Alla dessa utvisningar!!!
Vad ör målet för Migrationsverket? Att utvisa så många som möjligt? Här kan vi läsa om ännu ett fall av Migrationsverkets utvisningsbeslut.
Mustafa har bott nästan tio år i Sverige. Han flydde hit från Afghanistan. Nu har han fått ännu ett avslag och ska inte få stanna här, där han har ett ordnat liv.
** Jag vill inte bo i ett land där de som dödade min pappa styr.**
Han kan anpassa sig, säger Migrationsverket.
"Tanken på att bli utvisad har aldrig riktigt slagit honom.
– Aldrig. Jag trodde det aldrig. Jag har alltid tänkt att jag ska följa regler, utbilda mig, hitta ett jobb, försörja mig själv och ta körkort – och bli en i samhället. Jag gjorde verkligen mitt bästa för att få stanna kvar här, säger Mostafa."
Han jobbar sedan några år som skolkock.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qP7Aqw/kyrkmons-skola-i-sorg-kocken-mustafa-ska-utvisas
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
En till.
Utvisas fast hon har make och barn i Sverige. Hur kan man göra så mot barn???
Detta är följden av att SD sitter med i riksdagen och i regeringen. Tyvärr har ju även S en mycket stram invandringspolitik, sannolikt inspirerade av nazistpartiet.
Nej, ingen kan anpassa sig till talibanregimen, Mostafa kommer att utsättas för tortyr och sedan mördas om han sätter sin fot i Afghanistan.
Att splittra en familj är ju fullkomligt vidrigt! 🤬
/Désirée
#2 Visst är det! Det är ju bortom allt rättighetstänk att barnen ska drabbas! 😢 Det borde inte ens vara tänkbart!
#2: Nej det är inte en följd av att SD sitter i regeringen - lagarna har inte ändrats - däremot kan det ses som orättvist.
Lagen uppkom under Löfvens styre och var aldrig tänkt att vara permanent.
Oavsett SDs inträde i regeringen eller inte så var det aldrig tänkt att den skulle permanentas.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2024-12-31 11:25 av Pyttelite
Det dummaste är ju att det finns svenskar som inte tillför samhället nåt men det är ju ok så länge man är svensk. Jag tillför samhället noll. Ingenting. Öht. Men jag är svensk så naturligtvis får jag bo här. Inte så att jag tycker sjukskrivna inte har nåt värde, men ska vi vara petiga är det ju massor med invandrare som tillför mer till samhället med arbete osv än vad jag gör.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Det här sänder ju också ett meddelande om att det är ingen idé att sköta sig, utbilda sig, jobba och betala skatt. Du har ändå lika stor chans att få stanna som ifall du blir kriminell. Varför inte belöna istället för att straffa?
#6: Mycket bra poäng!
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Vem ska hämta barnen på förskolan? Föräldrarna eller polisen?
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/