sajter, som framställer den drabbade som en hemsk person, som gjord något brottsligt är ok. Verkligen ingenting den drabbade har rätt att kräva något kring eller ska agera mot. Släpp det. Man får inte alltid som man vill.
Jag fick igen se hur drevet tyckte att det var sjukt att jag blev arg och hängde ut ett nick på en värd som jag krävde ansvar från. Hade jag tappat förståndet. Helt sjukt att reagera mot allvarligt fulspel från en värd, jag uppmanades ta bort min uppmaning. Jag lovade att ta bort den så fort min uthägning togs bort från öppna forumet. Så länge jag hängdes ut öppet var det öppet min uppmaning låg. Det var inte aktuellt att ta bort det jag utsatts för. Värden sågvinte det jag påstod trots nrhänvisning till inlägget.
Efter att så tydligt visad olikbehandling och noll respekt för mig som ordagrant förklarade hur allvarligt det var, tydligt visade att det var mycket viktigt för mig trodde ni att ni när ni spred händelsen till annat forum att ni skulle kunna bestämma had jag skulle göra. Ni tyckte hela iFokus var hotat, barn var i fara, tänk om dom hängdes ut. Ni kände rädsla för att råka ut för det. Jag borde erkänna att jag gjort fel. Jag skulle sluta skriva. Jag skulle lyda en av drevet som på riktigt ställde sig bakom att admins utsätter någon för så allvarlig sak öppet och jag som var utsatt för det som i verkligheten var hemskt och oacceptabelt och en uthägning seer hur vuxna "kvinnor" agerar så pinsamt dramatiskt och helt utan proportioner till vad som skett och agerandet kunde ha passat om jag hade åkt hem till en medlem som sagt emot mig och mordhotat den. Då hade ert agerande varit mer rimligt.
Att ni trodde att jag skulle ta något som helst seriöst, till mig, lyda, att ni kunde övertyga mig om att jag verkligen betett mig illa, att jag förstör iFokus, är det ena och det andra, allt är plötsligt lögner när jag förklarar saker. Jag ljuger om allt. Efterkonsttuktioner var sanningen. Folk som inte var med i det lade sig i och berättade hur jag skämde ut mig vilken lögnare jag var osv. När kvinnor inte stöttar kvinnor när dom utsätts för sånt här allvarligt öppet ute på nätet, och istället går på kvinnan som bad om stödi början. Då är man inte kvinnor längre. Det enda ni efter det lyckats med är att lura er själv om er betydelse. Ni tar er själv på alldeles för stort allvar. När ni säger åt mig att jag sprider bråket samtidigt som vi kan se er ha gjort 3 spridninmgar, utan min inblandning, så ser man att ni agerar för att framställa mig som knäpp och farlig för iFokus, och bryr er inte om hur.
Ni fick med er några. Ni påstod att jag ljög, inte om vad, plötsligt tyckte nyinhoppare att jag skulle lägga ner, jag bara ljög. En annan hoppar på och allt jag säger sen är lögn i efterkonstruktion. Att det gällde huruvida ett inlägg var lämnat med mening eller om jag missat radera ett inlägg, i min egen tråd på min egen sajt och fullständigt betydelselöst var inte viktigt. Jag hade lämnat kvar ett inlägg som uttryckte "stå på dig" och raderad de övriga som inte skrev liknande utan var negativa. Det visade hur jag inte passade som värd. Värdar får aldrig ta bort de inlägg dom inte tycker passar och låta andra ligga kvar. Tydligen måste allt bort eller allt ligga kvar. Och fruktansvärt att minderårig medlems inlägg togs bort. Var det så vi välkomnade barn på iFokus. Genom att ta bort deras inlägg, i en tråd som rör någon annan om en sak som dom inte vet något om och tråden inte skulle vara öppen för inlägg men det byggande med att stänga kommentarer första stunden. Hur fan kunde jag som admin och trådskPare ta mig frihet att ta bort kommentarer och EN MINDERÅRINGS DESSUTOM.
Trots ert hårda jobb med att få mig att framstå som hemsk var jag kvar. När ni inte fick den respons ni ville ha och sedan inte lyckades bestämma vad personen skulle säga för att nöja upprörda gänget. Då gick ni för långt igen. Var respektlösa.
Nej, ni framstår inte som det ni vill. Ni är inte bättre än sd och har inte en människosyn som är fin. Ni går på i grupp mot andra och skäms inte ens när har drev för att få som ni vill.
Vissa av er mer extrema än andra.
Skitobbigt att jag inte gav mig. Synd ni inte visste att hur många som än går på mig står jag kvar precis lika stabil. Kleti och pleti kan kalla mig vad som helst. Är något korrekt jupp, då vet jag redan det. Övrigt är inget som rör mig. Vad ni kallar mig eller ljuger om migär ert problem.
Jag tar ansvar för vad jag gör alltid. Jag väntar mig det samma av andra värdar. Man kan inte behandla någon som skit och sedan tro att man är tyst. Det var riktigt illa och det försvinner inte.
Hela senaste drevet var så pass makalöst att det faktiskt kom bli en skolpjäs i en högstadieskola. Repetitionerna börjar i Jan. Kommer bli väldigt intressant att se hur dom tolkar rollerna.
Bäst är att efter pjäsen kommer det hållas diskussion om mobbning och med hjälp av pjäsen kommer kommer man gå igenom var gränsen går och vikten av respekt mot sina medmänniskor.