Annons:
Etikettergenusfeminismjämställdhet
Läst 974 ggr
[NeferNefer]
2018-05-20 14:39

Incels och hat mot kvinnor (Under kevlaret)

En mycket sansad och bra text om de hatiska incelsgrupperna som är ansvariga för en del massmordsattacker på sistone i USA.

https://www.expressen.se/debatt/nar-oskulder-borjar-hata-och-massmorda/

"Men jag ser dig. Det suger att vara ensam, det suger att känna sig oattraktiv och sex är skitsvårt. Trots det: Du är inte dömd till ensamhet, tjejer är inte dina fiender och inte nödvändigtvis populära killar heller. Självklart är många ytliga, självklart har vissa orättvisa fördelar, men att rikta sin energi dit leder ingenstans."

Annons:
Huygens
2018-05-20 15:05
#1

Det här är inte vad det porträtteras som.

Cragan
2018-05-20 15:10
#2

rättelse en i usa och en i canada  2 för många men 1 i usa är inte en del utan en eller har canada blivit en delstat i usa? 

ena sekunden skall dom vara macho för att nästa stund skall dom ej vara det. ena sekunden skall män inte visa känslor nästa skall dom det och om dom gör det så mobbas dom för att dom visade känslor.
den som kan hitta lösningen där den förtjänar nog nästan ett nobelpris och dom mobbas inte av män bara utan även kvinnor o speciellt självutnämda feminister udda det där.

Huygens
2018-05-20 15:18
#3

Det handlar fortfarande om en agenda. En av många agendor.

Du förväntas välja sida och känna hur hatet växer - mot den onde antagonisten, denne virgin killer eller dess "motsats"; feministerna.

När du väl valt en sida har ännu ett kapitel uppfyllts i manualen.

[NeferNefer]
2018-05-20 15:23
#4

 Det har varit betydligt fler fall, men myndigheterna har inte uppmärksammat sambandet mellan hat mot kvinnor och massmord riktigt än.

https://www.svd.se/nar-blir-kvinnohat-terrorism--eller-hatbrott

Magi-cat
2018-05-20 15:53
#5

#4 Angeläget ämne, Nefer! 😢

"En strävan efter att förtrycka och kontrollera kvinnor, och en frustration över deras ökade självbestämmande.

Men trots det räknas attacker, som tydligt uttrycker hat mot kvinnor, sällan som varken terrorism eller hatbrott"


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-05-20 15:59
#6

Ja, det är ett väldigt viktigt ämne, och jag förstår inte att det inte räknas som hatbrott. Speciellt när förövaren själv har uttryckt sitt hat mot kvinnor klart och tydligt.

Annons:
Angelfish
2018-05-20 17:28
#7

Bra skrivet NeferNefer. Väldigt viktigt ämne.

papa-bear
2018-05-27 13:37
#8

En artikel i ämnet från expressens ledarredaktion

Bittra oskulder

så här har det väl alltid varit, att äldre tonåringar har ältat varför de inte är tillräcklig för att vara intressant för en tilltänkt partner. grejen nu är väl att istället för att älta själv, hittar de "vänner" på diverse forum som bekräftar deras låga självkänsla inför ämnet, och det är väl inte bara att hitta en partner som  sänker självkänslan för dessa personer.

Huygens
2018-11-06 14:32
#9

Är det Illuminati som söker så splittring genom att sätta kvinnor mot män, transsexuella mot kvinnor osv, i en enda lång ond spiral?

Varifrån kommer alla dessa påstådda kvinnohatare som oförklarligt och omotiverat dykt i enorma drivor senaste 8 månaderna bland dataspelare?

Ja-a, på reddit börjar vissa tro att det är spelbolagens egen personal, eller tillfälligt inhyrd personal i låglöneländer som antar rollerna av både kvinnohatare och kvinnoförkämpar. Dvs båda sidor är (tillfälligt?) anställda av samma multinationella spelbolag för att öka uppmärksamheten kring nya dataspel.

Lägg märke till hur aningslöst SVT påstår sej rapportera "oberoende" om dom plötsliga "kvinnohatarna" i dataspelen. SVT, 2018-11-06

Jag har tidigare skrivit om lagändringen år 2012 som gör psy-op och Fake News tillåtet att genomföra för storföretag, för att manipulera allmän opinion (tråd). Mellan åren 1948 - 2012 var den typen av manipulering och produktion av falska nyheter olaglig i USA om den syftade till att lura och styra allmänheten.

Men nu är det lagligt.

Målet är att kanske båda sakerna, dels marknadsföringstrick och att sätta folkgrupp mot folkgrupp. Påhittade "kvinnohatare" mot kvinnoförkämpar mot grupper av transsexuella i en storm av identitetspolitik där alla vanliga ska vara rädda för att stöta sej med någon. T ex, oj jag hejar på Frölunda Indians (wiki), men jag får inte säga det högt för det är rasism eller nazism.

Gå inte på dom multinationella företagens bluffer!

Och tänk er för om ni börjar stötta dom sk Rättvisekrigarna!

Upp till toppen
Annons: