SD:s piska mot regeringen
SD börjar redan visa vilka det är som egentligen bestämmer.
https://www.expressen.se/nyheter/sds-irritation--har-markerat-mot-regeringen/
Sverigedemokraterna har ”markerat” mot regeringen efter att två ministrar, som SD uppfattat det, tagit avstånd från delar av Tidöavtalet. Det erfar Expressen.
– Det finns inget utrymme att distansera sig från avtalet, säger en central SD-källa.
Konflikten handlar om utvisning på grund av bristande vandel och de föreslagna begränsningarna av rätten till tolk i vården – två förslag som mötts av hård kritik.
(…)
– Tidöavtalet är det som gjort att regeringen kunnat tillträda och deras uppgift är att genomföra det, det är viktigt att de förstår det. Det är inget smörgåsbord som man kan titta lite på och inspireras av. Det finns inget utrymme att distansera sig från avtalet, säger en central företrädare i SD.
(…)
Partiet ska på hög nivå och genom olika kanaler ha framfört detta och ”sagt ifrån”, som en uttrycker saken.
Enligt SD har markerandet också haft avsedd effekt och man säger sig ha fått lugnande besked från regeringen om att den står upp för alla delar i Tidöavtalet.
(…)
SD: ”Bevakar regeringen”
SD:s migrationspolitiska talesperson Ludvig Aspling säger att han inte vill kommentera interna diskussioner som rör Tidöavtalet, men att partiet bevakar att det efterlevs.
(…)
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
" Det finns inget utrymme att distansera sig från avtalet"
Det betyder "gör som vi säger, annars …" Utrymme för något annat finns inte.
När ska fler reagera? Hur kan de alla bara finna sig i detta?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Precis. Och de "bevakar" regeringen.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Mycket oroande!
/Désirée
#3: ja, verkligen.
Skrämmande!
De styr regeringen utan eget ansvar.
Skrämmande vad som händer med oss nu och jag retar mig ideligen på att bristande vandel tycks enbart röra invandrare men hallå liksom alla andra som inte sköter sig ska det här inte gälla för dom också ? det spelar ingen roll vart man kommer från så ska man sköta sig men det här är något som är väldigt riktat mot just invandrargrupper som om dom är dom enda när det finns så många som hur uttrycker man det ? ägnar sig åt bristande vandel.
Vår statsminister har inte den bästa historien bakom sig han har betett sig illa så då borde väl bristande vandel även gälla honom ??? men nej nej han kommer undan och inte nog med det JÅ har honom hårt hållen i ett koppel det är JÅ som styr och Ulf dansar efter hans pipa.
Jag kan inte annat än se att vi går mot en tid och ett liv övervakat som aldrig förr men samtidigt finns ett hopp inom mig att det blir en sån enorm protest i riksdagen och från Svenska folket så den här regeringen avsätts för inte en chans att andra partier kommer att finna sig i situationen och gör det jag kallar för en Nooshi Dadgostar när hon hösten 2021 avsatte Löfven.
Då var jag inte förtjust i hennes agerande för det var så illa vald tid mitt i en pandemi men jag hoppas och jag önskar från mitt innersta att det blir en repris både från Nooshi Dadgostar och andra partier så vi får ett slut på den här helvetesvägen som vi är inne på nu den måste få ett slut ett stopp för människor går under både Svenska och Utländska där man kör Sverige i botten på riktigt.
Jag är inte vänster men allt mer drar jag åt det hållet för nu ta mig fan handlar det om människors rättigheter och människor som faktiskt finns och som inte är enbart en text på internet.