Kristersson, kondommannen
Jag trodde inte jag kunde förvånas längre över deras påfund, och så får jag läsa det här i tidningen … 🤨🤐
https://www.expressen.se/nyheter/kritiken-mot-ms-nya-kondomdrag-pajigt/
Krissiffror på ”Bo Lundgren-nivå”, lågt förtroende för Ulf Kristersson och regeringspartier som tillsammans är mindre Sverigedemokraterna. Oron över Moderaternas allt mer utsatta läge breder ut sig internt.
Samtidigt finns en irritation kring produkter som tagits fram inom partikansliet.
– Varför ger man ut en kortlek med en tecknad Kristersson som kung och en kondom med Nato? Det är bara pajigt i det här läget, säger en moderat företrädare i Stockholmsområdet.
(…)
I DN/Ipsos mätning häromdagen noterades Moderaterna för låga 15 procent i väljarstöd, vilket är i nivå med de siffror M-ledaren Bo Lundgren hade när han tvingades lämna 2002. Samtidigt krymper även Ulf Kristerssons eget förtroende.
(…)
Enligt källor inom M ökar oron över det allvarliga läget varje dag.
(…)
Tydligast sägs oron vara i Stockholmsområdet, som traditionellt varit M:s starkaste fäste men som upplevt ett dramatiskt tapp till följd av SD-samarbetet på nationell nivå. Både i stad och län blöder man alltjämt väljare till S, enligt lokala M-mätningar.
(…)
Kritiken handlar också om att M måste bli bättre på att skilja ut sig från SD och göra det tydligt att det är Kristersson, inte Åkesson som oppositionen gärna framhåller, som leder regeringen.
(…)
Annat som skapat intern upprördhet är produkter som tagits fram inom M-kansliets kommunikationsavdelning. Källor menar att tonaliteten är helt fel i det allvarliga läge som Sverige befinner sig. Med gängvåld, pressad ekonomi och förhöjt terrorhot.
Bland annat handlar det om en kortlek med tecknade bilder av Kristersson som Ruter kung och partisekreteraren Karin Enström som Klöver knekt.
Men ännu mer irriterar en kondom i moderatblå förpackning med texten ”Vi gör Sverige säkrare” och loggor för Moderaterna och Nato.
Ett par källor kallar det ”smaklöst”, ”desperat” och ”pinsamt”. En suckar, och säger:
– Ett parti med regeringsmakt kan inte hålla på med plojgrejer när det skjuts och sprängs på gatorna. Alltså, kondomer med Natologga när vi inte ens har lyckats gå med i Nato…
Fyller 60 och reser bort
Men också Ulf Kristerssons planerade 60-årsresa till Sydamerika, som han själv skrivit om på Instagram, har fått en och annan att höja på ögonbrynen.
– Tondövt, säger en M-källa och pekar på terrorhot och pressad ekonomi.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Ok, jag kan inte låta bli: 😂😂😂
Hur tänkte de (inte) där??
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#1 Jag kan inte förstå vad det är du skrattar åt för det här är politiker som ska representera oss hela Svenska folket det är ta mig fan inte kondomkul det här är lågt det går inte ens att beskriva i ord det ska inte förekomma ÖHT och snusk ska läggas åt sidan omedelbums för den som ser humor i det här den har inte förstått politikens allvar och ska inte på det minsta vis ha inflytande över landet den ska bort.
#2: Nej, det har du för all del rätt i.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#1: Tänkte?
😂😂😂
Nä, tänka kan vi knappast beskylla dem för att göra. Det är pinsamt!
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Tänk er vad omvärlden skulle kunna säga om det här.
"Hur är er statsminister?"
"Jodå, han har nyligen låtit skapa en kortlek med sig själv som kung, och så förstås kondomer som det står NATO på, så han sköter sitt jobb mycket bra."
Undrar hur länge det dröjer innan de genanta bilderna dyker upp i internationella media. Och undrar hur länge det dröjer innan Kristersson fattar att Sverige redan har en kung.
#6: Den mannen sätter man inte ord på det är bara en liten stropp som vill stå i rampljuset men skulle det väl gälla finns inte styrkan bara en massa nervositet han skulle inte klara av att axla riksdagen själv det enda han lyckas med är att gå i andras koppel och vi alla vet vem som håller i det kopplets andra ände.
Det här är så lågt som det bara kan vara och hör inte hemma i politiken alls man förväntar sig mer av politikerna att dom ska vara ett skötsamt föredöme inte föra sig med snusk eller höja sig själv till skyarna som kung.
Jag lackar till rejält i det här finns det ingen uppfattning alls om vett och etikett och uppförande i dom politiska salongerna.
- Redigerat 2023-12-23 04:15 av [solljust]
#7: Jag håller med om vartenda ord du skriver. Det är såväl upprörande som pinsamt. Allt han gör är att huka och lyda och skämma ut Sverige.
Skämmer ut Sverige, det gör han verkligen. Du Kristersson, vi är inte med i Nato än. Och även om vi vore det, kondomer? Kondomer med Natos logga, har dessa människor helt tappat förnuftet? Och den där kortleken… tänk om folk i utlandet faktiskt tror att vi sitter och spelar kort med den?
Pinsamt…!
Synnerligen pinsamt. Undrar vad som kommer härnäst? Kanske Kristersson härmar Donald Trumps "samlarkort" med störtlöjliga bilder på, fast med honom själv som muskulös hjälte?

(Bild från Bloomberglänken ovan)
- Redigerat 2023-12-24 00:43 av NeferNefer
Det är så ofattbart förstår dom inte att dom bara skämmer ut sig och att vi tycker det är både lågt larvigt och tafatt nördigt🤓 sånt här bara förlorar dom på men själva tror dom att dom är så stora och bra det är oerhört märkligt man kan verkligen inte förstå det här.
Korten med Kristersson ni kan ge er den på att det finns fem Kungar och fem Ess samt att hela leken är märkt precis som politiken det ska fuskas.
Jag kan inte låta bli att tänka på Ulfs fru och hur hon upplever det här både med korten och kondomerna som är präst och henne får jag ett gott intryck av hon verkar riktigt bra.
Ja, du har så rätt, Vargnatt.
Och det jag tänker på nu med alla osnyggheter från regeringen är att oppositionen har det största guldläget på länge nu! Det är öppet mål! Oppositionen behöver bara uppföra sig anständigt och lägga fram sina fina, kloka, solidariska och långsiktiga visioner för oss alla och vår framtid. Jag hoppas verkligen att de inte låter den här chansen glida dem ur händerna, och jag hoppas också att de låter vanlig anständighet, solidaritet och klokhet styra det de gör. Folk längtar efter det. Folk är trötta på all pajkastning och alla konstigheter som kommer från de styrande. Det är dags för förändring.
Kom över den här artikeln med Birgitta Ed, tycker hon är sund i sitt sätt och tänk. Jag får helt enkelt att gott intryck av henne.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/gar-inte-runt-med-kragen-i-badhuset/
Den är låst, men hon ger ett vettigt och vänligt intryck.